Εμφατικό τριήμερο για τις Mercedes στο αγώνα της Βαρκελώνης. Για
μας τους τιφόζι ήταν το χειρότερο Σαββατοκύριακο. Δεν μας βγήκε τίποτα από την
Παρασκευή σε μια πίστα που εγώ προσωπικά πίστευα ότι θα κάναμε περίπατο.
Αλλά....
Μοναδικό φωτεινό σημείο η εμφάνιση του Charles Leclerc με την
Alfa Romeo που
παρόλες τις δυσκολίες και την μάχη με τον Fernando Alonso κατάφερε
να ξαναμπεί στην βαθμολογούμενη 10αδα, κάνοντας με να πιστεύω ακόμη πιο πολύ
ότι θα είναι πολύ πιο έτοιμος να αντικαταστήσει τον Kimi Raikonnen στην Scuderia Ferrari το
2019.
Free
Practice 1
O Valtteri Bottas ήταν ο ταχύτερος οδηγός στη πρώτη περίοδο
ελεύθερων δοκιμών για το GP Ισπανίας, με την Mercedes να κάνει το 1-2.
Ο Φινλανδός από νωρίς έδειξε να βολεύεται στις συνθήκες της
πίστας και με το 1:18.148 και την soft γόμα, πήρε την 1η θέση στο πρώτο
90-λεπτο του τριημέρου, δείχνοντας πως η W09 βολεύεται από νωρίς. Η διαδικασία
εξελίχθηκε με τον καλύτερο τρόπο για τους πρωταθλητές, με τον Lewis Hamilton να
παίρνει τη 2η θέση, όντας 0.849s πιο αργός από τον teammate του με την ίδια
γόμα. Όμως, στο δεύτερο μισό είχε την medium γόμα και δεν μπόρεσε να βελτιώσει.
Στην 3η θέση ολοκλήρωσε ο Sebastian Vettel με την Ferrari, o oποίος όμως ήταν
0.950s πιο αργός από τον οδηγό της Mercedes. O Γερμανός όμως είχε την
super-soft γόμα ελαστικών, με την ιταλική ομάδα να ακολουθεί τη τακτική της να
κρύβεται τις Παρασκευές.
Free
Practice 2
Ο Lewis Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός στη δεύτερη
περίοδο ελεύθερων δοκιμών για το GP Ισπανίας, με τα δεδομένα να αλλάζουν σε
σχέση με το πρωί.
Ο Βρετανός με το 1:18.259 πλησίασε αλλά δεν ξεπέρασε τον
χρόνο που σημείωσε ο teammate του στο πρωινό σκέλος, με τη κατάσταση της πίστας
και τις συνθήκες να παίζουν ρόλο. Μάλιστα, ο χρόνος αυτός έγινε με την soft
γόμα και ήταν ένας εκ των τριών που δεν έγραψαν χρόνο με την super-soft. O
Daniel Ricciardo ολοκλήρωσε στην 2η θέση της κατάταξης και ήταν 0.1s πιο αργός
από τον Hamilton με την ίδια γόμα, ενώ στην 3η θέση βρέθηκε η δεύτερη Red Bull
του Max Verstappen, με τον Ολλανδό να είναι 0.274s πίσω από τον οδηγό της
Mercedes με την super-soft γόμα.
Στην 4η θέση βλέπουμε την πρώτη Ferrari του Sebastian
Vettel, με τον Γερμανό να είναι πολύ κοντά στη κορυφή με την ultra-soft γόμα
ελαστικών. Ο Valtteri Bottas έμεινε στην 5η θέση κάνοντας έναν άτσαλο γύρο. Ο
Kimi Raikkonen έμεινε στην 6η θέση, αλλά ο Φινλανδός αντιμετώπισε πρόβλημα με
την κινητήρια μονάδα του και ολοκλήρωσε νωρίς τη διαδικασία.
Οι δύο Haas βρέθηκαν στις θέσεις 7 και 8 όντας Best of the
Rest, ενώ ο Stoffel Vandoorne έφερε την αναβαθμισμένη McLaren στην 9η θέση και
τον Sergio Perez να κλείνει τη πρώτη 10άδα.
