Καθηγητές και μαθητές του 3ου ΓΕΛ Βέροιας στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Innovative Schools and Creative Approaches» ( Καινοτόμα Σχολεία και Δημιουργικές Μέθοδοι) επισκέφθηκαν το σχολείο IES IBARREKOLANDA BHI, της πόλης BILBAO, στην 7η και τελευταία συνάντηση του προγράμματος.Για την επίσκεψη αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους:
«Μετά από το καλωσόρισμα των εταίρων στο Δημαρχείο της πόλης, περιηγηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο και τη νέα πόλη του Bilbao που τα χωρίζει ο ποταμός Nervion. Αξιόλογα μουσεία τα οποία επισκεφτήκαμε είναι το μουσείο του Guggenheim, με έργα σύγχρονης και μοντέρνας τέχνης και πόλος έλξης φιλότεχνων τουριστών, το μουσείο Καλών Τεχνών με συλλογή έργων ζωγραφικής του Goya και άλλων Βάσκων και Ισπανών καλλιτεχνών από την Αναγέννηση έως σήμερα. Επίσης επισκεφθήκαμε το κέντρο Βασκικής Γλώσσας , καθώς και την επιβλητική γέφυρα Vizkaia με την πανοραμική θέα του ποταμού. Παράλληλα κάναμε σέρφιγκ στην εξωτική παραλία Sopela και επισκεφτήκαμε το πανέμορφο δάσος των χρωμάτων, την μαρτυρική πόλη της Gernika με τα αντιπολεμικά της μνημεία και την πανέμορφη παραθαλάσσια πόλη του San Sebastian.
Δεν μπορούσε βέβαια να λείπει από το πρόγραμμά μας και η πόλη της Βαρκελώνης με τα αμέτρητα αξιοθέατα, όπως το ασύλληπτο έργο του Gaudi “Sagrada Familia” (Εκκλησία της Αγίας Οικογένειας) με τους πολλαπλούς συμβολισμούς του, τα εξαιρετικά αρχιτεκτονικά έργα του Gaudi που κοσμούν τη Βαρκελώνη, βγαλμένα από παραμύθι, όπως η Κάζα Μπατλό και η Κάζα Μιλά , η εντυπωσιακή πλατεία Εσπάνια με το καταπληκτικό θέαμα των συντριβανιών, τους δύο πύργους και την επιβλητική αρένα, το ισπανικό χωριό, το λόφο Μονζουίκ, το παραμυθένιο πάρκο του Γκουέλ, το τουριστικό καταπράσινο πεζόδρομο Las Ramblas, τη γοτθική συνοικία με τον καθεδρικό ναό και τα γραφικά δρομάκια, το άριστα οργανωμένο ενυδρείο με το γεύμα των πιγκουίνων και των καρχαριών και το εντυπωσιακό μνημείο του Κολόμβου.
Παράλληλα με την περιήγηση στα πραγματικά εντυπωσιακά αξιοθέατα, πραγματοποιήθηκαν οι εργασίες λήξης του προγράμματος, που διήρκεσε δύο πολύ δημιουργικά χρόνια, κατά τα οποία τα συμμετέχοντα σχολεία έφεραν εις πέρας πολύ σημαντικές και αξιόλογες δράσεις που αφορούν ανάμεσα σε άλλα, τους πρόσφυγες, την διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας και την ταυτότητα του Ευρωπαίου πολίτη.
Το πρόγραμμα έδωσε την ευκαιρία σε καθηγητές και μαθητές να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, να έρθουν σε επαφή με άλλους πολιτισμούς και κουλτούρες, με άλλα εκπαιδευτικά συστήματα, με άλλες θρησκείες, να δημιουργήσουν νέες φιλίες, σπάζοντας έτσι τα στερεότυπα και αποκτώντας την ταυτότητα του Ευρωπαίου πολίτη».