Σε περίπτωση που τη ρωτούσες πριν πολλά χρόνια, όταν ξεκίνησε τις σπουδές
της, εάν φανταζόταν ότι τα κοσμήματά της θα εκτεθούν στο Museum of Arts and design, στη Νέα Υόρκη, θα σου απαντούσε με ένα ηχηρό
«όχι» συνοδευόμενο από το αυθόρμητο γέλιο της.
Σήμερα, που η Τάσσα Γκανίδου, έχει στείλει ήδη τη δουλειά της για την
μεγάλη έκθεση δημιουργών κοσμημάτων, στην οποία έχουν
κληθεί καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, θα σου πει και πάλι όχι, αλλά
πίσω από αυτό θα καταθέσει και την σκληρή δουλειά, μέχρι να φτάσει να
έχει στο χέρι της το εισιτήριο που θα την οδηγήσει, στα μέσα Απριλίου, στην
καρδιά του Μανχάταν.
«Δούλεψα πολύ ρε συ, είχα να κοιμηθώ ολόκληρα μερόνυχτα», σου λέει και
καταλαβαίνεις πως, μετά το ταλέντο, τίποτα δεν είναι εύκολο και δεδομένο! Και
έχει πάντα ένα μεγάλο ευχαριστώ για τους γονείς της και τους καλούς της φίλους
που βοήθησαν και στήριξαν αυτή τη διαδρομή.
Η βεροιώτισα Τάσσα Γκανίδου, σπούδασε το κόσμημα,το δίδαξε στη «Στέγη» στη
Βέροια, στη Θεσσαλονίκη και φέτος σε ιδιωτική σχολή στην Αθήνα, έκανε ατομικές
εκθέσεις, συμμετείχε σε ομαδικές και μία από αυτές, στη γκαλερί Παπατζίκου της
Βέροιας, την οδήγησε στο επόμενο βήμα: ΣτηνArt Athina 2016 και στην πρώτη Art Thessaloniki, όπου συμμετείχε… αλλιώς, σε μεγάλη κλίμακα, δημιουργώντας μία σειρά
γλυπτών κοσμημάτων. Απίστευτη κούραση μέχρι να ολοκληρώσει τα εκθέματά της ώστε
να μπορούν να σταθούν μόνα τους στο χώρο, όπως εξομολογείται, αλλά το
αποτέλεσμα ήταν πραγματικό δώρο.
Και ήρθε η έκθεση «A jewel made in Greece» στο Ζάππειο, όπου η πολύ γνωστή στον
τομέα αυτό, Bryna Pomp, επιμελήτρια στο τμήμα εικαστικού κοσμήματος στο Museum of Arts and Design της Νέας Υόρκης (MAD), είδε τη δουλειά και τη σειρά
κοσμημάτων της Τάσσας και ενδιαφέρθηκε να τη γνωρίσει. Πολύ απλά, σχεδόν
αυτονόητα μετά την κουβέντα τους και τις ερωτήσεις της για τα υλικά που
χρησιμοποιεί, την έμπνευσή της, τον τρόπο που δουλεύει το κόσμημα, ήρθε
το mail με την πρόσκληση στην έκθεση της Νέας Υόρκης συνοδευόμενο από τη
φόρμα που έπρεπε να συμπληρωθεί για την συμμετοχή της σε μια από τις πιο
γνωστές διεθνώς εκθέσεις κοσμήματος.
Τριάντα πέντε δημιουργοί από όλο τον κόσμο και μόλις τρεις από την Ελλάδα.
Οι ατελείωτες ώρες δουλειάς της βεροιώτισας δημιουργού πάνω στον πάγκο της,
δίνοντας σχήμα και πνοή στα υλικά της φύσης (πυξάρι, πέτρες, κ.α), στο ασήμι
και στους πολύτιμους λίθους, γέννησαν 66 κοσμήματα που θα εκτεθούν
στην έκθεση του MAD, όπου η φυσική παρουσία των καλλιτεχνών αποτελεί και προϋπόθεση
συμμετοχής.
