Ανάμεσα στις ανακοινώσεις του συνέδριου προγραμματιστών Google I/O είδαμε και μία εντυπωσιακή επίδειξη του ψηφιακού βοηθού Google Assistant, ο οποίος, μέσω της υπηρεσίας Duplex, έκλεινε τηλεφωνικά ραντεβού χωρίς να γίνεται αντιληπτός.
Συγκεκριμένα, η αμερικανική εταιρεία φιλοδοξεί να αναβαθμίσει τον ψηφιακό της βοηθό, φέρνοντάς τον ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματικότητα, δίνοντας του τη δυνατότητα να κλείνει ραντεβού, να πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις και να συνομιλεί με πραγματικούς ανθρώπους για λογαριασμό των χρηστών.
Στα δύο εντυπωσιακά demo που ακολούθησαν ο Google Assisant – μιμούμενος έναν άνθρωπο – έκλεισε με ευκολία ραντεβού σε ένα κομμωτήριο και έκανε κράτηση 4 ατόμων σε ένα μικρό εστιατόριο, ξεπερνώντας με επιτυχία κάθε πρόβλημα ασυνεννοησίας με τον υπάλληλο του εστιατορίου, αποδεικνύοντας ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι πλέον σε θέση να αντιληφθεί τι ακριβώς εννοεί ο συνομιλητής και να αντιδράσει ανάλογα.
Μάλιστα, η φωνή του ήταν τόσο πειστική, η επιλογή των λέξεων ιδιαίτερα πετυχημένη και ο διάλογος γεμάτος από εκφράσεις και μικρές παύσεις τις οποίες χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας, που κανένας από τους συνομιλητές δεν μπόρεσε να διακρίνει τη διαφορά (βλ. Turing Test).
Όπως έκανε γνωστό ο Sandar Pichai (CEO, Google), η νέα υπηρεσία Google Duplex θα ενεργοποιηθεί (πειραματικά) μέσα στις επόμενες εβδομάδες.