Ο Daniel Ricciardo ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Κίνας, το οποίο είχε πολλές ανατροπές, όντας ο πιο εντυπωσιακός μέχρι στιγμής για το 2018. Αλλά ας τα πάρουμε με χρονολογική σειρά. Ξεκινώντας με το FP1. Πρωτιά Hamilton σε σχεδόν μικτές συνθήκες, καθώς πριν την διαδικασία βροχή και μετά το πέρας της το ίδιο, με τον Kimi 2o & Seb 6o. Τίποτα το ιδιαίτερο γενικά.
Αργότερα στο FP2 παρέμεινε πρώτος ο Hamilton αλλά στο ίδιο δευτερόλεπτο ήταν 9 οδηγοί με τον Kimi 2o +0.007 & Seb 4o +0.108. Βέβαια οι ομάδες παραδοσιακά κάνουν προσομοίωση αγώνα αλλά με τις διαφορές τόσο μικρές όλοι ευελπιστούσαμε ότι επιτέλους θα βλέπαμε μάχες.
Στο FP3 ήρθε η ώρα της Scuderia να ανέβει στην κορυφή των χρόνων με τον Seb να κάνει επίδειξη δύναμης όντας κατά +0,451 πιο γρήγορος από τον teamate του, με όλους τους tifozi να τρίβουν τα χέρια τους και να ελπίζουν σε μια pole για έναν από τους 2 οδηγούς μας. Όπερ και εγένετο.
Στo qualifying η Scuderia μπήκε σε party mode και διέλυσε τον ανταγωνισμό κάνοντας ξανά το front row lock up με σχετική ευκολία με τον Seb στην pole (με ρεκόρ πίστας!) και τον Kimi να ακολουθεί με τον Αρριβαμπένε να τρίβει τα χέρια του από ικανοποίηση και όλοι μας να περιμένουμε ένα άνετο Κυριακάτικο πρωινό.
Βέβαια την Κυριακή είναι οι βαθμοί και το ξέρουμε όλοι.
Την race day λοιπόν είχαμε ανεβασμένες θερμοκρασίες (περίπου 39 βαθμούς στο οδόστρωμα) πράγμα που θα βοηθούσε εκτός της Ferrari και τους ανταγωνιστές της αλλά όπως μας έχει αποδείξει η Scuderia έχει ένα γρήγορο μονοθέσιο, καλό ρυθμό αγώνα, παρόμοιο με τις Mercedes αυτή τη φορά. Όλα αυτά στη θεωρία.
Στην εκκίνηση ο Seb έφυγε πολύ καλά, έκλεισε το Kimi (σωστά κατ’εμέ) ο οποίος έπεσε στην 4η θέση με τις 2 Mercedes να τον προσπερνούν αλλά με τον Hamilton στην στροφή να χάνει την θέση του από το ευνοημένο παιδί της αμερικάνικης F1, Max verstappen για τον οποίο θα γράψω πιο κάτω.
Όλα βαίνουν καλώς, ο Seb ανοίγει την διαφορά από τον Bottas και αυτός από τον Max και φαινομενικά πιστεύουμε ότι μιας και έχουνε την ίδια στρατηγική με τις Mercedes ( Με soft εκίνησαν οι πρώτοι 4.) θα βλέπαμε μια άνετη νίκη της Scuderia .Φυσιολογικά λοιπόν φαίνεται η λογική του ενός pit και για τις 2 ομάδες. Τα πράγματα ηρέμισαν σε εκείνο το σημείο και ενώ ο Verstappen έχανε συνεχώς χρόνο όσο περνούσαν οι γύροι ο kimi όμως δεν μπορούσε να τον πλησιάσει και η μεταξύ τους διαφορά ήταν πάνω από τα 2s.
Μέχρι τον 12ο γύρο, ο Ocon είχε περάσει τον Stroll και ο Vandoorne τον Sirotkin, ενώ πρώτος στα pit μπήκε ο Hartley για να βάλει τη medium γόμα. Ακολούθησαν οι δύο Force India και οι δύο Renault.
Όλα αυτά μέχρι τον 18ο γύρο που ανοίγει ο χορός των pit για τους πρώτους 6 με τον max να μπαίνει πρώτος τον Hamilton να μπαίνει και αυτός στον 19ο γύρο και να ακολουθεί στον αμέσως επόμενο ο Bottas με τον Αρριβαμπένε να κρατά έξω και τα 2 μονοθέσια που μετά από λίγο αποδείχθηκε και το μοιραίο λάθος καθώς η Scuderia έχασε πάρα πολύ χρόνο. Χαρακτηριστικά ο max στα 2 κομμάτια του γύρου εξόδου του μάζεψε σχεδόν 1 sec από τον Seb.
Μπήκε τελικά μετά από 2 γύρους από τον Bottas αλλά ήταν ήδη πολύ αργά. Ο Bottas με φρέσκα ελαστικά «πετούσε» και πέρασε μπροστά από τον Seb. Πλησίασε τον Bottas πολύ αλλά περίμενε και την κατάλληλη ευκαιρία που τελικά δεν ήρθε ποτέ γιατί μετά από λίγους γύρους το αστέρι του Bahrain, Gasly, έγινε ο μοιραίος καθώς στην πιο αργή στροφή της πίστας (14) εμβόλισε τον teamate του Hartley και γέμισε η πίστα θραύσματα και το SC έκανε την εμφάνιση του μηδενίζοντας όλες τις διαφορές. Η Redbull μπήκε αμέσως στα pit, Ferrari & Mercedes δεν προλάβανε καθώς είχαωε περάσει την είσοδο, έβαλε την soft και σφίξαμε όλοι τις γροθιές μας καθώς λίγο πολύ οι μυημένοι ξέραμε τι έργο θα βλέπαμε….
