Συνέντευξη του αντιδημάρχου Τεχνικών Βέροιας
Από τη διασταύρωση των οδών Βικέλα, Πρ. Ηλία και Αντωνίου Καμάρα ξεκίνησαν χθες το πρωί οι εργασίες αποξήλωσης τμημάτων του πεζόδρομου, στο εμπορικό κέντρο της Βέροιας, που εδώ και πολύ καιρό, εμφανίζει μεγάλες φθορές στα τσιμεντοστρωμένα μέρη του.
Στο οδόστρωμα θα τοποθετηθούν χρωματιστοί κυβόλιθοι και η ολοκλήρωση του έργου, που θα επεκταθεί σε αρκετά σημεία του πεζόδρομου, υπολογίζεται προς το τέλος του έτους.
Το έργο έχει τίτλο «Ανακατασκευή τμήματος πεζοδρόμου εμπορικού κέντρου» και χρηματοδοτείται από τον Δήμο Βέροιας. Για τις εργασίες, τον προγραμματισμό, τις παράλληλες παρεμβάσεις, και τον σχεδιασμό μιας σειράς έργων που θα ακολουθήσουν μίλησε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Θανάσης Σιδηρόπουλος στον ΑΚΟΥ 99.6, στη εκπομπή «πρωινές σημειώσεις», με τη Σοφία Γκαγκούση.
«Το έργο δεν περιλαμβάνει μόνο την καθαίρεση του δαπέδου, περιλαμβάνει και άλλα πράγματα. Οι εργασίες θα εκτελούνται διαδοχικά ανά τμήμα, ώστε να μην έχουμε αναστάτωση σε όλο το εμπορικό κέντρο, καθώς είναι ένα δύσκολο κομμάτι που βρίσκεται μέσα στην πόλη, υπάρχουν πολλά δίκτυα κοινής ωφέλειας και θέλει ιδιαίτερη προσοχή για να αποφύγουμε και την ταλαιπωρία του κόσμου και την ταλαιπωρία των καταστηματαρχών, αλλά και πιθανές ζημίες που μπορεί να προκληθούν. Το έργο ξεκίνησε από την οδό Βικέλα και Αντωνίου Καμάρα και ανάλογα με την πρόοδο θα προχωρήσουμε μέχρι να τελειώσουμε και την Παναγή Τσαλδάρη και να βγούμε στη Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η επιφάνεια του πεζόδρομου θα στρωθεί με κυβόλιθο διαφόρων χρωμάτων, σύμφωνα με τη μελέτη. Θα έχει οδοφωτισμό (ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες), καινούργια φωτιστικά LED, όπου μπορούμε θα έχουμε και δίκτυο με συρματόσχοινα και σιδηρο-ιστούς και θα γίνει κι ένα μικρό υπόγειο δίκτυο».
-Ποιος έκανε τη μελέτη του έργου;
Η μελέτη έγινε από την Τεχνική μας Υπηρεσία, από υπαλλήλους του Δήμου Βέροιας. Το καλό είναι ότι και ο εργολάβος είναι από τη Βέροια, επομένως γνωρίζει την πόλη και πιστεύω ότι η συνεργασία μας θα είναι πάρα πολύ καλή. Το χρονοδιάγραμμα είναι σφιχτό, ελπίζω μέχρι το τέλος του χρόνου να τελειώσουν. Το πρόβλημα είναι τα δίκτυα κοινής ωφέλειας, που είναι υπόγεια και δεν ξέρουμε τι θα συναντήσουμε.
-Προγραμματίζονται κάποια άλλα έργα αυτή τη στιγμή;
Το επόμενο που θέλουμε να κάνουμε είναι η διαπλάτυνση της οδού Πιερίων, στο σημείο που βρίσκεται η στενή γέφυρα, όπως επίσης και η κατασκευή των τριών κυκλικών κόμβων στην Ακροπόλεως με τη Θερμοπυλών και ο τρίτος κόμβος στην έξοδο του Μακροχωρίου.
-Αυτά όλα, πότε θα ξεκινήσουν; Ποια ανάγκη απαιτεί να γίνουν;
Έχουμε τουλάχιστον για την Ακροπόλεως πάρα πολλά ερεθίσματα ως προς την ταχύτητα. Νομίζω ότι πιο παλιά είχαμε και θανατηφόρο, γι’ αυτό πιστεύω ότι ο κόμβος θα λύσει σίγουρα το πρόβλημα της ταχύτητας. Όσον αφορά την οδό Πιερίων, πρέπει να προχωρήσει οπωσδήποτε, γιατί το ζούμε κάθε μέρα. Ελπίζουμε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε τις μελέτες και θα έχουμε προχωρήσει και στη δημοπράτηση.
Επίσης, τελειώνουμε το μουσικό σχολείο, θα είμαστε πανέτοιμοι για τη μεταστέγασή του στο πρώην στρατόπεδο της Αγίας Βαρβάρας, τελειώνει μέσα στο μήνα η γέφυρα στον Άγιο Νικόλαο έξω από την Πατρίδα, ενώ έχουμε και την καθημερινότητα με τις συντηρήσεις των σχολικών κτιρίων, δημοτικών κτιρίων, δρόμων, κοινόχρηστων χώρων.
-Το καλοκαίρι για ποια θέματα δέχεστε τις περισσότερες διαμαρτυρίες των πολιτών;
Οι περισσότερες ενοχλήσεις αφορούν τους δρόμους. Φέτος οι καιρικές συνθήκες δεν μας βοήθησαν καθόλου. Το πιο έντονο πρόβλημα είναι οι λακούβες.
-Υπάρχει προγραμματισμός για την αποκατάστασή τους;
Ναι, έχει γίνει από πέρυσι. Έχουμε και δικό μας συνεργείο, βοηθούμενοι και από το πρόγραμμα που τρέχει τώρα, άρα μπορούμε άμεσα να αποκαταστήσουμε τις λακούβες. Τα περισσότερα τλεφωνήματα, λοιπόν, είναι από ανθρώπους που μας ενημερώνουν για κάποιες λακκούβες στη γειτονιά τους. Υπάρχει επομένως προγραμματισμός, εκτιμούμε την κάθε παρατήρηση και προχωράμε αντίστοιχα. Πάντως, μπορούμε να επέμβουμε άμεσα. Μόλις έχουμε ενημέρωση για κάτι, την επόμενη μέρα μπορούμε να προχωρήσουμε στην αποκατάσταση.
-Κλείνοντας, ποιο κομμάτι πιστεύετε ότι καθυστερεί ή μπορεί να προκαλέσει το μεγαλύτερο πρόβλημα, στην εξέλιξη και ολοκλήρωση ενός έργου;
Η εντύπωση που έχω όσο καιρό ασχολούμαι με την Τεχνική Υπηρεσία, είναι το κομμάτι που προηγείται πριν την εκτέλεση, η διαδικασία του διαγωνισμού που έχει ορισμένες απαιτήσες. Αυτό το χρονικό διάστημα από τη στιγμή που θα ψηφιστεί η μελέτη στο Δ.Σ. φτάνει από τους 4 ως τους 6 μήνες. Έχει αυξηθεί η γραφειοκρατία, να το πω έτσι απλά. Αυτό είναι το αδύναμο σημείο, και όχι μόνο για εμάς. Το ότι έχουμε κάνει 10 ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, βέβαια, μας καθιστά πρωτοπόρους.