Υπεραστικά ΚΤΕΛ Ημαθίας: Η οικονομική κρίση και η γραφειοκρατία οδηγούν σε μείωση επιβατών και καθυστέρηση χρηματοδοτήσεων

Υπεραστικά ΚΤΕΛ Ημαθίας: Η οικονομική κρίση και η γραφειοκρατία οδηγούν σε μείωση επιβατών και καθυστέρηση χρηματοδοτήσεων

Για πέμπτη φορά ανανεώνει τη θητεία του ως πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ημαθίας ο Τάσος Συμεωνίδης, ο οποίος εκλέγεται σ’ αυτή τη θέση από το 1992.

Στις πρόσφατες αρχαιρεσίες, εκλέχθηκε η νέα Διοίκηση του ΚΤΕΛ Υπεραστικού, χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές στη Διοίκηση, πέρα από δύο νέα μέλη. Συγκεκριμένα το Δ.Σ. απαρτίζεται από τους: Αναστάσιο Συμεωνίδη (Πρόεδρος), Αναστάσιο Ζουγιό (αντιπρόεδρος) και μέλη οι Μαρίνος Ηλιάδης (νέο μέλος), Χαράλαμπος Παπαδόπουλος, Δημήτρης Παπίκογλου (νέο μέλος), Ιωάννης Πράπας και Αναστάσιος Σακαλής. (Ο Μαρίνος Ηλιάδης εκπροσωπεί επτά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης).

Με αφορμή των ανάληψη καθήκοντως και την πρώτη συνεδρίαση του νέου Δ.Σ., ο κ. Συμεωνίδης μίλησε χθες στον ΑΚΟΥ 99.6 στην εκπομπή «Πρωινές Σημειώσεις» της Σοφίας Γκαγκούση, για τη γενικότερη κατάσταση και τα προβλήματα των Υπεραστικών ΚΤΕΛ.


Το 2018 κουβαλάει αρκετά από τα προβλήματα των προηγούμενων χρόνων;

Τα προβλήματα δεν λείπουν ποτέ…  κάθε μέρα και κάθε χρόνο ,προστίθενται καινούρια. Εμείς αυτό που  κάνουμε είναι να συναναστρεφόμαστε με τον κόσμο, με τους πελάτες μας, οι οποίοι σιγά- σιγά άρχισαν να λιγοστεύουν στις μεταφορές μας. 

Αυτό γιατί συμβαίνει; Όταν μάλιστα η μετακίνηση με το Ι.Χ, (διόδια, βενζίνη), είναι ακριβότερη από ότι με το λεωφορείο;

Μια μερίδα ανθρώπων έχουν χάσει τη δουλειά τους, οπότε δεν ταξιδεύουν γιατί έχουν κλείσει επιχειρήσεις και πολλές δουλειές. Άρα αυτό το κομμάτι με τους καθημερινούς πελάτες, στους οποίους βασιζόμασταν, το έχουμε χάσει, έχει φύγει. Αυτός που είναι να ταξιδέψει με το Ι.Χ, το χρησιμοποιούσε και εξακολουθεί να το χρησιμοποιεί. Τα χωριά έχουν σβήσει. Περιφερειακά του νομού δεν ταξιδεύουν, είτε γιατί  δεν έχουν χρήματα, ή δεν πληρώθηκαν ακόμη από τις παραγωγές τους, καθότι είμαστε μια αγροτική περιοχή. Περιμένουμε να πληρωθεί ο αγρότης για να τονωθεί η αγορά και να τον μετακινήσουμε και εμείς. Άρα, προφανώς κάτι έχει συμβεί δεν έχουν πληρωθεί ή υπήρχαν υποχρεώσεις και ο κόσμος δεν ταξίδεψε και δεν κινήθηκε στις γιορτές .Έχει μειωθεί λοιπόν τα δρομολόγια και από τα τρία κέντρα που έχουμε, Βέροια, Νάουσα και Αλεξάνδρεια.

Αυτό συνέβη κατά τη διάρκεια των εορτών ή είναι γενικότερη κατάσταση;

Στις γιορτές συνήθως φαίνεται και η εικόνα. Όταν ο κόσμος πληρώνεται αρχίζει να μετακινείται περισσότερο λόγω των ημερών. Πάει να ψωνίσει τρόφιμα, ρούχα, Αυτό ήταν πολύ πεσμένο φέτος σε σύγκριση με τις προηγούμενες χρονιές. 