Free
Practice 3
Ο Lewis Hamilton ολοκλήρωσε ταχύτερος και στη τρίτη περίοδο
ελεύθερων δοκιμών, με την Mercedes να γράφει και πάλι το 1-2.
Ο Βρετανός έδειξε να βολεύεται καλύτερα σήμερα στο
μονοθέσιο και η πρόβα για τις κατατακτήριες ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο
τόσο για τον ίδιο, αλλά και τη Mercedes. O Hamilton σταμάτησε τα χρονόμετρα στο
1:17.281, πράγμα που αποτελεί νέο ρεκόρ πίστας και έχει τον πρώτο λόγο στις
κατατακτήριες. Ο Valtteri Bottas βρέθηκε στην 2η θέση 0.013s πίσω από τον
teammate του, με τη μεταξύ τους μάχη να είναι σίγουρα πολύ ενδιαφέρουσα
αργότερα μέσα στη μέρα. Ο Sebastian Vettel βρέθηκε στην 3η θέση των χρόνων, με
την Ferrari να είναι 0.2s μακριά από τις Mercedes, με τη μάχη να αναμένεται
μεγάλη στις κατατακτήριες.
Ο Kimi Raikkonen έμεινε στην 4η θέση, ενώ ο Daniel Ricciardo ολοκλήρωσε στην 5η, δίχως η Red Bull να γράψει έναν αντιπροσωπευτικό χρόνο ώστε δούμε τη πραγματική δυναμική της.
Qualifying
O Lewis Hamilton ήταν αυτός που πήρε μια μεγάλη pole
position στη Βαρκελώνη και η δεύτερη στη χρονιά του, με την Mercedes να κάνει
το 1-2.
Ο Βρετανός ήταν καταλυτικός εκεί που έπρεπε και στη
τελευταία του προσπάθεια, έγραψε το νέο ρεκόρ πίστας στο 1:16.173 και αύριο θα
εκκινήσει από θέση ισχύος στον αγώνα. Δίπλα του, θα βρει τον teammate του,
Valtteri Bottas, ο οποίος έμεινε στην 2η θέση για 0.040s και έκανε πολύ δύσκολο
το έργο του Hamilton. Όμως, αύριο η Mercedes έκανε το πρώτο 1-2 της χρονιάς και
αύριο θα έχει τον πρώτο λόγο στην εκκίνηση και στη στρατηγική. Στην 3η θέση
βρέθηκε ο Sebastian Vettel με την Ferrari και την soft γόμα ελαστικών, o oποίος
βρέθηκε 0.132s πίσω από τον χρόνο της pole και θα είναι ο πρώτος αύριο που θα
ασκήσει πίεση στα ασημί μονοθέσια.
Ο Kimi Raikkonen ολοκλήρωσε στην 4η θέση μπροστά από τις
δύο Red Bull που με την soft γόμα έμειναν λίγο πιο πίσω από το αναμενόμενο.
Best of the Rest ήταν ο Kevin Magnussen με την Haas, μπροστά ακριβώς από τον
Fernando Alonso, ο οποίος είναι ο μοναδικός στη πρώτη 10άδα που θα ξεκινήσει
αύριο με την super-soft.
Οι συνθήκες της πίστας ήταν πάρα πολύ παράξενες στο Q3
ειδικά, με την soft γόμα να δείχνει να είναι αρκετά κοντά στην super-soft, με
τις διαφορές να κρίνονται στις λεπτομέρειες. Μόνο οι δύο Mercedes επέλεξαν την
super-soft για τη τελευταία προσπάθεια και άγνωστο παραμένει το γεγονός για το
αν ήταν σωστή η λάθος επιλογή.
Race
O Lewis Hamilton ήταν ο μεγάλος νικητής του πέμπτου αγώνα
της χρονιάς στη πίστα της Βαρκελώνης, με μία καταπληκτική εμφάνιση.
