Του Ιωάννη Ιασ. Βελέντζα Διπλ. Ηλεκτρολόγου Μηχανικού
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ,
Φίλοι μου, καλή σας ημέρα,
αφού ακόμη δεν εξομολογηθήκαμε, πιστεύω ότι μπορώ να «σηκώσω» μερικές αμαρτιούλες, επιπλέον, για αυτό και σήμερα, θα συνεχίσουμε από εκεί που σταματήσαμε, την προηγούμενη εβδομάδα, από τα κοσμικά πρέπει.
Μόνο για σήμερα, διότι ο γέροντας με περιμένει στη γωνία (δεν χωράω!), μάλλον σε εθνική οδό θα συναντηθούμε!
Τις περιόδους των εορτών, αρκετοί επίσκοποι, μας συνηθίζουν σε βαρύγδουπες, ασήκωτες ανακοινώσεις, από το πολύ τίποτα με μπόλικο καθόλου!
Κατά συνέπεια, θα σχολιάσω δηλώσεις-ανακοινώσεις και σε καμία περίπτωση, πρόσωπα και ποιμενάρχες και προς αποφυγή κάθε παρεξηγήσεως, καλόπιστης βεβαίως-βεβαίως, δεν αναφέρομαι στην πόλη, που ξυπνώ και αναπνέω.
Θα μου επιτρέψετε, όμως την κακιούλα μου, να την πω.
Αφού η καταγωγή μου «κρατά», από την πολιτιστική πρωτεύουσα της Θεσσαλίας, Καρδίτσα δηλαδή, μία πόλη επίπεδη και όχι με ανηφορούλες, όπως τις έχει βαπτίσει το έτερο ήμισυ, κάποια στιγμή στην περιφορά του Επιταφίου, μου ξέφυγε: «ε όχι δεν το πιστεύω!».
Τι απάντησε η γυναίκα της ζωής μου!
Και ο Επιτάφιος σε ανηφόρα, ψιθύρισα!
Μεταξύ άλλων, επίσκοπος, τόνισε: «… απευθύνουμε μήνυμα προς όλους ότι υπάρχει ελπίδα, υπάρχει όραμα, υπάρχει αισιοδοξία, γιατί υπάρχει Ανάσταση. Ο τόπος μας, αξίζει να ξαναβρεί τις αρχές και τις αξίες του, πάνω στις οποίες θεμελιώθηκε ολόκληρο το ευρωπαϊκό οικοδόμημα …» και ολοκλήρωσε με τη γνωστή αγαπολογία, … αφού ο Χριστός «αγάπη εστί».
Πρώτη επισήμανση.
Η ελπίδα, τα οράματα και τα ευρωπαικό οικοδόμημα, θυμίζουν πολιτικό και όχι ρασοφόρο!
Για να ολοκληρώσουμε πνευματικό οικοδόμημα και όχι ευρωπαικό, ενδιαφέρει η ανάλυση του λυτρωτικού μηνύματος της Αναστάσεως, με βάση τους Πατέρες της Εκκλησίας και όχι την μεταπατερική θεολογία της «αγάπης»!
Δεύτερη επισήμανση, έχει να κάνει με την Ευρώπη και τα οράματά της, που οδήγησε επτά στους δέκα πολίτες της Ουγγαρίας να ψηφίσουνε ακροδεξιά και ακολούθησε το ναι της Γαλλίας του πολιτισμού και της Αγγλίας, για επέμβαση - βομβαρδισμό της Συρίας!
Τελικά αυτοί δεν γνωρίζουν, ότι ο Χριστός είναι αγάπη!
Και η τρίτη και τελευταία επισήμανση, έχει να κάνει με την καραμέλα της αγαπολογίας, η οποία πρέπει να είναι αρκετά γλυκιά, και να σας «ημερεύει», για να μην ασκείτε κριτική στους ισχυρούς της γης!
Το ότι ο Χριστός είναι αγάπη μας βολεύει όλους!
Πρώτα τους ηγήτορες, διότι τους δικαιολογεί τα κοσμικά πρέπει.
Ακολούθως, τους χοντρούς-λιχούδηδες, εμένα δηλαδή.
Ο Χριστός είναι αγάπη, μονολογώ, οπότε θα με συγχωρήσει, θα κάνει τα στραβά μάτια, δηλαδή!
Με τη διαφορά όμως, ο Ένας και Μοναδικός επάνω στο Σταυρό, δεν είπε στο ληστή «αγάπα με», αλλά μετανόησε.
Πόσες φορές, άραγε το ζητήσατε, από τους δυνατούς!
Και επειδή ο νεκρός πλέον, διακεκριμένος Βρετανός επιστήμονας, έχει γίνει της μοδός, ο ίδιος επίσκοπος, είχε μεταξύ άλλων επισημάνει: «… ας διδαχθούμε από τον Χόκινκ την επιμονή του για τη ζωή και τις πολλές δυνατότητες που προσφέρει μία σωματική αναπηρία, που δεν βάζει όρια στο μυαλό και δεν αποκλείει, αλλά ανοίγει νέους και ανεξερεύνητους δρόμους που με ασφάλεια οδηγούν στο Θεό»!