Με την επανεκκίνηση του αγώνα ξεκίνησε το party της RebBull. Ricciardo & Max πετούσαν και η Ferrari και Mercedes ανήμποροι να αντιδράσουνε τους πέρασαν αέρα, εκτός από τον μικρό Max που δημιούργησε ακόμα ένα λόγο να τον αντιπαθούν όλοι και να τον μισούν οι tifozi.
Παράλληλα στον 26ο γύρο, ο Bottas είχε φτάσει πίσω από τον Raikkonen, με τον Vettel να καραδωκεί. Ο οδηγός της Mercedes όμως πέρασε στον επόμενο γύρο μετά τη στροφή 3, με τον συμπατριώτη του να αφήνει τον Γερμανό να περάσει αμέσως.
Τελικά στη Ferrari αποφάσισαν πως έπρεπε να μπει στα pit o Kimi, με τον Alonso να είναι ο μόνος που δεν είχε κάνει αλλαγή ελαστικών, όντας στην 7η θέση. Τελικά όμως, μπήκε στον 30ο γύρο και βγήκε στη 13η θέση.
Στον 37ο γύρο λοιπόν την ώρα που ο Ricciardo πέρασε πολύ άνετα τον Kimi, ο Seb είναι στην 2η θέση με 3ο τον Hamilton που κρατιόταν οριακά εκτός DRS και τον Max 4ο +0,5 πίσω του. Ο Max σε μια από τις γνωστές κινήσεις συγκρουόμενων που είδαμε και στον προηγούμενο αγώνα, ορμάει στον Hamilton στην στροφή 5 από την εξωτερική αλλά, ως συνήθως υπερβάλλει, βγαίνει εκτός πίστας και τον προσπερνά ο Ricciardo ο οποίος κόλλησε αμέσως πίσω από τον Hamilton και στη στροφή 14 τον πέρασε εντυπωσιακά. Σχεδόν αμέσως έπιασε τον Seb και τον πέρασε και αυτόν σχεδόν αμέσως με τον max έχει φτάσει και αυτός τον Seb και στην στροφή 14 έκανε αυτό που δεν πέτυχε με τον Hamilton. Χτύπησε τον Seb και χάρισαν μια όμορφη πιρουέτα στον κόσμο και οι 2, με το μονοθέσιο του Seb να έχει εμφανή θέματα από το χτύπημα και να χάνει πάρα πολύ χρόνο σε σε σχέση με τους πρωτοπόρους τερματίζοντας στην 8η θέση αφού τον πέρασε και ο Alonso με καράβι της Mclaren.
Όλα αυτά βέβαια έφεραν τον Kimi στην 3η θέση του βάθρου καθώς μέσα στην αναμπουμπούλα του ατυχήματος πέρασε τους Hamilton, Seb & Max.
ΥΓ. Έχω νευριάσει πάρα πολλές φορές παρακολουθώντας αγώνες. Τόσο πολύ είχα καιρό να νευριάσω καθώς είναι ο 2ος αγώνας σερί που 4 φορές την ίδια κίνηση και χτύπησε. Αλλά φυσικά το χαιδεμένο παιδί της RedBull & F1 δεν πρέπει να φάει μαύρη σημαία.
ΥΓ1. Ο Μαρκιόνε (Πρόεδρος του FCA Group όπου ανήκει και η Ferrari) που κάνει μεγαλεπίβωλες δηλώσεις για την F1 και τις άθλιες αλλαγές που θέλει να περάσει αποτυχημένη αμερικανική ιδιοκτησία της (πχ. απαλοιφή ελέγχου φορτίου καυσίμων) και το χάλι που έχει φέρει στη ιστορική Lancia καλά θα κάνει να ξυπνήσει και αρχίσει να κάνει αυτό που πρέπει. Να βάλει σε τάξη την ομάδα και να μην βλέπουμε ερασιτεχνισμούς όπως την Κυριακή. Επίσης κυκλοφορεί μια φήμη ότι στο τέλος του 2018 θα αποχωρήσει από το FCA Group. Ελπίζω ο Ανιέλι να τον διώξει και από την Ferrari και να φέρει κάποιον ικανό και κυρίως γνώστη της F1.
ΥΓ2. Επόμενος αγώνας στο Αζερμπαιτζάν σε μια πίστα που δε μου αρέσει και είναι στο καλεντάρι λόγω του μπάρμπα Μπέρνι και των χρημάτων των Αζέρων. 27-28-29 Απριλίου.
ΥΓ3. Ο Ricciardo άξια Driver of Day που τελικά δεν υπογράφει νέο συμβόλαιο και μάλλον ήρθε η ώρα της μεταγραφής του στη Ferrari.
Τζιώνας Αν. Ιωάννης
Πραγματογνώμονας – Τεχνικός Σύμβουλος Ατυχημάτων
Κριτής Αγώνων Αυτοκινήτου Ο.Μ.Α.Ε.-F.I.A.
Motorsport Blogger