Bahrain GP στην πίστα του Sakhir και μετά το Πασχαλινό τραπέζι ήταν ότι καλύτερο για τους λάτρεις της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ένας αγώνας συναρπαστικός μέχρι το τέλος του. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή.
Η Ferrari
φάνηκε από την Παρασκευή ότι είναι ανώτερη καθώς παραδοσιακά τα πάει καλά στις
θερμές πίστες, πράγμα το οποίο ήξερε ο Hamilton και το ανέφερε στις
συνεντεύξεις τύπου. Σε race simulation στο FP2 η Ferrari ήταν ταχύτερη με την
Mercedes & Red Bull να είναι στα +0,2 & 0,3 πιο αργές αντίστοιχα. Αλλά
όχι μόνο.
Στις κατακτήριες δοκιμές απέδειξε η Ferrari ότι ήταν εξίσου γρήγορη και στον
ένα γύρο, με τους Seb & Kimi να τρομάζουν τον ανταγωνισμό και στο Q3 ένα
λάθος του Kimi να του στερεί την pole και να την παίρνει στο νήμα ο Seb με
ρεκόρ γύρου φυσικά και το front row lock up να έρχεται απολύτως φυσιολογικά και
τις Mercedes στην 2η σειρά με τον Bottas 3o & 4o τον Hamilton.
Πάμε λοιπόν στην Κυριακή.
1-2 λοιπόν στην εκκίνηση αλλά μέχρι εκεί. Κακή εκκίνηση ο
Kimi που στην πρώτη στροφή έχασε την θέση του από τον "λίγο" Bottas
όπως αποδείχθηκε στην πορεία. Με τον Hamilton να ξεκινάει 9ος λόγω ποινής
αλλαγής κιβωτίου ταχυτήτων, το έργο του Seb φαίνονταν εύκολο αλλά δεν ήταν.
Όσο λοιπόν ο Hamilton πάλευε να κερδίσει θέσεις και με έναν
Verstappen να νομίζει ότι η πίστα είναι δική του εμβολίζοντας τον Hamilton που
μετά τον αγώνα ορθώς του έσυρε και μερικά "γαλλικά", ο Seb έκανε τον
δικό του αγώνα και στον 18ο γύρο μπήκε στα πιτ και έβγαλε τα ταλαιπωρημένα
Super Soft και βάζοντας Soft με όλους να "βλέπουμε" στρατηγική 2 πιτ
στοπ. Στα ίδια και ο Kimi, με τον Hamilton να περνά στην 1η θέση φορώντας την
soft από την αρχή και μπαίνοντας στον 26ο γύρο και βάζοντας την medium σε σαφή
στρατηγική 1 πιτ στοπ και ακολούθως και ο Βottas.
Ο εφιάλτης για την Red Bull συνεχίστηκε, με τον Ricciardo να μένει στη πίστα στον ίδιο γύρο και το Virtual Safety Car έκανε την εμφάνισή του. Ο Verstappen χάρη στο VSC δεν έμεινε γύρο έξω, όμως ο αγώνας του είχε καταστραφεί.
Όταν συνεχίστηκε ο αγώνας, ο Gasly είχε έντονη μάχη με τον Magnussen στη στροφή 11, με τον Δανό να βγαίνει εκτός πίστας. Αυτό επέτρεψε στους Hulkenberg, Ocon, Alonso και Hamilton να κολλήσουν πίσω. Στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, ο Hamilton και με τη βοήθεια του DRS πέρασε τους Alonso, Hulkenberg και Ocon και ανέβηκε στην 6η θέση.
Την ίδια στιγμή, ο εφιάλτης έγινε πραγματικότητα για την Red Bull, με τον Verstappen να μένει στη πίσω ευθεία και έγινε η δεύτερη εγκατάλειψη.
Ο Hamilton δεν δυσκολεύτηκε να περάσει τους Magnussen και Gasly και στον 8ο γύρο ήταν στη 4η θέση, 9.4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Raikkonen. Την ίδια στιγμή, ο Vettel είχε ανοίξει τη διαφορά από τον Bottas στα 2.7s και ο Raikkonen ήταν στην ίδια απόσταση.
