* Του Γιώργου Καλογήρου
Το Υπουργείο Μεταφορών νομοθέτησε, σχετικά πρόσφατα, αλλαγές στον τρόπο αναθεώρησης των διπλωμάτων οδήγησης αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα οι νέες διατάξεις, μεταξύ άλλων, ορίζουν ότι από την 1 Σεπτεμβρίου 2018 όσοι είναι άνω των 74 χρόνων και θέλουν να ανανεώσουν την άδεια ικανότητας οδηγού, εκτός των άλλων, θα υποστούν εκ νέου εξέταση στην οδήγηση. Η εξέταση αυτή θα γίνεται χωρίς την παρουσία δασκάλου ( και συνεπώς όχι σε ειδικό αυτοκίνητο Σχολής οδηγών αλλά στο αυτοκίνητο του ενδιαφερομένου).
Είναι αυτονόητο ότι η μη παρουσία δασκάλου και η εξέταση της πορείας σε αυτοκίνητο που δεν διαθέτει τα εξαρτήματα ελέγχου της κίνησης του οχήματος στο δρόμο, καθιστά αυτή την διαδικασία εξαιρετικά επικίνδυνη.
Οι πληροφορίες μου λένε ότι οι εξεταστές θεωρούν (εύλογα) ότι δεν μπορεί να γίνει εξέταση πορείας με αυτές τις προυποθέσεις και ότι ο Νόμος είναι ανεφάρμοστος. Στο μεταξύ το Υπουργείο έδωσε εντολή στις αρμόδιες τοπικές υπηρεσίες κάθε Νομού να δέχονται αιτήσεις και δικαιολογητικά για αναθεώρηση αδειών, χωρίς όμως να δίνουν στους ενδιαφερόμενους σχετικά σημειώματα παραλαβής με τα οποία θα μπορούσαν οι τελευταίοι να κυκλοφορούν νόμιμα με το όχημά τους.
Έτσι από την πρώτη Σεπτεμβρίου 2018 όσοι έχουν περάσει τα 74 χρόνια και έληξε η άδειά τους ικανότητας οδηγού, δεν μπορούν νόμιμα να οδηγήσουν αυτοκίνητο. Και η ευθύνη για αυτό βαρύνει αποκλειστικά τους «σοφούς» του υπουργείου μεταφορών που συντάσσουν νομοσχέδια και αποφάσεις στο γόνατο.
Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι αυτής της κατηγορίας που χωρίς το αυτοκίνητό τους δεν μπορούν να δουλέψουν. Τις ζημιές που υφίστανται ποιος θα τις πληρώσει? Και δεν είναι μόνο η δουλειά. Το αυτοκίνητο είναι απαραίτητο και για πολλές άλλες επείγουσες ανάγκες που έχουν σχέση ακόμα και με την ζωή μας.