Aκολουθούν τις εξελίξεις και την τεχνολογία και εκσυγχρονίζονται βελτιώνοντας τις υπηρεσίες τους προς το επιβατικό κοινό, τα Αστικά ΚΤΕΛ Βέροιας, τα οποία πρόσφατα δημιούργησαν μια εφαρμογή, η οποία υπάρχει στην ιστοσελίδα της εταιρείας www.astikoverias.gr.
«Θεωρήσαμε καλό, ο επιβάτης σε απομακρυσμένες περιοχές ή σε ώρες αιχμής μέσα στην πόλη, να γνωρίζει σε πόση ώρα θα έρθει το αστικό.Αυτές οι εφαρμογές ως συνήθως απευθύνονται περισσότερο σε νέους. Χρειάζεται απλά να έχει κανείς δεδομένα στο κινητό του για Internet.Έχουμε και νέο επιβατικό κοινό, που χρησιμοποιούν αστικά και θέλουμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες τους. Θεωρώ ότι έχουμε φτάσει σε ένα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών. Αρκεί να σας πω ότι πολλοί οδηγοί έχουν τιμωρηθεί όταν δεν ξεκινούν στην ώρα τους… Προσπαθούμε να είμαστε συνεπείς. Τώρα, αν δεν δουλεύει κάποιες φορές το Internet ή αν πέφτει ο κεντρικός server, τότε αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει περίπτωση να μην λειτουργεί πάντα εξαιρετικά… Για παράδειγμα, στην πλατεία Ωρολογίου θα δείτε ότι σήμερα δεν λειτουργεί η πινακίδα και ότι ψάχνουμε τρόπο, μιας και τα καλώδια είναι υπόγεια, να καταλάβουμε από πού προέκυψε το πρόβλημα. Όμως, ακόμη και να χρονοτριβήσει το αστικό λόγω αιχμής , το σύστημα είναι συνδεμένο με τα λεωφορεία, οπότε ειδοποιεί σε πόση ώρα θα περάσει», ενημέρωσε ο πρόεδρος των Αστικών Βέροιας κ. Παύλος Παυλίδης, μιλώντας χθες στην εκπομπή «πρωινές σημειώσεις» του ΑΚΟΥ 99.6
Με αφορμή την παρουσία του τον ρωτήσαμε για την πονεμένη ιστορία των μαθητικών δρομολογίων.
Τι συμβαίνει με την μετακίνηση των μαθητών; Κοντεύει να τελειώσει η μισή χρονιά και κάποια παιδιά δεν έχουν λύσει ακόμα το πρόβλημα της μετακίνησής τους..
«Το δυστύχημα είναι ότι, ενώ στους άλλους νομούς λύνονται τα προβλήματα πολύ πιο σύντομα, πολύ πιο απλά, στο νομό μας, περιέργως, δεν ξέρω τι συμβαίνει… Ίσως είναι πολλοί αρμόδιοι, πολλοί ειδικοί … Εμείς μεταφέρουμε τους μαθητές και έχουμε πάρα πολλές παροχές προς αυτούς. Αν δείτε τα πάσο, επιτρέπουμε στους μαθητές να ανεβαίνουν από τις 6: 30 το πρωί μέχρι τις 8:30, ότι ώρα θέλουν, σε όποιο αστικό θέλουν. Αν δείτε τα πάσο, θα δείτε επίσης ότι από τις 12:00 μέχρι τις 15:00 , δεν πληρώνουν καθόλου εισιτήριο, αφού έτσι πρέπει, διότι πληρώνει εδώ και τόσα χρόνια το κράτος. Επίσης, όταν σχολάνε πιο νωρίς τα σχολεία με 5ωρο ή 6ωρο και μας ενημερώνουν οι διευθυντές για να πάμε πιο νωρίς, πάλι δεν ζητάμε να κόψουν εισιτήριο. Όταν πάνε εκδρομές, όταν κάνουν εκδηλώσεις, πάλι το ίδιο ισχύει. Ακόμα και όταν συγκατοικούν τα σχολεία, εμείς δεν κάνουμε μονά δρομολόγια και ποτέ δεν κάνουμε ένα μόνο δρομολόγιο. Τα δικά μας δρομολόγια δεν είναι για ένα μόνο σχολείο. Από όλα αυτά δεν πληρωνόμαστε ποτέ και πουθενά. Από την άλλη, έχουμε κάποιους που ασχολούνται και λένε π.χ. ότι το λεωφορείο δεν πρέπει να κάνει τον γύρω του χωριού και να μαζεύει τους μαθητές. Πρέπει κάποιος να τους εξηγήσει ότι αυτό δεν είναι κούρσα. Ασχολούμαστε με πολύ ανούσια πράγματα εξοικονόμησης 5 και 10 ευρώ.Δεν ξέρουμε αν θα συνεχίσουμε από τις 8 Ιανουαρίου. Είχαμε την πληροφορία ότι μπορεί τα υπεραστικά να σταματήσουν κι από σήμερα. Δεν αντέχουμε άλλο...»
