Κι ενώ η κατάντια του οδικού δικτύου της πόλεως της Βέροιας είναι απερίγραπτη, εντούτοις ο δήμος Βέροιας, ούτε αυτή τη χρονιά που πέρασε, φρόντισε να το εντάξει στις προτεραιότητες του δήμου, ώστε να επιλυθεί επιτέλους, αυτό το τεράστιο ζήτημα του εκσυγχρονισμού και της αναβάθμισης του γερασμένου οδικού δικτύου.
Η συντριπτική πλειοψηφία του οδικού δικτύου της πόλεώς μας, εμφανίζει απογοητευτική εικόνα, δεδομένου ότι χρονολογείται από της δημαρχίας του κ. Τσαλέρα. Τα τελευταία είκοσι χρόνια, δεν υπήρξε σχεδόν κανένα ενδιαφέρον και καμία παρέμβαση για τη βελτίωση και την αναβάθμισή του, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.
Κύριε δήμαρχε, πρόσφατα στη Νάουσα, έπεσε νέος ασφαλτοτάπητας απλόχερα, σε εκατοντάδες μέτρα δρόμων του εμπορικού τους κέντρου. Γιατί η Νάουσα καταφέρνει και πρωτοστατεί -σε πολλά ζητήματα-, αξιοποιώντας με το παραπάνω τα χρήματα για οδικά έργα; Πρωτεύουσα του Ν. Ημαθίας είναι η Βέροια ή η Νάουσα τελικά;
Όσοι επισκέπτονται την πόλη μας, θα θυμούνται συν τοις άλλοις, ένα οδικό δίκτυο με λακκούβες, με τρύπες, με εξογκώματα, με πρόχειρα μπαλώματα, με επιστρώσεις της πλάκας, με φρεάτια και καπάκια υπερυψωμένα ή βυθισμένα του οδοστρώματος κ.λπ. Σε πρόσφατη επίσκεψή μας στον Πολύγυρο Χαλκιδικής, δεν συναντήσαμε ούτε τρύπες, ούτε λακκούβες, ούτε κακές επιστρώσεις, αλλά όλοι οι δρόμο τους φλατ!
Εδώ σ’ εμάς, δρόμοι και μάλιστα κεντρικοί, όπως η οδός Βενιζέλου (με καπάκια της ΔΕΥΑΒ ή φρεάτια όχι στο ύψος του οδοστρώματος, ή άλλες κακοτεχνίες και ασχήμιες), η οδός Μ. Μπότσαρη (ειδικά στην κατάβαση προς βήμα Απ. Παύλου), η οδός Ακροπόλεως (στο ύψος της γέφυρας της Μπαρμπούτας και στο ύψος του 8ου Δημ. Σχολείου και παιδικής χαράς), η οδός Πλουτάρχου (κυριολεκτικά μαύρο χάλι), η οδός Θωμαΐδου, η οδός Παυσανίου (γελοίες-πρόχειρες επιστρώσεις), η οδός Φιλήμωνος (ένθεν και εκείθεν της γέφυρας κάτω απ΄ τη ΔΕΗ), η οδός Θεσσαλονίκης (από φανάρια Γαλαξία έως διασταύρωση με Σταδίου), η οδός Μ. Αλεξάνδρου (από ύψος Μασούτη μέχρι πεζογέφυρα), η οδός Κόδρου (γεμάτη κακοτεχνίες), ο δρόμος προς διασταύρωση προς Ταγαροχώρι), ο δρόμος στο ύψος της βίλλας Βικέλα προς Ραχιά και φυσικά η πρώτη ασχήμια μας, η Ν.Π.Ο. (ένα περιφερειακή οδός), που πάλιωσε και μας εκθέτει ανεπανόρθωτα σ’ όλους τους περαστικούς.
Όλοι οι παραπάνω δρόμοι που αναφέραμε ενδεικτικά, χρειάζονται νέο ασφαλτοτάπητα, νέο οδόστρωμα για να αντέξουν τουλάχιστον για μία δεκαετία.
Αισθανόμαστε ντροπή και αγανάκτηση, γι’ αυτό το εγκαταλελειμμένο δικό δίκτυο, δεδομένου ότι η πόλη μας επιδιώκει τουριστική προβολή. Ο τουρίστας που θα έρθει, πρέπει να βρει μία πόλη νοικοκυρεμένη και αψεγάδιαστη σ’ όλους τους τομείς (καθαριότητα, αδέσποτα, κυκλοφοριακό, αθίγγανοι αισθητική αναβάθμιση κ.λπ.), ώστε να ξανάρθει.
Ο δήμος Βέροιας οφείλει να σκύψει σοβαρά, να βρει χρήματα και να εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα αναβάθμισης του τριτοκοσμικού οδικού δικτύου της πόλεώς μας. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα και μηχανάκια, είναι φτιαγμένα για σύγχρονους δρόμους και όχι για οδοστρώματα περασμένων δεκαετιών. Ο νοών νοείτω!
Ι. Καραβασιλειάδης