Ο Βρετανός ξεκίνησε από την 1η θέση και για 66 γύρους ήταν
στο όριο και ήταν κυριολεκτικά ανίκητος σήμερα. Άφησε αμέσως πίσω του τον Sebastian
Vettel, δεν κοίταξε ποτέ πίσω και πήρε τη δεύτερη σερί νίκη του και αύξησε τη
διαφορά στη βαθμολογία οδηγών. Τρομερή εμφάνιση από τον πρωταθλητή που δεν
έδειξε να απειλείται σε κανένα σημείο του αγώνα. Ο Valtteri Bottas βρέθηκε στη
2η θέση και έκανε το 1-2 για την Mercedes, με τον Φινλανδό να επανέρχεται στα
καλά αποτελέσματα μετά τα όσα έγιναν στο Αζερμπαϊτζάν. Μπορεί να τον πέρασε ο
Vettel στην εκκίνηση, αλλά η στρατηγική της ομάδας του ήταν καλύτερη. Ο Max
Verstappen ολοκλήρωσε το βάθρο των νικητών, με τον Ολλανδό να επωφελείται από
τη λάθος στρατηγική της Ferrari και παρά τη πληγωμένη εμπρός αεροτομή, κράτησε
το κόκκινο μονοθέσιο πίσω του για να πάρει το πρώτο του φετινό βάθρο και
επιτέλους ένα καλό αποτέλεσμα.
Ο Sebastian Vettel βρέθηκε στην 4η θέση της κατάταξης, με
τον Γερμανό να ακολουθεί την λάθος στρατηγική μαζί με την ομάδα του και αντί
για την 2η θέση, πήρε την 4η και έχασε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Η διαφορά
ανέβηκε στους 17 βαθμούς, με μια ακόμα αμφιλεγόμενη απόφαση στρατηγικής. Ο Daniel
Ricciardo έμεινε στην 5η θέση κάνοντας έναν μοναχικό αγώνα, αλλά πήρε τον
ταχύτερο γύρο.
Best of the Rest ήταν ο Kevin Magnussen στο καλύτερο φετινό
αποτέλεσμα του ίδιου και της Haas στην 6η θέση, παίρνοντας πολύ σημαντικούς
βαθμούς. Ακολούθησαν οι δύο τοπικοί ήρωες, με τον Carlos Sainz στην 7η για την
Renault και τον Fernando Alonso στην 8η για την McLaren, παρά την κακή του
εκκίνηση. Ο Sergio Perez έκανε έναν πολύ καλό αγώνα και ολοκλήρωσε τον αγώνα
στην 9η θέση, ενώ τη 10άδα έκλεισε ο Charles Leclerc με μια ακόμα εξαιρετική
εμφάνιση για τον Μονεγάσκο.
ΥΓ. Κακός ο Seb, κακή
η αντίδραση της ομάδας με το 2ο πιτ στοπ. Το χειρότερο από όλα οι δικαιολογίες
που ακούστηκαν από Seb &
ομάδα για το 2ο πιτ.
ΥΓ1. Ο Kimi
γλύτωσε την κριτική λόγω της εγκατάλειψης του, αν και δε πιστεύω ότι το θέλει
πλέον.
ΥΓ2. Charles
Leclerc. Το
φωτεινό σημάδι στο πιο σκοτεινό σκ μέχρι στιγμής σκ για εμάς τους tifozi.
ΥΓ3. Άξιος νικητής ο Hamilton, με μεστή και σταθερή
οδήγηση, ώριμος (οδηγικά φυσικά ΜΟΝΟ!) και αν δεν ξυπνήσουν εκεί στο Μαρανέλο
θα πάρει και 5ο.
ΥΓ4. Επόμενος αγώνας το gala του Monaco στις 27 του Μάη. Αδιάφορος αγώνας και χωρίς να μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα για κανένα συνδυασμό.
Τζιώνας Αν. Ιωάννης
Πραγματογνώμονας – Τεχνικός Σύμβουλος Ατυχημάτων
Κριτής Αγώνων Αυτοκινήτου Ο.Μ.Α.Ε.-F.I.A.
Motorsport Blogger