Οι Vandoorne και Stroll μπήκαν στα pit αρκετά νωρίς, με τον
οδηγό της Williams να αλλάζει αεροτομή. Στον 11ο γύρο είδαμε τον Magnussen για
νέο σετ super-soft και διαδοχικά στους δύο επόμενους τους Alonso για medium και
Gasly-Hulkenberg για τη soft.
Όλα αυτά μέχρι τον 36ο γύρο.
Σε αυτόν τον γύρο μπήκε ο Kimi στα πιτ για την 2η αλλαγή των
ελαστικών και ξαφνικά γίνεται το αναπάντεχο. Δεν μπορεί να βγει ο πίσω δεξιός
τροχός του και ο υπεύθυνος του release ανάβει το πράσινο φως για να φύγει ο
Kimi παίρνοντας μαζί του τον μηχανικό Francesco Cigarini σπάζοντας του το πόδι
και φυσικά εγκατέλειψε μετά και από εντολή της ομάδας.
Αυτό το σκηνικό άλλαξε και την στρατηγική του Seb με τον
Arrivabene να του λέει για το plan B. Δηλαδή πάμε μέχρι το τέλος χωρίς άλλο πιτ
στοπ. Έτσι και έγινε.
Με ένα ρεσιτάλ ώριμης και πρωταθληματικής οδήγησης ο Seb
κράτησε τα soft ελαστικά του για 39(!) γύρους με τις Mercedes και κυρίως τον
Bottas να είναι «λίγοι» και να μην μπορούν να πλησιάσουν και πόσο μάλλον να
περάσουν με πολύ πιο φρέσκα ελαστικά, παρά μόνο 2 γύρους πριν το τέλος ο Bottas
πλησίασε αλλά ο Seb έπαιξε φοβερή άμυνα και τον κράτησε 2ο και έκανε το 2/2 στο
πρωτάθλημα, πανηγυρίζοντας έξαλλα την νίκη.
Πολύ καλό αγώνα είχε ο Alonso που σε εκείνο το σημείο είχε
ανέβει στη 7η θέση και είχε τον Hulkenberg στα 2.3s μπροστά του.
Εξαιρετικός αγώνας για την Toro Rosso και τον Gasly που
τερμάτισε στην 4η θέση, με τον Magnussen να παίρνει τους πρώτους βαθμούς της
Haas, ο Hulkenberg ήταν στην 6η θέση.
Κλείνοντας να πούμε για την Alfa Romeo ότι πήρε με τον Ericcson(!) την 9η θέση και τους πρώτους βαθμούς για την ομάδα ενώ ο Charles Leclerc, τερμάτισε την 13η θέση όντας σε διαφορετική στρατηγική από τον teamate του.
ΥΓ. Sebastian Vettel. Για μένα ίσως από τις πιο αρσενικές
νίκες της καριέρας του καθώς κράτησε Hamilton & Bottas πίσω του με πολύ πιο
φθαρμένα ελαστικά και έκανε ένα παληκαρίσιο προσπέρασμα στον Hamilton και δεν
έχασε καθόλου χρόνο.
ΥΓ1. Gasly. Όχι άδικα ο οδηγός της ημέρας, καθώς τερμάτισε
με τον Torro Rosso στην 4η θέση με την Mclaren να απορεί με την Honda που είχε
το καλύτερο πλασάρισμα της από την επιστροφή της στην f1.
ΥΓ2. Επόμενος αγώνας στην Κίνα το επόμενο Σαββατοκύριακο
14-15 Απριλίου.
ΥΓ7. Περαστικά στον μηχανικό της Ferrari, Francesco Cigarini.
Εις το επανιδείν....
Τζιώνας Αν. Ιωάννης
Πραγματογνώμονας – Τεχνικός Σύμβουλος Ατυχημάτων
Κριτής Αγώνων Αυτοκινήτου Ο.Μ.Α.Ε.-F.I.A.
Motorsport
Blogger