Υπάρχει περίπτωση να βρίσκουν ακριβό το εισιτήριο;

Όχι, πρώτα από όλα το εισιτήριο δεν καθορίζεται από εμάς, καθορίζεται από το κράτος.Το δεύτερο είναι ότι κάνουμε προσφορές… Έχουμε τα εισιτήρια με επιστροφή, μηνιαίες κάρτες, για την Αθήνα στα 4 δρομολόγια το ένα επιστροφής βγαίνει δωρεάν. Προσπαθούμε κι εμείς να στηρίξουμε λίγο τον κόσμο. Δίνουμε κίνητρα και για τους φοιτητές και για τους μαθητές και για τους άπορους που βοηθάμε με τον τρόπο μας, αλλά παρόλα αυτά ο κόσμος δεν μετακινείται. Λίγο οι ντόπιοι που πηγαίνουν στις δουλειές τους μας βοηθούν αλλά και πάλι υπάρχει μείωση αφού πολλές δουλειές πλέον καθώς και πληρωμές, γίνονται και από το κινητό. Παλιότερα  ταξίδευε με το λεωφορείο για να πάει σε μια τράπεζα ή σε μια υπηρεσία, Τώρα πλέον δεν το χρησιμοποιεί γιατί γίνονται όλα με το κινητό. 

Με τα μαθητικά δρομολόγια τι γίνεται;

 Εμείς πολεμάμε για τα αυτονόητα. Τα αυτονόητα είναι να πάνε τα παδιά σχολείο και να γυρίσουν στο σπίτι τους με ασφάλεια. Αυτό είναι το αυτονόητο. Πέφτουν όμως κατά καιρούς ή έρχονται από την κεντρική εξουσία διευκρινιστικές εγκύκλιοι, σχετικά με  το οικονομικό κόστος μεταφοράς. Κατά ανάγκη οι υπηρεσιακοί παράγοντες πειθαρχούμενοι στην εγκύκλιο που τους ήρθε, προσπαθούν να βρουν τρόπο να μειωθεί το κόστος. Εμείς βλέπουμε πως όταν συμπιεστεί το κόστος, πλέον είναι και ασύμφορο να πάει ένα μεταφορικό μέσο σε ένα χωριό και να πάρει 15, 17 ή 20 ευρώ, όταν το κόστος συντήρησης είναι δυσανάλογο με αυτά που θα εισπράξει. Προσπαθούμε και εμείς, ως μεταφορείς να κρατήσουμε τις τιμές αυτές, που πρέπει και να είναι λογικές και ο υπηρεσιακός παράγοντας να λειτουργήσει με βάση τις εγκυκλίους που έρχονται από την κεντρική εξουσία.

Σήμερα ποια είναι η εικόνα με την μεταφορά των μαθητών και με τη χρηματοδότηση των δρομολογίων;

Όλοι οι μαθητές καλύπτονται κανονικά. Απέναντί μας υπάρχει μια καθυστέρηση, έχουμε να πληρωθούμε από την αρχή του σχολικού έτους, από μια ανακολουθία, για να συμπληρωθούν τα έγγραφα Υπάρχει μια δυσκολία έγκρισης από την Περιφέρεια, την  έγκριση από το ελεγκτικό συνέδριο, και αυτό είναι στα αρνητικά γιατί όταν δουλεύει ένας μεταφορέας και πληρώνει τον ΦΠΑ , τους μισθούς , τα δώρα και την συντήρηση του λεωφορείου, θέλει και να πληρωθεί για να μπορέσει να ανταπεξέλθει. Ελπίζουμε το 2018 να είναι καλύτερο ώστε να μην μείνει κανένα παιδί σπίτι του… Γι αυτό τα κάνουμε όλα αυτά, περισσότερο από το μεράκι των ιδιοκτητών.

Είχε ανοίξει παλαιότερα ένα θέμα για την μετεγκατάσταση και την μεταφορά των ΚΤΕΛ εκτός πόλης. Το σχέδιο αυτό εγκαταλείφθηκε;

Απευθυνόμαστε σε φτωχούς ανθρώπους που δεν μπορούν να πληρώνουν και δεύτερο εισιτήριο για να μεταφερθούν μέσα στην πόλη. Θέλουμε να είμαστε κάπου μέσα στην  πόλη. Κεντρικά απόκεντρα που λένε, ώστε να έχει κάποιος εύκολη πρόσβαση στην αγορά Οπότε παραμένουμε εδώ προς το παρόν. Εξάλλου, πάνω από την περιφερειακή οδό δεν υπάρχουν διαθέσιμοι χώροι και όσοι είναι κάτω από την περιφερειακή οδό, βρίσκονται σε απαγορευτικές ζώνες . Εάν  βρεθεί μια εναλλακτική λύση, θα το συζητήσουμε… Και δεν είμαστε μόνο εμείς είναι και τα αστικά με τα οποία είμαστε ήδη δίπλα, εξυπηρετώντας αλυσιδωτές ανάγκες. 

