Ραγδαία υποχώρηση μέσα σε μόλις δύο χρόνια σημειώνει η μέση μηνιαία δαπάνη των ελληνικών νοικοκυριών για τις αγορές από τα σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της MRB Hellas, κ. Δημήτρης Μαύρος, ενώ το 2015 η μέση μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ ήταν 280 ευρώ, τώρα πλέον είναι 239 ευρώ.
Το διαρκώς συρρικνούμενο εισόδημα σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πλέον ο Ελληνας καταναλωτής κυνηγά τις προσφορές, διότι έτσι «εκπαιδεύτηκε» από τους λιανεμπόρους και τους προμηθευτές, αποτελούν τις βασικές αιτίες για την «ελάφρυνση» του καλαθιού, με επακόλουθο τη μείωση τζίρου και περιθωρίου κέρδους για τις εταιρείες του κλάδου.
Σύμφωνα με την έρευνα «Shopper Hood Study» που παρουσίασε ο κ. Μαύρος στο πλαίσιο του 12ου Συνεδρίου του ECR Hellas (σύνδεσμος προμηθευτών και λιανεμπόρων), οι καταναλωτές πλέον όχι μόνο πάνε λιγότερες φορές τον μήνα στο σούπερ μάρκετ (9 έναντι 10 το 2015), αλλά ξοδεύουν και λιγότερα (26,5 ευρώ το μέσο «καλάθι» φέτος έναντι 28 ευρώ το 2015).
Αξίζει να σημειωθεί, άλλωστε, ότι ένα 36% δηλώνει ότι δεν πάει με λίστα αγορών στο σούπερ μάρκετ, όχι διότι πρόκειται να κάνει πολλά ψώνια, ακριβώς διότι είναι τόσο λίγα αυτά που προμηθεύεται και απλώς τα απομνημονεύει.
Τα συμπεράσματα της έρευνας που σκιαγραφούν το «ψυχογράφημα» του καταναλωτή σήμερα είναι ακόμη πιο ζοφερά. Το 52% εκτιμά ότι η χώρα θα βγει από την κρίση έπειτα από 8 χρόνια, ενώ ένας στους τέσσερις εκτιμά ότι αυτό δεν θα συμβεί ποτέ.
Στην ερώτηση, επίσης, για το εάν κάνοντας προσεκτικότερες αγορές, δεν στερείται η οικογένειά του, απαντά θετικά το 38% έναντι 44% το 2015. Ας σημειωθεί άλλωστε, όπως αναφέρει η η «Καθημερινή», ότι το 41,6% είναι έτοιμο να περικόψει δαπάνες για την αγορά προϊόντων σούπερ μάρκετ εκτός τροφίμων και το 22,5% και για τρόφιμα. Πρόκειται κυρίως για συνταξιούχους, ανέργους, αλλά και δημόσιους υπαλλήλους στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στα νησιά του Ιονίου.
Πηγή: Real.gr