Στην εφημερίδα «ΛΑΟΣ» Ημαθίας της 30ης Αυγούστου δημοσιεύτηκε με τον τίτλο «91η εμποροπανήγυρη Αιγινίου», δελτίο τύπου του Δήμου Πύδνας και Κολινδρού για την εμποροπανήγυρη Αιγινίου. Όταν κάποιος γράφει ιστορία ή ιστορικά στοιχεία, θα πρέπει να διέπεται από δύο αρχές. Την αντικειμενικότητα και την ειλικρίνεια.
Την εμποροπανήγυρη δεν τη δημιούργησαν μόνον οι πρόσφυγες της Ανατολικής και Βόρειας Θράκης, αλλά και οι γηγενείς (ντόπιοι) του Αιγινίου.
Η υπόθεση της δημιουργίας της εμποροπανήγυρης ξεκίνησε από μια συζήτηση στο παντοπωλείο (μαγαζί) του Ρέμου, όπου πρόσφυγες από την Ανατολική Θράκη και γηγενείς, καθήμενοι στα ίδια τραπέζια και πίνοντας κανένα ποτήρι κρασί, συζητούσαν τα πολλά προβλήματα του χωριού. Εκεί τέθηκε, συζητήθηκε και αποφασίστηκε να ξεκινήσει η προσπάθεια για τη δημιουργία της εμποροπανήγυρης.
Ο τότε πρόεδρος της Κοινότητας Κ. Στυλιανίδης που παρίστατο στη συζήτηση, πρόσφυγας από την Ανατολική Θράκη (Σκόπελος Σαράντα Εκκλησιών), έφερε το θέμα στο Κοινοτικό Συμβούλιο. Ύστερα από μακρά και εξωνυχιστική συζήτηση ομόφωνα αποφασίστηκε να ξεκινήσει η όλη διαδικασία. Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης Αυλίδης Δημήτριος αναφέρθηκε στη σύμπτωση χρονικά της εμποροπανήγυρης με το πανηγύρι της 14ης Σεπτεμβρίου που πραγματοποιούνταν στο Καβακλί της Ανατολικής Ρωμυλίας.
Οι γηγενείς, οι οποίοι δεν αναφέρθηκαν από τον γράψαντα, συνέβαλαν ποικιλοτρόπως στην ίδρυση της εμποροπανήγυρης. Ο Γραμματέας της Κοινότητας Αριστομένης Παπαδημητρίου, γηγενής, στάθηκε στο πλευρό του Προέδρου Κ. Στυλιανίδη στην αντιμετώπιση των πολλαπλών δυσκολιών που προέκυψαν μέχρι να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία.
Στο δελτίο τύπου του Δήμου Πύδνας Κολινδρού που δημοσιεύτηκε την 30 Αυγούστου αναφέρεται ότι η αρχική μορφή ήταν ζωοπανήγυρη. Η αναφορά αυτή είναι παντελώς ανακριβής. Ουδέποτε υπήρξε ως ζωοπανήγυρη. Απλά, τμήμα της εμποροπανήγυρης ήταν και οι αγοραπωλησίες ζώων.
Με εκτίμηση
Δ. Κ. Στυλιανίδης
Επ. Δ/ντής Ινστιτούτου Φυλλοβόλων Δένδρων