Ομάδα μαθητών του Ειδικού Σχολείου και η Ε2 τάξη του 8ου Δ.Σ συμμετέχουν σε συνεκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο ‘’ Εγώ, εσύ ... μαζί και διαφορετικοί ‘’.
Στα πλαίσια υλοποίησης του Προγράμματος πραγματοποιήθηκε η επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Βέροιας στις 24/5/2018 και η συμμετοχή των μαθητών σε μια αξιόλογη μουσειοπαιδαγωγική δράση της Εφορείας Αρχαιοτήτων με θεματική : ‘’ Πνοές ανέμων’’.
Οι μαθητές των δυο σχολείων με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών τους (Οικονομίδου Ε. , Ζιακάκη Μ. , Λαζόπουλος Μ. , Μαρούδα Ε.) περπάτησαν χέρι-χέρι, ομαδικά σαν μια παρέα και αποκόμισαν παράλληλα, τα οφέλη της ασφαλούς κυκλοφοριακής αγωγής.
Στο Αρχαιολογικό Μουσείο η Μουσειοπαιδαγωγός κ. Φ. Παπαργυρούδη με τη θετική και φιλόξενη διάθεση της, είχε ετοιμάσει και προσαρμόσει τη μουσειοπαιδαγωγική δράση, με τίτλο: ‘’ Φύσα και Άκου’’ . Η δράση αφορούσε τη χρήση του ανέμου-αέρα στα αρχαία χρόνια έως σήμερα και πιο στοχευμένα στην δημιουργία διαφόρων μουσικών οργάνων.
Με οδηγό τα εκθέματα του μουσείου η περιήγηση των μαθητών είχε σημεία ενημέρωσης και ενεργής συμμετοχής τους στην γνωριμία τους αρχικά με τα αρχαία μουσικά όργανα και τη σημερινή τους μορφή και εξέλιξη.
Αφού γνώρισαν και κατανόησαν τα ευρήματα-εκθέματα του Μουσείου που αφορούσαν τη μουσική, οι μαθητές χωρίστηκαν σε 3 ομάδες και με οδηγό αυτά τα εκθέματα δραματοποίησαν και δημιούργησαν μια ιστορία που σχετίζονταν με αυτά.
Κατόπιν κατασκεύασαν χειροτεχνικά με υλικά όπως ξυλάκια και χαρτί, το δικό τους μουσικό όργανο (αρμονικά).
Όλοι οι μαθητές της ειδικής και της τυπικής αγωγής πέρα από την ευκαιρία επίσκεψης στο Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης μας, είχαν την δυνατότητα να προσεγγίσουν, να ενημερωθούν και να προσλάβουν βιωματικά, γνώσεις, πληροφορίες, εικόνες που είναι πολύ σημαντικές και χρήσιμες για να κατανοήσουν καλύτερα την μεγάλη ιστορία των προγόνων μας και το σημερινό της αντίκτυπο.
Η επίσκεψη αυτή είναι μια πολύ σημαντική έξοδος- εμπειρία για όλους τους μαθητές και κυρίως για τους μαθητές του Ειδικού Σχολείου, όπου εκτός από την πολιτιστική , εκπαιδευτική ενημέρωση και τη χαρά που προσφέρει, συμβάλλει στην ενίσχυση των κοινωνικών τους δεξιοτήτων, στη σωστή συμπεριφορά τους σε εξωτερικούς χώρους, στη κυκλοφοριακή τους αγωγή με πολλαπλά οφέλη στη κοινωνική τους συναλλαγή, προσαρμογή και μελλοντική αυτονομία.
Τα Σχολεία ευχαριστούν για την συμβολή της στην συνεκπαιδευτική προσπάθεια την Αρχαιολόγο κ. Φ. Παπαργυρούδη.