O Sebastian Vettel
“έκλεισε” το “σπίτι” του Lewis Hamilton στο Βρετανικό Grand Prix κάνοντας μια πρωταθληματική εμφάνιση
και μη μπορώντας πλέον να αμφισβητήσει ότι η Scuderia Ferrari έχει το
ταχύτερο μονοθέσιο. Θριαμβευτής από τη μία ο Vettel & κλαμμένος ο Hamilton καθώς
δεν μπόρεσε να χωνέψει την ήττα του και να κατηγορεί τον Kimi Raikkonen (οποίος θύμισε τον
οδηγό – μαχητή του 2007) ότι τον χτύπησε σκοπίμως για να βοηθήσει τον Vettel να
κερδίσει τον αγώνα. Βέβαια η απάντηση
ήρθε από την κυρία Raikkonen Mintuu η οποία με προσωπική ανάρτηση της στο instagram είπε
στον Hamilton ότι αν δεν ξέρεις να χάνεις καλύτερα ασχολήσου με το μπαλέτο(!!!!).
Αλλά ας θυμηθούμε με χρονική σειρά τι συνέβη στο Βρετανικό Grand Prix….
Free Practice 1
Ο Lewis Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός στη πρώτη περίοδο
ελεύθερων δοκιμών για το GP της Μεγάλης Βρετανίας, με την Mercedes να κάνει το
1-2.
Ο Βρετανός στον εντός έδρας αγώνα του, ξεκίνησε φορτσάτος
και θέλοντας να ξεχάσει τον τραγικό αγώνα της Αυστρίας, πήρε την 1η θέση με τον
ταχύτερο χρόνο στη πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στη πίστα του Silverstone. O
οδηγός της Mercedes με την soft γόμα ελαστικών, έγραψε το 1:27.487 και έθεσε
τον ρυθμό στο τριήμερο. Στην 2η θέση ακολούθησε ο Valtteri Bottas με την
δεύτερη W09, ο οποίος ήταν 0.367s πιο αργός από τον teammate του, αλλά έβαλε
δυνατές βάσεις για τη συνέχεια. Ο Sebastian Vettel με την Ferrari SF71-H ολοκλήρωσε
στην 3η θέση με την αναβαθμισμένη Ferrari, αλλά ήταν λίγο παραπάνω από μισό
δευτερόλεπτο πίσω από τα ασημί μονοθέσια.
Ακολούθησε ο Daniel Ricciardo με την Red Bull RB14, ενώ ο
Kimi Raikkonen έκλεισε την πρώτη 5άδα του FP1. O Max Verstappen ήταν ο μόνος που
δεν έγραψε τον ταχύτερο χρόνο του με την soft γόμα, αλλά έμεινε πολύ κοντά
στους υπόλοιπους. Δυστυχώς για τον ίδιο, αναγκάστηκε να σταματήσει το μονοθέσιό
του στο τέλος της διαδικασίας, έπειτα από μηχανικό πρόβλημα, πιθανότατα στο
κιβώτιο.
Best of the Rest ήταν ο Romain Grosjean, o οποίος έμεινε
1.8s πίσω από την κορυφή, αλλά είχε ατύχημα στην στροφή 1, έπειτα από πάτημα
στο σαμαράκι που του απέτρεψε να απενεργοποιήσει το DRS. Ακολούθησαν οι οδηγοί
της Force India, ενώ την πρώτη 10άδα έκλεισε ο Lance Stroll για την εντυπωσιακή
για την ώρα Williams.
Θετική εμφάνιση του Marcus Ericsson στην 11η θέση, ενώ
αρνητική έκπληξη οι δύο Renault και οι δύο McLaren που βρέθηκαν στο πίσω μέρος
του grid.
Free Practice
2
Ο Sebastian Vettel ήταν ο ταχύτερος οδηγός την Παρασκευή
στην πίστα του Silverstone, καθώς βρέθηκε στη κορυφή των χρόνων στη δεύτερη
περίοδο δοκιμών.
