Ενώ υπάρχουν αρκετές καλές ιδέες, τελικά λίγοι είναι οι τολμηροί που τις κάνουν πραγματικότητα. Το φαινόμενο αυτό, δεν είναι φυσικά μόνο ελληνικό. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, που περιμένουν… μόνιμα την «κατάλληλη στιγμή». Φυσικά αυτή η στιγμή πιθανότατα δεν έρχεται ποτέ.
Ο πετυχημένος επιχειρηματίας marketer, Sujan Patel, βάζει στην συζήτηση ένα δίλημμα, στο οποίο πρέπει να διαλέξεις πλευρά: «Κάντο σωστά» ή «κάντο τώρα». Αν σκέφτεσαι ότι πρέπει να κάνεις τα πράγματα με τον καλύτερο τρόπο, τότε μάλλον θα δημιουργήσεις μεγάλη πίεση στον εαυτό σου, ενώ δεν θα βρεις την «τέλεια στιγμή» που αναζητάς. Διότι πολύ απλά, η «τέλεια στιγμή» δεν υπάρχει. Πρέπει να ξεκινήσεις τώρα. Και εδώ είναι οι 4 αρχικές κινήσεις που πρέπει να κάνεις, όπως τα παραθέτει ο Sujan Patel σε άρθρο του στο αμερικανικό Entrepreneur.com.
1# Ξέχνα το «σωστό»: Είναι αλήθεια ότι σε πολλές βιομηχανίες και πεδία, έχει καθιερωθεί ένας «σωστός τρόπος» για να γίνονται τα πράγματα. Όμως εσύ μάλλον πρέπει να κινηθείς διαφορετικά. Φτιάξε μια μικρή ομάδα και ένα μικρό μπάτζετ. Στην συνέχεια ξεκίνα το project σου. Αν κάποιες επιλογές μπορούν να γίνουν με πιο «εύκολο» τρόπο, χωρίς να καταστρέψουν το εγχείρημα σου, τότε κάνε τες. Δεν χρειάζεται να τα κάνεις όλα τέλεια από την αρχή. Επίσης θα διαπιστώσεις ότι πολλά πράγματα μπορούν να γίνουν και με τον λιγότερο τέλειο τρόπο, αλλά να έχουν καλά αποτελέσματα.
2# Που είσαι τώρα; Είναι σημαντικό να κάνεις μια συζήτηση με τον εαυτό σου, και να δεις που ακριβώς βρίσκεσαι. Τι μπάτζετ μπορείς να επενδύσεις για μάρκετινγκ και γενικότερη στρατηγική; Έχεις στην ομάδα σου άτομα με εμπειρία στο μάρκετινγκ ή θα πρέπει να το κάνεις μόνος; ή θα πρέπει να το δώσεις σε εξωτερικό συνεργάτη με χρηματικό κόστος; Γιατί ακολουθείς τις τακτικές που ακολουθείς; Επειδή έχεις κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ή γιατί στο είπε κάποιος άλλος; Στην συζήτηση με τον εαυτό σου, πρέπει να είσαι ειλικρινής σε σχέση με το που είσαι και το που θες να φτάσεις.
3# Κάνε ότι μπορείς, με αυτό που έχεις: Δεν χρειάζεται να φτάσεις σε τοπ επίπεδο και να κοντράρεις τους ανταγωνιστές από την πρώτη ημέρα. Ξεκίνα, βγάλε το προϊόν σου στην αγορά και κάνε τις δοκιμές σου. Δες τα «εργαλεία» που έχεις στα χέρια σου, και διαχειρίσου τα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
4# Ψάξε για ευκαιρίες δημιουργικότητας: Ένα από τα καλύτερα πράγματα στο ξεκίνημα μιας νέα επιχείρησης, είναι ότι σε ωθεί (αναγκαστικά) σε δημιουργικά μονοπάτια που δεν γνώριζες. Τα χρήματα που έχεις είναι λίγα, άρα για να ξεχωρίσεις πρέπει να εφαρμόσεις δημιουργικές και καινοτόμες τακτικές. Είναι εκπληκτικό πως κάτι αρνητικό (το μικρό μπάτζετ) μπορεί να δημιουργήσει κάτι πολύ θετικό (καινοτόμες πρακτικές).