Με σοβαρότητα, υπευθυνότητα, ενθουσιασμό και ενδιαφέρον αντιμετωπίστηκε από την Νομισματική Συλλογή της AlphaBank και την επιμελήτριά της κας Δήμητρας Τσαγκάρη (και των συνεργατών της, κα Δημοπούλου …) το αίτημα του μικρού επαρχιακού Δημοτικού Σχολείου Κουλούρας, για συνεργασία και βοήθεια για την υλοποίηση προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Moneymatters” και κατόπιν με αμείωτο ενδιαφέρον υποστηρίζουν, προσφέρουν υλικό, συμβουλές και καθοδήγηση, όλο αυτό το χρονικό διάστημα που φιλοξενούμε στο σχολείο μας τη μουσειοσκευή με το εκπαιδευτικό υλικό «Νόμος, Νομίζω, Νόμισμα».
Το ίδιο πρόσωπο βρίσκεται πίσω από κάθε σημαντικήεκδήλωση πολιτισμού με θέμα το νόμισμα. Επιμελείται μιας συλλογής, της μεγαλύτερης, ίσως, στην Ελλάδα, που αριθμεί πάνω από έντεκα χιλιάδες αρχαία νομίσματα. Επιμελείται, οργανώνει, παραχωρεί, συντονίζει, συμμετέχει, σε πλήθος συνεδρίων, ομιλιών, παρουσιάσεων, εκθέσεων, με τελευταίο δείγμα γραφής ποιότητας και πολύπλευρης θέασης των πραγμάτων, την έκθεση σε συνεργασία με το ¨Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης¨ με τίτλο ¨Χρήμα¨. Μιλάμε για την επιμελήτρια της Νομισματικής Συλλογής της AlphaBank, κα Δήμητρα Τσαγκάρη . Αν αυτό δεν αποτελεί τον ορισμό της ευρύτητας πνεύματος, δράσης και προσφοράς, τότε τι; Κι αν αυτό δεν περικλείει τιμή για την αντιμετώπιση του σχολείου μας από μέρους της, τότε τι;
Μέσα από το υλικό της μουσειοσκευής «Νόμος, Νομίζω, Νόμισμα» ο μαθητής γνωρίζει την ιστορία του αρχαίου νομίσματος, από τις πρώτες προσπάθειες του ανθρώπου να ανταλλάξει προϊόντα (αντιπραγματισμός, βοσκήματα, τάλαντα, οβελοί …),τα πρώτα νομίσματα στον ελλαδικό χώρο (Χελώνες Αίγινας, Γλαύκες Αθήνας, Πήγασοι Κορίνθου …),αλλά και αργότερα (τα νομίσματα της Μακεδονικής Δυναστείας …). Μαθαίνει να χρησιμοποιεί τα νομίσματα ως ιστορικές πηγές και μαρτυρίες (εξάπλωση του ελληνισμού, αποικισμός, εμπόριο, προϊόντα …) να επεξεργάζεται, να κάνει κριτική, να διερευνά αιτίες, να δίνει εξηγήσεις. Γνωρίζει πενήντα απ’ τα σημαντικότερα νομίσματα της αρχαιότητας (με την πρόσθια και οπίσθια όψη τους) και τα τοποθετεί πάνω σε χάρτη-παζλ με βάση τον τόπο της εκδότριας αρχής. Μαθαίνει για τη θεματολογία της εικονογράφησης των νομισμάτων και κατασκευάζει ο ίδιος αντίγραφα νομισμάτων με μήτρες οι οποίες εμπεριέχονται στη μουσειοσκευή. Αγγίζει πέντε πιστά μεταλλικά αντίγραφα αρχαίων νομισμάτων και ψηλαφεί την ιστορία τους.
Η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού αυτού πακέτου σε συνάρτηση με το πλούσιο έντυπο υλικό που μας απέστειλε η κα Τσαγκάρη και η Νομισματική Συλλογή της AlphaBank, από τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού σχολείου Κουλούρας υπήρξε υποδειγματική. Μέσα από το περιεχόμενο αυτού του πακέτου ο μαθητής ήρθε σε πρώτη επαφή και γνώρισε με τον καλύτερο τρόπο το θέμα με το οποίο θα ασχοληθεί στα δύο επόμενα χρόνια στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ που υλοποιεί σε συνεργασία με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία- εταίρους, και τέθηκαν τα θεμέλια των δραστηριοτήτων μέσα σε πλαίσια γνώσης, εγκυρότητας αλλά και δημιουργικής φαντασίας και επέκτασης.
Κι επειδή, οτιδήποτε σημαντικό δημιουργεί και βιώνει κανείς, έχει μεγάλη αξία να το κοινωνεί και στους άλλους, κι επειδή το σχολείο μας έχει ως βασική προτεραιότητα το διαρκές άνοιγμα προς την κοινωνία και την επιδίωξη συνεργασιών και συνεργιών με άλλα όμορα και μη σχολεία, με κοινά ενδιαφέροντα και κοινή θέαση των πραγμάτων, πρότεινε και εγκαινίασε ήδη συνεργασία με το Δημοτικό σχολείο Νεοκάστρου και το διευθυντή του, κο Τσέλιο Στέφανο, ο οποίος μέχρι πρότινος αποτελούσε οργανικό κομμάτι του σχολείου μας. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας, ήδη συμφωνήσαμε να εμπλακούν και αυτοί, σε υποστηρικτικές δράσεις και υλοποίηση προγράμματος στα πλαίσια των ¨Σχολικών Δραστηριοτήτων¨ με θέματα τα νομίσματα. Υπήρξε, ήδη, επίσκεψη, επαφή και γνωριμία των μαθητών του σχολείου μας με τους μαθητές του Νεοκάστρου. Πραγματοποιήθηκε, με την άδεια της επιμελήτριας της Νομισματικής συλλογής, κας Τσαγκάρη, η παρουσίαση της μουσειοσκευής από την εκπαιδευτικό του σχολείου Κουλούρας, κα Αναγνώστη Σοφία και το διευθυντή του, Δημήτρη Κατσαβό και υλοποιήθηκαν πλήθος δραστηριοτήτων με τους μαθητές και εκπαιδευτικούς του Νεοκάστρου.
Δράσεις, πρωτοβουλίες και επιλογές που θέτουν σε άλλες βάσεις τη διαδικασία παροχής γνώσης, της ανάπτυξης κινήτρων, της παιδαγωγικής προσέγγισης και προσθέτουν ευέλικτα και αποτελεσματικά εργαλεία στους εμπλεκόμενους εκπαιδευτικούς και το σχολείο.
Η Διεύθυνση του Σχολείου