Ο Γερμανός με την Ferrari SF71-H βρήκε τη ταχύτητα που ήθελε
και με την soft γόμα ελαστικών, βελτιώθηκε σημαντικά για να πάρει την 1η θέση
στη διαδικασία. Ο χρόνος του ήταν στο 1:27.552 και σημειώθηκε σχετικά νωρίς στη
διαδικασία, με την ομάδα να στρέφεται αμέσως στον ρυθμό αγώνα. Η Ferrari πήρε
το προβάδισμα, ο Vettel έσπασε την κατάρα να μην είναι ταχύτερος την Παρασκευή
σε FP1 και FP2 και οι επόμενες ημέρες θα είναι απρόβλεπτες. Ο Lewis Hamilton
βρέθηκε στη 2η θέση της κατάταξης, με τον Βρετανό να είναι μόλις 0.187s πιο
αργός από αυτόν της Scuderia και σίγουρα θέλει να βελτιωθεί αύριο. Το θετικό
για τους πρωταθλητές, είναι πως ο ταχύτερος χρόνος τους ήταν πιο αργός σε σχέση
με το πρωί, αλλά για την ώρα δεν έχουν το προβάδισμα. Ο Valtteri Bottas βρέθηκε
στην 3η θέση της κατάταξης, με τον Kimi Raikkonen να ακολουθεί στην 4η θέση,
σχεδόν μισό δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή.
Ο Daniel Ricciardo έκλεισε την πρώτη 5άδα, με την Red Bull
να βλέπει μόλις ένα μονοθέσιό της να γράφει χρόνους και να μένει μακριά σε
χρόνους. Θετική έκπληξη η 6η θέση του Fernando Alonso ο οποίος ήταν ο Best of
the Rest, αλλά 1.7s πιο αργός από τον κορυφαίο χρόνο. Πίσω του ακολούθησε ο
Nico Hulkenberg με την Renault να βελτιώνεται σε σχέση με το Q1, ενώ την 10άδα
έκλεισαν οι Esteban Ocon, Sergio Perez και Charles Leclerc.
Ο Romain Grosjean δεν συμμετείχε στο FP2 καθώς η ομάδα του
άλλαξε σασί μετά το πρωινό ατύχημα, ενώ ο Max Verstappen είχε έξοδο στη πρώτη
του προσπάθεια, η οποία έβαλε τέλος στην ημέρα του.
Free Practice
3
Ο Lewis Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός στη τελευταία
περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το GP της Μ. Βρετανίας, με την Ferrari να είναι
απίστευτα κοντά.
Ο Βρετανός επέστρεψε στη κορυφή εντός έδρας και θέλει να
μείνει εκεί, γράφοντας τον ταχύτερο χρόνο του τριημέρου μέχρι στιγμής. Το
φράγμα του 1:27 έσπασε, με τον Hamilton να γράφει το 1:26.722 που του έδωσε την
1η θέση. Ο Kimi Raikkonen με την Ferrari ολοκλήρωσε στην 2η θέση της
διαδικασίας και ήταν 0.093s πίσω από τον οδηγό της Mercedes, με τη διαφορά να
είναι πολύ μικρή και τη μάχη να αναμένεται μεγάλη στο Q3.
Οι Valtteri Bottas και Sebastian Vettel ακολούθησαν στις
θέσεις 3 και 4, με τον Γερμανό να μην
κάνει δεύτερη προσπάθεια με νέο φρέσκο σετ της soft γόμας. Οι δύο Red Bull
έμειναν πάνω από 1 δευτερόλεπτο μακριά από την κορυφή και έκλεισαν στις θέσεις
5 και 6.
Εντυπωσιακή η εμφάνιση της Sauber, με τον Charles Leclerc να
είναι στην 7η θέση, μπροστά από τις δύο Haas, ενώ ο Marcus Ericsson ολοκλήρωσε
την πρώτη 10άδα.
