Tης Ιωάννας
Παπαβασιλείου,
Λογοθεραπεύτριας
Οι παρακάτω γενικές συμβουλές προορίζονται να βοηθήσουν όλα τα παιδιά, αλλά ειδικότερα τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να βελτιώσουν τις δεξιότητες οργάνωσης και τις συνήθειες προετοιμασίας των σχολικών εργασιών.
Οργανωθείτε.
Οργανώστε όλα τα υλικά, τα βιβλία, τα σημειωματάρια κ.λπ. Μην αφήνετε πολλά πράγματα πάνω στο γραφείο εκτός από τα απαραίτητα για τη σχολική εργασία, τα πολλά ερεθίσματα μπορεί να αποδιοργανώσουν το παιδί.
Δημιουργείστε πρόγραμμα.
Δημιουργήστε ένα πλάνο που περιλαμβάνει τον προϋπολογισμό για το χρονικό διάστημα που απαιτείται για τα διάφορα μαθήματα, συνυπολογίστε τα διαλλείματα και προσπαθήστε να προβλέψετε την ώρα που θα ολοκληρωθεί η σχολική προετοιμασία. Μην είστε απόλυτα αυστηροί με το πρόγραμμα σκοπός του είναι να οργανώσει το παιδί και όχι να του δημιουργήσει επιπρόσθετο άγχος.
Υιοθετείστε κωδικούς χρωμάτων.
Χρησιμοποιήστε ένα σύστημα κωδικοποίησης χρωμάτων για να οργανώσετε υλικά για κάθε μάθημα. Για παράδειγμα αγοράστε κόκκινο χρώμα φάκελο και τετράδιο για το μάθημα της γλώσσας και κίτρινο φάκελο και τετράδιο για το μάθημα των μαθηματικών.
Καταγράψτε τα καθήκοντα.
Χρησιμοποιήστε έναν σημειωματάριο για να καταγράφετε όλες τις εργασίες στο σπίτι και τις μακροπρόθεσμες εργασίες. Η μνήμη των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες είναι αδύναμη και δεν ξεχνούν τα μαθήματα τους επίτηδες όπως πολλοί πιστεύουν.
Να είστε μεθοδικοί.
Οργανώστε όλα τα βιβλία, τις σημειώσεις, τα φυλλάδια, κλπ. πριν να αρχίσετε να μελετάτε για κάποιο τεστ ή διαγώνισμα. Οι χαοτικές συμπεριφορές των ενηλίκων δεν βοηθούν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες να φέρουν εις πέρας το έργο τους.
Τεμαχίστε τα δύσκολα.
Θυμηθείτε να διαχωρίσετε τις απαιτητικές εργασίες σε μικρά, διαχειρίσιμα, κομμάτια εργασίας στο καθημερινό σας πρόγραμμα διαβάσματος.
Κάντε διαλείμματα.
Κάντε προγραμματισμένα διαλείμματα κατά τη διάρκεια των μεγάλων εργασιών. Συναισθανθείτε το παιδί, εκτός από τα προγραμματισμένα διαλείμματα κάντε διάλλειμα όταν το παιδί δεν ανταποκρίνεται και δείχνει κουρασμένο ή αδιάφορο.
Κάντε διορθώσεις.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει τα καθήκοντα για λάθη, προτού το παιδί πάει τα καθήκοντα για έλεγχο στον εκπαιδευτικό. Με αυτό τον τρόπο του μαθαίνετε πως να γενικεύσει αυτή τη συμπεριφορά και να κάνει αυτοδιορθώσεις όταν είναι στο σχολείο και δεν έχει την καθοδήγηση σας.