Και κάτι τελευταίο. Τα δρομολόγια για την Αθήνα εξακολουθούν να ισχύουν όπως και πέρυσι;

Προς το παρόν, γίνονται πρωί και μεσημέρι.  Από τη στιγμή που δεν υπάρχει επιβατικό κοινό δεν μπορεί να ταξιδέψει ένα λεωφορείο με 5 και 10 άτομα, γιατί τα έξοδα είναι πολλά. Υπάρχει μια σκέψη, να προστεθεί ακόμη ένα δρομολόγιο, σε συνεργασία με άλλο νομό, και θα δούμε πως θα ανταποκριθεί ο κόσμος σε αυτό. 


Εφημερίδα Λαός
ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Εφημερίδα Λαός - Τοπική Εφημερίδα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

O ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ στη Λίμνη Γιαννιτσών και στο Ρουμλούκι – Καμπανία:  Ο καπετάν Αποστόλης Ματόπουλος

O ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ στη Λίμνη Γιαννιτσών και στο...

Γράφει ο Γιάννης Δ. ΜοσχόπουλοςΜΕΡΟΣ B΄Μετά την...

Ηθική «λέπρα»

Ηθική «λέπρα»

Του Ιερέως Παναγιώτου Σ. ΧαλκιάΈνα ορμητικό ρεύμα, εδώ...

ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΒΕΡΟΙΑΣ

ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗΣ ΤΗΣ...

Γράφει ο Θωμάς ΓαβριηλίδηςΦιλόλογος-ΣυγγραφέαςΠριν...

Χρονογράφημα  Ανταλλαγές  προσωπικοτήτων

Χρονογράφημα Ανταλλαγές προσωπικοτήτων

Του Φοίβου ΙωσήφΗ ανθρωπότητα ξέρει καλά να ξεχωρίζει...

Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ  ΤΗΣ «BLACK FRIDAY»

Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ «BLACK FRIDAY»

Γράφει ο Αναστάσιος ΒασιάδηςΚάτω από την γενικότερη...

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΕΡΓΙΝΑΣ Εκπαιδευτική δράση ευαισθητοποίησης για την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΕΡΓΙΝΑΣ Εκπαιδευτική δράση...

Εκπαιδευτική δράση στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης...

Ο ΒΕΡΟΙΩΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΚΕΛΑΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ 1896

Ο ΒΕΡΟΙΩΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΚΕΛΑΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ...

Γράφει ο Παναγιώτης ΠαπαδόπουλοςΟι Ολυμπιακοί αγώνες...

ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ…

ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ…

Δίπλα στο ποτάμι στεκόμουν στη γιορτή του Αγίου...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΑΡΘΡΩΝ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ # ΝΕΑ

Σχετικά άρθρα

Η είδηση της αιφνίδιας απώλειας του 66χρονου ηλεκτρολόγου Γιώργου Κουτσιώνη, το πρωί της Τετάρτης (29/5/2024), σκόρπισε θλίψη στην κοινωνία της Βέροιας.  Ο Γιώργος Κουτσιώνης υπήρξε άριστος επαγγελματίας και...

Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε σήμερα, πρωί Δευτέρας 1 Απριλίου, λίγο πριν τις 10.00, στην Πατρίδα Βέροιας, όταν  ΙΧ αυτοκίνητο που κινούνταν απο Βέροια προς Νάουσα , ξέφυγε απο τον έλεγχο, πέρασε στο αντίθετο...

Από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος - Καθαριότητας και Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Βέροιας, ανακοινώνεται ότι επικαιροποιήθηκε από την ΕΜΥ, το έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού, το οποίο για την περιοχή μας,...

Ο χαρακτηριστικός ήχος και το προειδοποιητικό μήνυμα από το 112 ελήφθη πριν λίγο(απόγευμα Δευτέρας 04/9) από τους κατοίκους σε όλη την Ημαθία. Το «καμπανάκι» από την Πολιτική Προστασία χτύπησε λόγω της...