Άκρως τρομακτικό ατύχημα είχε ο Brendon Hartley στο πρώτο 15λεπτο, με τον οδηγό της Toro Rosso να έχει αστοχία της εμπρός ανάρτησης και να χτυπά με δύναμη στον τοίχο.
Qualifying
Ο Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής στις
κατατακτήριες δοκιμές για το GP της M Βρετανίας, καθώς επικράτησε έπειτα από
μια μεγάλη μάχη.
Ο Βρετανός ήταν τρομερός στη τελευταία του προσπάθεια, είχε
απίστευτο ρυθμό και όπως συνηθίζει στο Silverstone, έβγαλε το κάτι παραπάνω και
πανηγύρισε την 6η του pole position στη συγκεκριμένη πίστα. Πλέον ο συνολικός
του αριθμός έφτασε τις 67 και κατέχει το νέο ρεκόρ πίστας στο 1:25.892 και ήταν
0.044s μπροστά από τον Sebastian Vettel. O Γερμανός έδωσε μια εκπληκτική μάχη
με τον αντίπαλό του, όμως παρέμεινε στην μόλις μία pole position που είχε πάρει
το 2010. Αύριο όμως, οι δύο διεκδικητές του τίτλου θα εκκινήσουν από την πρώτη
σειρά, με την μεταξύ τους μάχη να αναμένεται τεράστια και πάνω απ’όλα
απρόβλεπτη. Ο Kimi Raikkonen ολοκλήρωσε στην 3η θέση και έμεινε μόλις 0.098s
πίσω από τον Hamilton σε μια από τις πιο κλειστές μάχες που έχουμε δει τα
τελευταία χρόνια.
Ο Valtteri Bottas δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 3η θέση
με έναν κακό τελευταίο γύρο, όμως ήταν μπροστά από τις δύο Red Bull που με τον
Verstappen έμειναν 0.7s μακριά από την κορυφή, ενώ ο Ricciardo είχε πρόβλημα με
το DRS. Οι δύο Haas έκλεισαν την τέταρτη σειρά, με τον Charles Leclerc και τον
Esteban Ocon να κλείνουν τη 10άδα.
Άσχημες κατατακτήριες δοκιμές για την Renault, που έμεινε εκτός Q3, ο Fernando Alonso για την McLaren πήρε την καθιερωμένη 13η θέση, ενώ κάκιστη εμφάνιση για την Williams που έμεινε άδοξα εκτός 15άδας.
Race
O Sebastian Vettel ήταν ο μεγάλος νικητής του GP της Μ.
Βρετανίας, με μια οδήγηση αντάξια ενός παγκόσμιου πρωταθλητή και μεγάλωσε το
προβάδισμα στη βαθμολογία.
Ο Γερμανός έκανε την καλύτερη εκκίνηση από όλους και έστριψε
στην 1η θέση και οδήγησε τον αγώνα μέχρι να κάνει την εμφάνισή του το SC στους
τελευταίους γύρους. Όμως, παρά το γεγονός πως έπεσε στη 2η θέση, δεν το έβαλε
κάτω και με ένα προσπέρασμα αντάξιο ενός παγκόσμιου πρωταθλητή πανηγύρισε ακόμα
μια νίκη στα χρώματα της Ferrari. Αυτό του έδωσε τη δυνατότητα να ανοίξει κι
άλλο τη διαφορά στο πρωτάθλημα των οδηγών. Ο Lewis Hamilton τερμάτισε στην 2η
θέση της κατάταξης, παρά το γεγονός πως στον πρώτο γύρο έπεσε στη τελευταία
θέση μετά από επαφή που είχε στην εκκίνηση, αλλά με μια μαεστρική οδήγηση
κατάφερε να πάρει ένα τρομερό αποτέλεσμα. Το ρίσκο της Mercedes να μην αλλάξει
ελαστικά στο safety car απέδωσε και απέδειξε, όπως ο Vettel, ότι οι πρωταθλητές
φαίνονται στην οδήγηση τους. Στην 3η θέση τερμάτισε ο Kimi Raikkonen, ο οποίος
έπεσε πάνω στον Hamilton στην εκκίνηση και πήρε 10s ποινή χρόνου, όμως ανέκαμψε
και κατάφερε να πάρει τους 15 πολύτιμους βαθμούς που δίνουν επιπλέον προβάδισμα
στη Scuderia στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Ο Valtteri Bottas τερμάτισε στην 4η θέση, όπου στα τελευταία
λεπτά έμεινε από ζωή στα ελαστικά και έμεινε πίσω από τους τρεις νικητές. Ο
Daniel Ricciardo έκλεισε την πρώτη 5άδα για την Red Bull, παίρνοντας το
μέγιστο.