Ο Ιησούς Χριστός νικά και όλα τα κακά σκορπά!
Ο δρόμος του μακαρίτη οδήγησε στην μη ύπαρξη Θεού, αφού ως γνωστόν ήταν άθεος!
Καλά ρε χοντρέ, θα πείτε, με τίποτα δεν είσαι ευχαριστημένος.
Φίλοι μου, από το θάνατο του διάσημου επιστήμονα, πρέπει να «κρατήσουμε», ότι όσες τιμές και διακρίσεις επίγειες και να «πάρουμε», στο τέλος καταλήγουμε τροφή για σκουληκάκια, είτε μας αρέσει είτε όχι.
Όσον αφορά, το δικό μου το κουφάρι, έτσι όπως είναι, τα σκουλήκια θα στήσουν πάρτι!
Κατά συνέπεια, με τα κηρύγματα και τις ανακοινώσεις, πρέπει να φροντίζετε να ξεβαλικέψουν οι δυνατοί, από το άρμα της δόξης και να καταλάβουν τη ματαιότητα των γήινων!
Παίρνω το γάιδαρό μου (με αντέχει ακόμη!) και φεύγω για Πελοπόννησο μεριά.
Πριν από κάποιους μήνες, ιεράρχης καταδίκαζε τα αντιχριστιανικά νομοθετήματα, της κυβέρνησης για ομοφυλοφιλία, γάμους μεταξύ δεν ξέρω και γω τι και τα λοιπά και τα λοιπά.
Μετά από λίγο καιρό, ο ίδιος ιεράρχης υποδεχότανε τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας και τον τιμούσε, πρέπει να του έδωσε και κανά κλειδί, σταυρό, δεν ξέρω και γω τι.
Για κάλμα ρε Δέσποτα.
Αυτός που τίμησες, είχε τη δυνατότητα να αποτρέψει όλους τους αντιχριστιανικούς νόμους.
Τη δική του υπογραφή φέρουν.
Μπορούσε να μας προστατέψει, και δεν το έκανε. Όπως και ο Πιλάτος. Μπορούσε αλλά δεν το έπραξε!
Ποιος ο λόγος των τιμών.
Εάν δεν σας φοβίζανε τα κοσμικά πρέπει, θα του τα είχατε πει ένα χεράκι!
Και σε τελική ανάλυση, μη λέτε τίποτα, απλά σε ένδειξη διαμαρτυρίας, μην παρευρίσκεστε.
Το μήνυμα θα το ελάμβανε και δεν θα έλεγε και τίποτα, διότι οι κυβερνώντες και έχοντες εξουσία, γνωρίζουν μέχρι που τους παίρνει!
Αφήνοντας τον πρόεδρο, κατεβαίνουμε την πυραμίδα της εξουσίας και βρίσκουμε τον πρωθυπουργό Αλέξη, ο οποίος έχει δηλώσει ότι είναι άθεος, δεν πιστεύει στον Τριαδικό Θεό, δεν κάνει τον Σταυρό του, δεν παντρεύτηκε, δεν … και δικαίωμά του και καμάρι του. Ο καθένας ελεύθερος να επιλέξει!
Εάν λοιπόν και εδώ, δεν είχανε προτεραιότητα τα κοσμικά πρέπει, κάποιος επίσκοπος, θα ρωτούσε τον Αλέξη, τον θεικό!
Έχετε δηλώσει ότι είστε άθεος, αλλά τελικά βλέπω ότι είστε πιστός!
Εάν σας δήλωνε ότι πλέον πιστεύει, τότε καλώς όρισες Αλέξη, εάν όμως σας τόνιζε ότι εξακολουθεί να μην πιστεύει, τότε η συμμετοχή στην Ανάσταση κάποιου για τον οποίο αγνοεί την ύπαρξή του, το λιγότερο είναι εμπαιγμός, κοροιδία.
Ο Θεός και η Ορθοδοξία, δεν είναι ένα μνημόνιο, που δεν το σχίσαμε και δεν έγινε και τίποτα!
Και δεν αναφερόμαστε σε ένα απλό, χοντρό ανθρωπάκι, που δεν το ξέρει η μάνα του.
Μιλάμε για τον πρωθυπουργό της χώρας, ο οποίος πρέπει με τις πράξεις του να διδάσκει και όχι να παίζει!
Είναι αυτοί οι ίδιοι, που όλο εξυπνάδα, αναρωτιότανε, εάν το Άγιο φως θα κάνει και δηλώσεις, αφού το υποδεχόμαστε με τιμές αρχηγού κράτους!
