«Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Νέων Μηχανικών σε Διαδικασίες Ευέλικτης και Λιτής Σχεδίασης με Εφαρμογές στη Βιομηχανία’. Αυτό ήταν το πρότζεκτ πάνω στο οποίο δούλεψαν φοιτητές του Πανεπιστημίου Βόλου και τα παρουσίασαν στο τέλος Απριλίου σε ειδική εκδήλωση.
Τα τρία ψηφιακά παιχνίδια που δημιούργησαν φοιτητές του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΤΗΜΜΥ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας είναι τα: Scrum, Five S και Technological Det.
Στο πρώτο, το Scrum, συμμετείχαν οι πεμπτοετείς φοιτητές Κώστας Κατσιμεντές και ο βεροιώτης Σπύρος Παναγιωτόπουλος. Το παιχνίδι, όπως μας εξήγησε ο ίδιος, αναφέρεται στην ευέλικτη σχεδίαση, μέσα από την οποία οι φοιτητές καλούνται να προσαρμόσουν το πρότζεκτ τους, σε σενάρια εμπνευσμένα από την πραγματική αγορά εργασίας, στις απαιτήσεις του εικονικού πελάτη τους και να διαμορφώσουν το τελικό προϊόν μαζί με την εικονική ομάδα τους. Τα παιχνίδια αποτελούν ουσιαστικά ένα εργαλείο προσομοίωσης των συνθηκών που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι φοιτητές ως αυριανοί επαγγελματίες στον χώρο της βιομηχανίας.
Η παρουσίαση των πρότζεκτ έγινε στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου LEAP: Lean and Agile Practices Linking Engineering Higher Education to Industry που συνχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μέσω της Ελληνικής διαχειριστικής αρχής – ΙΚΥ.
Η νέα γενιά προετοιμάζεται να βγει στην παραγωγική διαδικασία, με δυνατά όπλα στη φαρέτρα της στους τομείς καινοτομίας που εξελίσσονται πολύ γρήγορα. Εξαίρετα μυαλά που εκτός από βασική γνώση εφοδιάζονται και με άλλα προσόντα, για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της τεχνολογίας που αφορά το επάγγελμά τους. Οι επιδόσεις τους είναι εντυπωσιακές και το αποτέλεσμα της δουλειάς τους θα μπορούσε να προσελκύσει και επενδυτές.
Από κει και πέρα, τεράστια ευθύνη έχει και η Πολιτεία, το Κράτους και οι πολιτικές που ακολουθεί, ώστε να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο, προς όφελος της χώρας, αυτούς τους επιστήμονες. Μπορεί; Θέλει;