Ο Nico Hulkenberg έκανε μια εξαιρετική οδήγηση επίσης για να
πάρει 8 βαθμούς και την 6η θέση στον αγώνα, κρατώντας πίσω του τους Esteban
Ocon, τον Fernando Alonso που πήρε την 8η θέση, τον Kevin Magnussen και τον
Pierre Gasly.
Πολύ κακό αγώνα για την Sauber που είδε διπλή εγκατάλειψη, με τον Marcus Ericsson να έχει ένα τρομακτικό ατύχημα.
ΥΓ. H Ferrari έχει το δυνατότερο κινητήρα και κατά συνέπεια και το
ταχύτερο μονοθέσιο. Δεν είναι μόνο αυτό. Είναι η πρώτη χρονιά στα τελευταία
σχεδόν 10 χρόνια που το τμήμα εξέλιξης δουλεύει επιτέλους σωστά. Συν τοις
άλλοις η απάντηση της στις νέες αναβαθμίσεις της Mercedes ήταν το νέο επαναστατικό πάτωμα
που έφεραν οι Ιταλοί στο Silverstone.
Φυσικά για να τα λέμε έπαιξε ρόλο και ο
παράγοντας τύχη και τα λάθη της Γερμανικής ομάδας που θυμίζουν τους Ιταλούς το
καταραμένο 2014….
ΥΓ1. Kimi Raikkonen.
Από αυτό το βήμα που μου δίνεται τον έχω κράξει όσο κανένα άλλο. Σήμερα μόνο
ένα θα πω: Respect. Μου
θύμισε αυτόν τον Kimi του 2007 που πήρε το πρωτάθλημα αλλά κυρίως τον Kimi του
2013. Της χρονιάς της επιστροφής του στην F1. Όπου φάνηκε ξανά η δίψα του για τους αγώνες. Μάλλον έπαιξαν
ρόλο οι φήμες που βγαίνουν από το Maranello για αντικατάσταση του από τον Charles Leclerc το
2019.
ΥΓ2. Lewis Hamilton.
Ο αρνητικός πρωταγωνιστής του Βρετανικού GP. Ναι μεν έκανε λάθη η ομάδα του αλλά και αυτός με τις δηλώσεις
του και την γενικότερη συμπεριφορά του το Σάββατο και ιδίως την Κυριακή μετά
τον αγώνα τον καθιστούν πλέον έναν από τους πιο αντιπαθητικούς κατ’εμέ οδηγούς
στην F1.
ΥΓ3. Επόμενος αγώνας το German GP στο ιστορικό Hockenheim, έδρα της Mercedes (ιδιόκτητη κερκίδα για τους
εργαζόμενους του εργοστασίου της) αλλά και του Sebastian Vettel, το επόμενο Σαββατοκύριακο 21-22 Ιουλίου.
Τζιώνας Αν. Ιωάννης
Πραγματογνώμονας – Τεχνικός Σύμβουλος
Κριτής Αγώνων Αυτοκινήτου
Motorsport Blogger