Αφού λοιπόν πήρα χάπια για πίεση, εγκεφαλικό & καρδιά κ είμαι σε νιρβάνα ξεκίνησα να γράφω αυτό το άρθρο για το Αζέρικο GP που μοιάζει περισσότερο με ταινία του Σπιλμπεργκ παρά με πραγματικό αγώνα f1. Αλλά ας αρχίσουμε με τη σωστή χρονολογική σειρά.
Free Practice 1
Βαρύ ξεκίνημα για την Ferrari καθώς ο Σεμπ τερμάτισε στην 10η θέση και τον Κίμι στην 15η καθώς είχε και κάποια θέματα αξιοπιστίας, με τις Mercedes & Red Bull να είναι στις πρώτες θέσεις και τον Perez να είναι στην 3η θέση και δείχνει την δυναμική της Force India.
Free Practice 2
Ricciardo & Red Bull στην 1η θέση και φυσικά οι γνωστές κακές γλώσσες βγήκανε και αρχίσανε να μιλάνε και να λένε ότι η Ferrari είναι πίσω αλλά με τον Κίμι να έρχεται 2ος για να επαναφέρει τις ισορροπίες, με τον Σεμπ εκτός δεκάδας μεν αλλά με τρομακτικά γρήγορο ρυθμό αγώνα δε....
Free Practice 3
Επαναφορά της τάξης με τον ανταγωνισμό να τρομάζει και την Ferrari του Σεμπ να είναι έτοιμοι να κάνουν το 3/3 σε κατατακτήριες και τον άμεσο ανταγωνισμό τους (Hamilton) να είναι +0,361 πίσω.
Qualifying
To session όπου τρέχουν όλοι και στο τέλος παίρνει την pole η Ferrari με τον Σεμπ να κάνει το 3/3 με ένα καταπληκτικό γύρο. Βέβαια οφείλεται και στο λάθος στην τελευταία στροφή του Κίμι καθώς ήταν περίπου 0,243 πιο γρήγορος από τον Σεμπ και τον έφερε τελικά στην 6η θέση. Hamilton 2ος, Bottas 3ος, 4ος Ricciardo & Verstappen 5ος .
Race
Εκκίνηση ιδανική του Σεμπ καθώς έχει κρατήσει άνετα τον Hamilton πίσω του και όλα βαίνουν καλώς. Ο Κιμι έδωσε μάχη με τον Ocon και είχαν μια επαφή η οποία τον έστειλε στον τοίχο της αφιλόξενης πίστας του Μπακού και τον Κίμι να μπαίνει στα πιτ και να πέφτει στην 12 θέση και το safety car να κάνει νωρίς νωρίς την εμφάνιση του.
Στην επανεκκίνηση του αγώνα ο Σεμπ κρατά άνετα την πρωτοπορία του αγώνα με τον Hamilton να μην μπορεί να κάνει τίποτα και με τις Red Bull να παίζουν συγκρουόμενα.
Στον 9ο γύρο, ο Sainz πέρασε στην 4η θέση, με τον Hulkenberg να ανεβαίνει στην 6η, ενώ κοντά τους ήταν ο Stroll σην 8η θέση. Ο Gasly έχανε τη μια θεση μετά την άλλη και είχε πέσει στην 11η, ενώ ο Raikkonen ήταν στη πρώτη 10άδα.Ο Hulkenberg πέρασε κι εκείνος με αρκετά μεγάλη άνεση τον Verstappn, o οποίος είχα κάποιο πρόβλημα με την μπαταρία του και είχε δημιουργήσει ένα μεγάλο τρενάκι πίσω του. Έτσι, οι δύο Renault ανέβηκαν στις θέσεις 4 και 5.
Όμως τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν ιδανικά για την Renault. O Hulkenberg στη στροφή 4 του 12ου γύρους έχασε το πίσω μέρος και χτύπησε στον τοίχο και έβαλε τέλος στον αγώνα του.
Στη συνέχεια ο Ricciardo επιτέθηκε στον Verstappen, με τους δύο να έχουν επαφή στη στροφή 1, με τον Ολλανδό να κρατά με νύχια και με δόντια τη θέση του. Πίσω τους ακριβώς, ο Leclerc είχε περάσει τον Stroll για την 7η θέση.
Μπροστά, οι Vettel και Bottas δεν έδειχναν διάθεση να μπουν στα pit για αλλαγή ελαστικών και είχαμε φτάσει στον 30ο γύρο. Ο Φινλανδός άρχισε να μειώνει τη διαφορά, η οποία είχε πέσει στα 9.4s από τα 13 που ήταν νωρίτερα. Ο Raikkonen την ίδια στιγμή, είχε στρογγυλοκαθίσει στν 6η θέση και δεν έδειχνε διάθεση να πιέσει για κάτι καλύτερο.
