Ένα ισχυρό αναπτυξιακό εργαλείο μπορεί να γίνει η Παιδεία, με πολλές αναπτυγμένες χώρες να επενδύουν σ’ αυτή και να έχουν αποτελέσματα, ιδίως στον τομέα των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Δυστυχώς η χώρα μας υστερεί (αναπτυξιακά) στον τομέα, χωρίς καν ιδιωτικά πανεπιστημιακά ιδρύματα στο μοντέλο της Παιδείας, που θα μπορούσαν παράλληλα να βοηθήσουν τον συναγωνισμό και την ποιότητα της εκπαίδευσης.
Αχτίδα ανάκαμψης και ελπίδας σ’ αυτή τη βαλτωμένη κατάσταση αποτελούν μεμονωμένες, ωστόσο αξιόλογες, πρωτοβουλίες, μάλιστα από φορείς όχι κατ’ ανάγκην εντός της εκπαίδευσης. Με χαρά ακούσαμε τις τελευταίες μέρες τους σχεδιασμούς της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας και της Διεύθυνσης Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας για ανάπτυξη προγραμμάτων εκπαίδευσης μαθητών στους αρχαιολογικούς και ανασκαφικούς χώρους (φωτογραφία). Όπως και αυτούς της Παθολογικής Κλινικής του νοσοκομείου Βέροιας για τη λειτουργία εκπαιδευτικού κέντρου παθολογίας στον χώρο του ιδρύματος. Σχεδιασμοί που πολύ θα βοηθήσουν τον τόπο, τους μαθητές και τους φοιτητές του.
Εδώ και χρόνια αναπαράγουμε τακτικά στην εφημερίδα μας την ανάγκη της περιοχής μας να συνδέσει την τοπική της αγροτική παραγωγή και τεχνογνωσία με την εκπαίδευση και την Παιδεία, ως μέσο μεσομακροπρόθεσμης διεκδίκησης πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, που θα εγκατασταθούν στον κυριότερο πυλώνα της αγροτικής παραγωγής και εξαγωγικής δραστηριότητας της χώρας μας. Προς όφελος της εκπαίδευσης και των φοιτητών τους πρωτίστως.
Η ανάπτυξη δεν είναι μια εξέλιξη που μπορεί να επιτευχθεί εύκολα. Χρειάζεται όραμα, μελέτη της κατάστασης και επένδυση ακριβώς στην τεχνογνωσία των χαρακτηριστικών που φέρνουν μια περιοχή στην κορυφή, παρά τα κατά καιρούς προβλήματα. Η σύνδεση αυτών των χαρακτηριστικών κάθε τομέα με την Παιδεία, είναι αυτή που δίνει την υψηλή προστιθέμενη αξία στο τελικό αποτέλεσμα. Που όταν έλθει, θα είναι ικανό να αλλάξει τα πάντα προς το καλύτερο.