Άξιο λόγου, είναι ότι η αμερικανίδα επιμελήτρια τέχνης ταξιδεύει σ’ όλο τον κόσμο, βλέπει καλλιτέχνες και εκθέσεις και επιλέγει αυτούς που την εντυπωσιάζουν και της προκαλούν το ενδιαφέρον μέσα από τη δουλειά τους, αλλά και και την προσωπικότητά τους.Τυχαίο;
.…μας συστήνεται
«Περνώντας
τα καλοκαίρια μου μέσα στη φύση από μικρή, ένιωθα την ανάγκη να αιχμαλωτίσω κάτι
από αυτή. Εικόνες, ήχους, υλικά… Το ξύλο, οι πέτρες, οι καρποί, τα ψάρια, τα
πουλιά, ο ήλιος, άρχισαν να παίρνουν υπόσταση με την μορφή κοσμημάτων.
Πρωτόλειες
συνθέσεις που μπορούσα να τις φορώ, γεγονός που με έκανε να
αισθάνομαι απίστευτα δυνατή. Δε θυμάμαι το κατασκευαστικό
κομμάτι….ευρεσιτεχνίες και αυτοσχεδιασμοί της στιγμής! Θυμάμαι όμως την αίσθηση
της πληρότητας που ένιωθα μέσα από αυτή τη διαδικασία.
Τελικά
σπούδασα Σχέδιο και Κατασκευή Χειροποίητου και Χυτού κοσμήματος στη σχολή
MOKUME, παρακολούθησα τα μαθήματα του GEMOLOGICAL ASSOSIATION OF GREAT BRITAIN στο εκπαιδευτικό κέντρο ACT’S
καθώς και μαθήματα σύγχρονου εικαστικού κοσμήματος στη σχολή LE ARTI ORAFE JEWELLERY SCHOOL ACADEMY , στη Φλωρεντία.
Έκτοτε έχω
διδάξει σε ιδιωτικές σχολές καθώς και στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Πραγματοποίησα ατομικές,και έχω συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις σε
αίθουσες Τέχνης αλλά και σε εναλλακτικούς χώρους καλλιτεχνικής δράσης και
έκφρασης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Συνεχίζω να
χρησιμοποιώ τα φυσικά υλικά του παρελθόντος σε συνύπαρξη με το ασήμι, το χρυσό
και τους πολύτιμους λίθους. Τα ψάρια,τα πουλιά , ο ήλιος έχουν γίνει
σύμβολα με διαφορετική εννοιολογική προσέγγιση. Αυτή τη φορά τα
τοποθετώ μέσα στη ‘’μήτρα’’και δηλώνουν σε τρεις ξεχωριστές
ενότητες τη σύλληψη, την κύηση και τη γέννηση
οτιδήποτε υλικού ή άυλου μας περιβάλει. Oι τρεις
αυτές θεματικές ,απευθύνονται αντίστοιχα σε τρεις διαφορετικούς τύπους
γυναίκας….Arty, Gallery, Coquette.
Πριν από
δυο χρόνια περίπου, δέχτηκα την πρόκληση να μεταφέρω κοσμήματά μου από το σώμα
στο χώρο με την οπτική ενός μη φορέσιμου κοσμήματος ,χρησιμοποιώντας
διαμορφωτικές τεχνικές της κοσμηματοποιίας. Έτσι, παίζοντας με την
κλίμακα και τα υλικά δημιούργησα και συνεχίζω να δημιουργώ μια
σειρά γλυπτών κοσμημάτων σε μεγάλη κλίμακα που μπορούν να σταθούν στο χώρο.
Κάποια από αυτά συνοδευόμενα από τα αντίστοιχα φορέσιμα έχουν εκτεθεί
στην ART Athina kai ART Thessaloniki φιλοξενούμενα από την γκαλερύ
Παπατζίκου».