Κάνοντας μια ιντερνετική βόλτα σε ελληνικά προφίλ στο Linkedin, θα διαπιστώσεις πολύ γρήγορα το εξής: Έχουμε γεμίσει με… CEOs και προέδρους εταιριών. Όλοι έχουν έναν φανταχτερό τίτλο να επιδείξουν. Φυσικά, αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Απλά στην χώρα μας ίσως είναι λίγο πιο έντονο.
Το Entrepreneur.com παρουσιάζει ένα παράδειγμα από την άλλη μεριά. Η Wetherspoon είναι γνωστή στο Ηνωμένο Βασίλειο για τις περισσότερες από 890 παμπ που διαθέτει, καθώς και μια αλυσίδα πολυτελών μπαρ και boutique ξενοδοχείων. Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1979 από τον Tim Martin, σήμερα έχει τεράστια αξία και απασχολεί πάνω από 37.000 υπαλλήλους. Ο επίσημος τίτλος του Martin στη Wetherspoon, είναι «ιδρυτής και πρόεδρος». Ωστόσο κανείς δεν τον αποκαλεί έτσι. «Η καθημερινή μου ζωή είναι να ‘τρέχω’ παμπ», λέει ο ίδιος.
Εσύ τι απαντάς, όταν οι άλλοι σε ρωτούν τι δουλειά κάνεις για να ζήσεις; Είσαι επιχειρηματίας; CEO; Πρόεδρος επιχείρησης; Ιδιοκτήτης μικρής επιχείρησης; Κι όμως δεν είσαι τίποτα από όλα αυτά. Είναι απλά τίτλοι που έχουν κατασκευαστεί για να κάνουν τους ανθρώπους να νιώθουν πιο σημαντικοί.
Αντί για αυτό, σκέψου τι κάνει η επιχείρηση σου. Και πες στους άλλους την πραγματική αλήθεια. Αν η επιχείρηση σου πουλά καφέ, τότε είσαι πωλητής καφέ. Εάν το κατάστημά σου πουλά ανδρικά εσώρουχα, τότε πουλάς εσώρουχα για άντρες.
Πες στους άλλους την πραγματική δουλειά που κάνεις. Όχι απλά έναν εντυπωσιακό τίτλο. Άλλωστε, είναι πολύ εύκολο όταν ξεκινάς μια επιχείρηση να δώσεις τον εαυτό σου όποιον τίτλο θέλεις. Δεν σου δίνει παραπάνω πόντους ένας τίτλος που… έχεις δώσει ο ίδιος στον εαυτό σου. Ειδικά αν δεν έχεις κάποια χειροπιαστά αποτελέσματα να παρουσιάσεις.
Φυσικά, οι τίτλοι είναι απαραίτητοι στον εταιρικό κόσμο. Τους χρειάζεσαι όταν συμπληρώνεις μια φόρμα ή όταν δίνεις μια επαγγελματική κάρτα. Αλλά ένας τίτλος δεν δείχνει αυτό με το οποίο δουλεύεις. Πήγαινε στην ουσία του ζητήματος. Μη ξεχνάς, ότι δεν χρειάζεται κάποιος φανταχτερός τίτλος, για να κάνεις τον κόσμο λίγο καλύτερο. Κάθε επιχείρηση, μικρή ή μεγάλη, μπορεί να κάνει τον κόσμο λίγο καλύτερο, με το προϊόν ή την υπηρεσία που παράγει. Πες λοιπόν τι παράγεις.