Δεν υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία;
Όταν βγαίνει ο νομοθέτης και εφαρμόζει ένα νόμο για όλη την Ελλάδα, βγάζει κάποιες αποστάσεις, π.χ λέει ότι 2 χιλιόμετρα δικαιούται ένας μαθητής… Βάση αυτού,υπάρχει περίπτωση να πάει το μισό χωριό με το αστικό και το άλλο μισό χωριό να μην πάει. Πρέπει να συνενοηθούν οι διευθυντές των σχολείων με αυτούς που βγάζουν τα δρομολόγια, όπως ακριβώς συμβαίνει σε όλους τους άλλους νομούς. Ο νομοθέτης απευθύνεται σε όλη τη χώρα, δεν μπορεί να προβλέψει τι συμβαίνει στην Βέροια. Λέει επίσης, ότι ο μαθητής μπορεί να περιμένει στη στάση μέχρι 90 λεπτά… Ποιος μαθητής περιμένει 90 λεπτά στη Βέροια; Εδώ 5- 10 λεπτά αργούμε και παίρνουν τηλέφωνο οι μανάδες και φωνάζουν ότι έχασαν το φροντιστήριο. Δυστυχώς δεν ελισσόμαστε, δεν είμαστε ευέλικτοι για να το προσαρμόσουμε στις πραγματικές ανάγκες. Αν εφαρμοστούν τόσο απόλυτα και αυστηρά όλα όσα ορίζει ο νόμος, τότε θα διαλυθεί όλη η πόλη και θα σταματήσουν όλα τα δρομολόγια. Για παράδειγμα η δική μας η σύμβαση μειώνεται κατά ένα σημαντικό ποσό, πώς να συνεχίσουμε τις μετακινήσεις;. Για να το αντιμετωπίσω εγώ αυτό, σαν εταιρεία, θα πρέπει να απολύσω οδηγούς και να κλείσω 5 λεωφορεία.
Υπήρχε πολιτική παρέμβαση;
Απευθυνθήκαμε στο Υπουργείο, αλλά δυστυχώς συνεχίζουμε στο ίδιο tempo. Εχουμε κουραστεί και εμείς τόσα χρόνια… Είμαστε τρείς επιχειρήσεις, μαζί και με τα ταξί και σχεδόν όλα τα τουριστικά, και αντιμετωπίζουμε όλοι το ίδιο πρόβλημα. Θα πρέπει να υπάρχει μια ευελιξία από την πλευρά του κράτους. Δικιά τους είναι η απόφαση. Ότι μας πουν θα κάνουμε. Εμείς λεωφορεία έχουμε, δεν αποφασίζουμε. Απλώς, από τώρα λέμε ότι θα σταματήσουμε να μεταφέρουμε.
Αναφερθήκατε στις 8 Ιανουαρίου ως οριακή ημερομηνία. Τι σημαίνει αυτό;
«Εμείς ακόμα δεν κάναμε σύμβαση. Δουλεύουμε από τον Σεπτέμβριο, μεταφέρουμε τους μαθητές και ακόμα δεν ξέρουμε πως θα πληρωθούμε. Με ποια χρήματα; Διότι,όταν θα τροποποιηθεί ένα δρομολόγιο τον Δεκέμβρη θα πρέπει να αντιμετωπιστεί από τον Αύγουστο. Δρομολόγιο των 70 ευρώ μπορεί να το κόψουν και να πάει με 50 ευρώ. Αντιλαμβάνεστε ότι με 40 και με 50 ευρώ δεν βγαίνει ένα λεωφορείο. Αυτά συνέβησαν και σε άλλους νομούς και όταν αντιλήφθηκαν τα δρομολόγια έμεναν αδιάθετα ή δεν τα παίρνει κανείς, παρακαλούσαν για να τα πάρουν..Εντάξει, δεν θα παίζουμε … Φτάσαμε στον Δεκέμβριο, πληρώνουμε πετρέλαια από τον Σεπτέμβριο , πληρώνουμε εργαζομένους και είμαστε απλήρωτοι. Σύμβαση οριστική ακόμη δεν έχουμε. Υπάρχει μια, η οποία έχει υπογραφεί και η μισή είναι προβληματική».
Τι σκοπεύετε να κάνετε;
Εκκρεμεί μια τελεσίδικη σύσκεψη (σήμερα). Δεν πάει άλλο, νοιώθουμε ότι είμαστε μόνοι μπροστά στο πρόβλημα της μετακίνησης μαθητών. Αύριο(σήμερα), η σύσκεψη θα γίνει στην Τεχνική Υπηρεσία της Π.Ε.Ημαθίας, όπου θα έρθουν και το οικονομικό, και το ανάπτυξης, και το διοικητικό και ο σύμβουλος της αντιπεριφέρειας. Τα δρομολόγια, αν και κανονικά θα έπρεπε να σταματήσουν, τα συνεχίζουμε. Καλύπτουμε αυτά που ήταν στην σύμβαση. Υπάρχουν, ξέρετε, μαθητές, από την αρχή της χρονιάς, που ακόμα δεν μεταφέρονται. Έχουν κάνει τα χαρτιά τους και τις αιτήσεις τους, αλλά από τη στιγμή που δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, δεν μπορούμε να τους μεταφέρουμε».
Καθοριστική λοιπόν η σημερινή σύσκεψη για το θέμα, ενώ κλείνοντας τη συνέντευξη ο πρόεδρος των Αστικών,πρόσθεσε: «Ευχόμαστε καλές γιορτές ωστόσο, καθότι όλοι κάνουν Χριστούγεννα και εμείς παθαίνουμε εγκεφαλικά με αυτά που ακούμε και βλέπουμε».