Έως τον Νοέμβριο ολοκληρώνονται οι μελέτες για την ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη Βέροια Έδεσσα, προκειμένου να προκηρυχθεί το έργο μέσα στο 2019, δήλωσε την περασμένη Τετάρτη ο πρωθυπουργός κατά την ομιλία του στη λήξη του Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση της Κεντρικής Μακεδονίας.
«Παράλληλα προωθούμε για ένταξη το 2019 στο σχετικό ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα της μελέτης για τη σύνδεση Γιαννιτσών και Αριδαίας. Με τον τρόπο αυτό διευρύνουμε παράλληλα το προαστιακό δίκτυο της Κεντρικής Μακεδονίας και σπάμε την απομόνωση περιοχών ενισχύοντας και τις εμπορευματικές μεταφορές από περιοχές υψηλής πρωτογενούς παραγωγής όπως η Ημαθία και η Πέλλα», πρόσθεσε, επισημαίνοντας ότι μέσα στο 2018, προκηρύσσονται ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Θεσσαλονίκης, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023, οι Σιδηροδρομικές Γέφυρες στο Γαλλικό ποταμό με ορίζοντα το 2020 και οι Σιδηροδρομικές Διαβάσεις στην περιοχή Βέροιας και Γέφυρας με ορίζοντα, αντίστοιχα, το 2021 και 2023.
Το πλαίσιο του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών, παρουσιάστηκε προ ημερών και στην Πέλλα, όπου ο Γενικός Διευθυντής του ΟΣΕ Γρ. Σαμπατακάκης παρουσίασε τη μελέτη, παρουσία του ΓΓ του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών Αθ. Βούρδα, που χαρακτήρισε ‘’σκόπιμο το έργο και για πρώτη φορά υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
Ο κ. Σηφάκης υποστήριξε ότι ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Κεντρικής Μακεδονίας θα αποτελέσει ένα νέο, σύγχρονο, εναλλακτικό μέσο δημόσιων μεταφορών συνδέοντας τα μεγάλα αστικά και περιφερειακά κέντρα με την πόλη της Θεσσαλονίκης και στο πλάνο αυτό συμπεριλαμβάνεται και μέρος του δικτύου της Ημαθίας.
Το έργο θα περιλαμβάνει δύο σκέλη:
1.Τη σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης γραμμής Θεσσαλονίκη- Σίνδος- Άδενδρο- Πλατύ- Λιανοβέργι, Αλεξάνδρεια, Λουτρός- Κεφαλοχώρι- Ξεχασμένη- Κουλούρα- Μέση- Βέροια- Νάουσα- Επισκοπή- Πετριά- Σκύδρα
2.Την κατασκευή νέας μονής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής μήκους 88,7 km με πλάτος τυπικής διατομής 6,60 m Άγιος Αθανάσιος – Χαλκηδόνα – Κουφάλια- Πέλλα – Νέα Πέλλα – Γιαννιτσά – Γαλατάδες/Καρυώτισσα – Δάφνη/Καλύβια – Σκύδρα
Η συχνότητα των συρμών θα είναι ανά 1 ώρα με αριθμό μετακινούμενων επιβατών και κατά τις δύο κατευθύνσεις 8000 επιβάτες/ ημέρα. Ο χρόνος απλής διαδρομής θα είναι 1h 08’ για την Έδεσσα και 55’ για την Σκύδρα.
Θα τοποθετηθούν 25 αυτόματα συστήματα ισόπεδης διάβασης και θα αναβαθμιστεί μέσα από το έργο και ο σταθμός Γέφυρα.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 229.320.000,00 € και αναλύεται ως εξής :
- 110 εκατ. € η κατασκευή της νέας γραμμής
( Άγιος Αθανάσιος – Χαλκηδόνα – Κουφάλια- Πέλλα – Νέα Πέλλα – Γιαννιτσά – Γαλατάδες/Καρυώτισσα – Δάφνη/Καλύβια – Σκύδρα)
- 69,3 εκατ. € η αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής ( ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση)
( Θεσσαλονίκη- Σίνδος- Άδενδρο- Πλατύ- Λιανοβέργι, Αλεξάνδρεια, Λουτρός- Κεφαλοχώρι- Ξεχασμένη- Κουλούρα- Μέση- Βέροια- Νάουσα- Επισκοπή- Πετριά- Σκύδρα)
- 50 εκατ. € προμήθεια τροχαίου υλικού
Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου εντάσσονται και οι σιδηροδρομικές διαβάσεις στην περιοχή Βέροιας και Γέφυρας με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος του 2023 και προϋπολογισμό του έργου σε 25 εκ. ευρώ.