Οφείλετε να τους ρωτήσετε, κατ’ αρχάς, εάν εξακολουθούν να πιστεύουν τα ίδια!
Δηλαδή για να τα κάνουμε πενηνταράκια.
Ηγείστε της Ορθόδοξης Εκκλησίας και λόγω των κοσμικών πρέπει, τιμάτε όλους τους «εχθρούς» της Ορθοδοξίας. Πόσο πιο απλό!
Τελειώνοντας, θα αναφερθούμε στην ομιλία άλλου ποιμενάρχη, ο οποίος ξεκίνησε το κήρυγμά του, απευθυνόμενος στους τοπικούς άρχοντες ως εξής: «κύριε βουλευτά, να σας κάνω μία ερώτηση. Αν κάποιος βουλευτής, δεν υπακούει στο καταστατικό σας, θα τον διαγράφατε έτσι; Λοιπόν έχουμε και εμείς δυστυχώς, τέτοια πράγματα μέσα στην Εκκλησία. Το ίδιο θα συμβεί και με σας, κ. περιφερειάρχα … υπάρχουν μερικοί κληρικοί, κατά τα άλλα καλοί, αλλά θέλησαν να κάνουν μία επανάσταση, να πάνε κόντρα με την διοικούσα Εκκλησία και να πούνε ότι όλοι είναι αιρετικοί, …όταν λοιπόν, γίνεται αυτό, η Εκκλησία διοικείται και αυτή με τους ιερούς Κανόνας των Πατέρων, …οι οποίοι τους καταδικάζουν αυτούς, …»!
Βέβαια, διαβάζοντας και ξαναδιαβάζοντας, παρατηρείς ότι από το συγκεκριμένο κήρυγμα, λείπει η «αγάπη».
Οι ιεροί κανόνες άγιε επίσκοπε, δεν αφορούν μόνο τα απλά καλογέρια, αλλά και αυτούς που ηγούνται, που είναι υπεύθυνοι για το ποίμνιο, είναι υπεύθυνοι για την τήρηση των δογμάτων, δηλαδή!
Άρα πριν φθάσουμε στο απλό ράσο, που προσεύχεται καθημερινά και εξαιτίας του, ο μεγάλος από επάνω, μας ανέχεται ακόμη, καλό θα ήταν να δούμε τι γίνεται με τα χρυσά άμφια!
Όσον αφορά τους αιρετικούς και τις αιρέσεις, πρώτα καλούμε τους παπικούς και τους προτεστάντες, εφόσον τους αγαπάμε, σε επιστροφή, διότι μόνο έτσι θα σωθούνε και μετά όλα τα άλλα.
Πάντως για να εξηγούμαστε για να μην παρεξηγούμαστε.
Στην Ορθοδοξία ένα και ένα κάνει δύο και όχι ένδεκα!
Αλήθεια, αναφερθήκατε ποτέ, προς τους βουλευτές και τους τοπικούς άρχοντες, για να τους πείτε, ότι η Ορθοδοξία, απαιτεί από αυτούς να προστατεύουν, τον αδύνατο (όχι εμένα!), τον κατατρεγμένο, τον άθλιο, τη χήρα, το ορφανό, …
Τους έχετε πει, τι τους περιμένει, αυτούς που διαλύουν με τις αποφάσεις τους οικογένειες ολόκληρες και πατρίδα ολάκερη!
Ακολουθεί απόσπασμα από το βιβλίο «εξουσία και κόλαση» του αρχιμ. Βασ. Μπακογιάννη: «αν ο λαός τους δεν είχε ψωμί για να φάει, δεν είχε στέγη για να μείνει, δεν είχε δουλειά για να ζήσει την οικογένειά του και αυτοί αντί να κάνουν τα πάντα για να τον ανακουφίσουν, το έριχναν στο «σορολόπ», θα πέσει πάνω τους βαρύς ο πέλεκυς της δικαιοσύνης, έστω και εάν στην προσωπική τους ζωή ήταν καθόλα άμεμπτοι»!
Και συνεχίζει: «ακόμα πιο αυστηρά, ασύγκριτα πιο αυστηρά, θα κριθούμε εμείς οι ιερείς. Πρώτα για τις αμαρτίες μας, επειδή σκανδαλίσαμε το λαό, …, (όσο ζυγίζει η αμαρτία ενός αρχιερέα, ζυγίζει η αμαρτία ολόκληρου λαού». (πάλι καλά που δεν συγκρίνει με το βάρος το δικό μου!).
Και δεύτερο και σοβαρότερο για τη διακονία μας, για όσα κάναμε, … και για όσα δεν κάναμε!
Λοιπόν σας «αφήνω ήσυχους», δεν έχει άλλωστε και νόημα, αφού κάποιοι δεν έχετε καβαλήσει γάιδαρο, αλλά αεραπλανοφόρο ολόκληρο, από την «πολιτισμένη» Δύση!
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΠΑΤΡΙΔΑ!