O 2ος χρόνος μαθημάτων του Προγράμματος STEMpowering Youth ολοκληρώθηκε με την κατασκευή τριών μαθητών της Λέρου να κερδίζει την πρώτη θέση και μαζί το εισιτήριο για ένα ταξίδι στο ερευνητικό κέντρο CERN της Ελβετίας. Το STEMpowering Youth είναι ένα εξωσχολικό πρόγραμμα εκπαίδευσης STEM (Επιστήμη – Τεχνολογία – Μηχανική - Μαθηματικά) που έχει υλοποιηθεί από το Ίδρυμα Vodafone σε συνεργασία με τον Εκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό SciCo - Επιστήμη Επικοινωνία και την Ελληνογερμανική Αγωγή σε 21 απομακρυσμένες περιοχές της χώρας έως σήμερα, φέρνοντας την καινοτομία στις τοπικές κοινωνίες.
Το πρόγραμμα STEMpowering Youth φέρνει τους μαθητές απομακρυσμένων περιοχών, όπως η Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τα νησιά του Β.Α. Αιγαίου και η Θράκη, σε επαφή με την επιστήμη, την επίλυση προβλημάτων και την καινοτομία. Σε κάθε κύκλο του προγράμματος, μαθητές 13-16 ετών εκπαιδεύονται σε θέματα Φυσικών Επιστημών, Αστρονομίας και Προγραμματισμού με τη χρήση νέων τεχνολογιών και διαδραστικών εργαλείων, ενώ συμμετέχουν και σε πειραματικές δραστηριότητες. Στο τέλος κάθε κύκλου, κάθε ομάδα αναλαμβάνει να δημιουργήσει τη δικιά της ερευνητική εργασία (project), μια διαδικασία που περιλαμβάνει την έρευνα, το σχεδιασμό και τη συναρμολόγηση μιας κατασκευής, η οποία βοηθάει στην επίλυση ενός καθημερινού προβλήματος της τοπικής κοινωνίας.
Στο Γ’ κύκλο μαθημάτων, η ομάδα της Λέρου κατασκεύασε το Smart Traffic Light και κατάφερε να ξεχωρίσει για την καινοτομία, την ευρηματικότητα και την ανταπόκριση σε ένα τοπικό πρόβλημα, ανάμεσα σε 7 υποψηφιότητες που διεκδίκησαν το ετήσιο μεγάλο έπαθλο. Το Smart Traffic Light σχεδιάστηκε από τρεις μαθητές με την καθοδήγηση του υπεύθυνου καθηγητή, κ. Φίλιππου Καράβατου, και τους χάρισε το εισιτήριο για μια μοναδική εμπειρία ζωής, ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στο CERN. Οι μαθητές της Λέρου αξιοποίησαν τις γνώσεις που έλαβαν από το πρόγραμμα και σχεδίασαν μια έξυπνη λύση για τη διαχείριση της κυκλοφορίας σε πολύ στενούς κεντρικούς δρόμους του νησιού. Το «έξυπνο φανάρι» πρότεινε λύση στην αυξημένη συμφόρηση που αντιμετώπιζαν καθημερινά οι κάτοικοι της Λέρου.
Μαζί με την ομάδα της Λέρου, 2 ακόμη ομάδες που συμμετείχαν στο Γ’ κύκλο μαθημάτων του STEMpowering Youth βραβεύτηκαν για τις κατασκευές τους και διεκδίκησαν το μεγάλο έπαθλο. Τέσσερις εκκολαπτόμενοι επιστήμονες από τις Μοίρες Ηρακλείου δημιούργησαν το Έξυπνο Κοτέτσι θέλοντας να κάνουν τη ζωή των κτηνοτρόφων πιο εύκολη, μέσα από την ενεργοποίηση αυτοματοποιημένης εκτροφής οικόσιτων ζώων και την ειδοποίηση του κτηνοτρόφου μέσω SMS για τη στάθμη της τροφής και του νερού. Παράλληλα, δύο ευαισθητοποιημένοι μαθητές από τη Σητεία Λασιθίου, δημιούργησαν την εφαρμογή Χάπι Hour, μια συσκευή που εφαρμόζει στη συνήθη θήκη χαπιών, προκειμένου να υπενθυμίζει σε ηλικιωμένους ασθενείς τη λήψη της φαρμακευτικής τους αγωγής και να αποθηκεύει τα δεδομένα (ημέρες / ώρες) για κάθε φάρμακο.
Επιπλέον, τιμητική διάκριση έλαβαν 6 ομάδες μαθητών από το Διδυμότειχο, την Κομοτηνή, την Κω, τη Λέρο, τη Μυτιλήνη και το Σπήλι Ρεθύμνου που ασχολήθηκαν με το πρόβλημα των πυρκαγιών και κατασκεύασαν ανιχνευτές φωτιάς και συστήματα πυρασφάλειας, που ενσωματώνουν τη δυνατότητα ειδοποίησης, μέσω SMS, σε περίπτωση κινδύνου.
Η Ρούλη Χριστοπούλου, Υπεύθυνη Τμήματος Βιώσιμης Ανάπτυξης και Κοινωνικής Συνεισφοράς Vodafone Ελλάδας, δήλωσε για το πρόγραμμα «Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEMpowering Youth αποτελεί ενσάρκωση της στρατηγικής Connecting for Good του Ιδρύματος Vodafone, καθώς φέρνει την καινοτομία στις τοπικές κοινωνίες, με τους μαθητές να κάνουν την γνώση πράξη και να δίνουν λύσεις σε θέματα της καθημερινότητας. Η ανταπόκριση των μαθητών επιβεβαιώνει την επιλογή μας για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που στηρίζει το παρόν της τοπικής κοινωνίας και ανοίγει δρόμους για τα επαγγέλματα του μέλλοντος». Ενώ ο Θοδωρής Αναγνωστόπουλος, Πρόεδρος του Εκπαιδευτικού Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού SciCo - Επιστήμη Επικοινωνία, τόνισε πως «Στόχος αυτού του πρωτοποριακού εκπαιδευτικού προγράμματος, το οποίο υλοποιείται για 2η χρονιά, είναι να εμπνευστούν τόσο οι μαθητές όσο και οι καθηγητές, και μέσω της ομαδικής και βιωματικής μάθησης να γίνουν πιο ελκυστικές οι φυσικές επιστήμες».