Και εκεί που πιστεύαμε ότι είχαμε στο τσεπάκι μας μια εύκολη νίκη, όντας στην 2η θέση με τον Bottas στην πρώτη αλλά να χρωστά πιτ στοπ, έρχεται στον 40ο γύρο αυτό το κακομαθημένο παιδάκι της Red Bull να ισοπεδώσει πάλι ένα αγώνα. Θύμα του αυτή τη φορά ο teamate του καθώς άλλαξε 2 φορές γραμμή και ο Ricciardo δεν πρόλαβε να φρενάρει και να πέφτει πάνω του βγάζοντας τους και τους 2 εκτός αγώνα. Φυσικά προκάλεσε ξανά την είσοδο του SC με όλους να μπαίνουν στα πιτ για να βάλουν την ultra soft. Φυσικά δεν έλειπε και ο δαίμονας της Haas με τον Grosjean στην προσπάθεια να κρατήσει την θερμοκρασία των ελαστικών του να χτυπά μόνος του στον τοίχο. Αυτό παρέτεινε το γυρολόγιο του SC και στην επανεκκίνηση του αγώνα να μένουν μόνο 4 γύροι! ο Σεμπ ρίσκαρε και όρμηξε στα φρένα της 1ης στροφής και περνά τον Bottas αλλά βγήκε εκτός πίστας και να τον περνούν Hamilton, Κιμι & Perez. Στον επόμενο γύρο ο Bottas πάτησε 1 θραύσμα και έσκασε το ελαστικό του εγκαταλείποντας και αυτό έφερε μια ανέλπιστη και τυχερή νίκη στα χέρια του Hamilton μαζί και την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα των οδηγών με τον Σεμπ τελικά να τερματίζει στην 4η θέση με τον Κιμι να ανεβαίνει στο βάθρο σώζοντας την παρτίδα για την ομάδας μας και στέλνοντας την 1η στους κατασκευαστές.
Με όλα αυτά που συνέβησαν τον αγώνα (και την παρότρυνση του φίλου μου Πάνου) θέλω να κάνω μια ειδική μνεία για τον οδηγό που πιστεύω όσο κανένα τον Charles Leclerc και φυσικά την ομάδα του, την Alfa Romeo. Πήρε τους πρώτους του βαθμούς στην f1 τερματίζοντας στην 6η! θέση και φυσικά πήρε δικαιωματικά τον τίτλο του οδηγού της ημέρας. Το μέλλον του ανήκει και μια θέση στο κοκπιτ της Scuderia θα είναι του ανήκει τα επόμενα χρόνια.
Από ότι φαίνεται πλέον η τεχνική ομάδα της Alfa Romeo έχει αρχίσει να λειτουργεί σωστά και η προσπάθεια αυτή να αποδίδει καρπούς. Για μένα μοναδική παραφωνία ο Ericsson που θέλω να πιστεύω ότι είναι η τελευταία του σεζόν στην ομάδα.
ΥΓ. Άλλος ένας αγώνας που ήταν στα μέτρα της Ferrari, χάθηκε μέσα από τα χέρια της με την λάθος διαχείριση της στρατηγικής από τα pit wall καθώς αν δεν συνέβαιναν όλα αυτά με τα SC λογικά θα κέρδιζε ο Bottas.
ΥΓ1. Σεμπ. Αν και μ’αρέσει να ρισκάρει ο οδηγός στην προκειμένη περίπτωση έκανε λάθος. Αρχίζει να θυμίζει τον περυσινό νευρικό και ανυπόμονο Σεμπ των τελευταίων αγώνων που του στοίχησαν το πρωτάθλημα. Ελπίζω να μπορέσει να κάνει ότι και πέρυσι ο Hamilton. Να δείξει ωριμότητα.
ΥΓ2. Κίμι. Γρήγορος όλο το τριήμερο αλλά αδιάφορος στον αγώνα δεν έδωσε μάχες αλλά κέρδισε μια ανέλπιστη 2η θέση που έφερε την Ferrari 1η στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
ΥΓ3. Τα έλεγα και στο προηγούμενο άρθρο για την συγκεκριμένη πίστα ότι δεν έχει λόγο ύπαρξης στο καλεντάρι. Τα απομεινάρια του μπάρμπα Μπέρνι πρέπει να φεύγουν αν και για την F1 τα χρήματα των Αζέρων είναι πολλά.....
ΥΓ4. Επόμενος αγώνας στην Βαρκελώνη στις 12 Μαΐου όπου το χειμώνα η Ferrari στις δοκιμές έκανε ρεκόρ πίστας. Η νίκη και το 1-2 είναι επιβεβλημένα για την Scuderia.
Καλό Μήνα, εις το επανειδείν.....
Τζιώνας Αν. Ιωάννης
Πραγματογνώμονας – Τεχνικός Σύμβουλος Ατυχημάτων
Κριτής Αγώνων Αυτοκινήτου Ο.Μ.Α.Ε.-F.I.A.
Motorsport Blogger