Σε κυκλοφορία δόθηκε από χθες το τμήμα Πατρίδα-Μονόσπιτα του κάθετου άξονα Βέροιας-Σκύδρας. Το τμήμα των 6,5 χιλιομέτρων, η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2006 (!), έχει αφετηρία την Πατρίδα και καταλήγει στη γέφυρα των Μονοσπίτων, με ισόπεδη διάβαση (φανάρι) στον κόμβο Αγίου Γεωργίου-Τριλόφου (φωτογραφία) και ανισόπεδη στα Μονόσπιτα. Όλοι οι κόμβοι του νέου τμήματος (Πατρίδα, Άγιος Γεώργιος, Μονόσπιτα, ξύλινο σπίτι) είναι φωτιζόμενοι.
Για την χθεσινή (ανεπίσημη) παράδοση του δρόμου από τον εργολάβο, ενός έργου -όραμα -δεκαετιών, ο αντιπεριφερειάρχης Ημαθίας κ. Κώστας Καλαϊτζίδης δήλωσε τα εξής:
«Ένα όραμα δεκαετιών όλων των Ημαθιωτών, η ασφαλής και τάχιστη οδική σύνδεση της Περιφερειακής μας Ενότητας με την Εγνατία Οδό, λαμβάνει σάρκα και οστά σήμερα Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου, με την, ανεπίσημη, παράδοση από την ανάδοχο εταιρεία στην κυκλοφορία του τμήματος Νάουσα-Πατρίδα.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον περιφερειάρχη μας κ. Απόστολο Τζιτζικώστα για την αμέριστη συμπαράσταση του στην ολοκλήρωση του ανωτέρω τμήματος, αλλά και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που επιδεικνύει στην εξεύρεση των απαιτούμενων πόρων, ώστε ο οδικός άξονας Εγνατία- Ε.Ο Θεσσαλονίκης-Έδεσσας να αποτελέσει πνεύμονα οικονομικής ανάπτυξης, όχι μόνο για την Ημαθία και την Πέλλα, αλλά για ολόκληρη την Κεντρική Μακεδονία.
Επίσης ευχαριστώ τους δημάρχους, τις τεχνικές υπηρεσίες της Π.Ε Ημαθίας για την συνεχή παρακολούθηση του έργου, τους υπαλλήλους της αναδόχου εταιρείας και όλους όσοι προσέφεραν στο να γίνει πράξη το όραμα.
Η ενίσχυση της ασφαλούς μεταφοράς ανθρώπων και φορτίων, μέσω του οδικού άξονα, πέραν της εξάλειψης των δυστυχημάτων, που κόστισαν την ζωή πολλών συνανθρώπων μας στον επικίνδυνο υφιστάμενο δρόμο, θα τονώσει και την τουριστική κίνηση της περιοχής μας.
Διαβεβαιώνω τους συμπολίτες μας ότι ο «δρόμος» προς την ολοκλήρωση του καθέτου άξονα της Εγνατίας είναι μακρύς και επίπονος.
Η αρχή όμως είναι το ήμισυ του παντός. Η προσπάθεια συνεχίζεται με την μελέτη χάραξης του τμήματος Πατρίδα-Εγνατία και ακολούθως με την εξεύρεση χρηματοδότησης.
Σε αυτή την προσπάθεια καλώ όλες τις πολιτικές δυνάμεις της Ημαθίας να συμβάλλουν ενωτικά.
Το έργο έχει ευρωπαϊκή σημασία, αφού από την Περιφερειακή μας Ενότητα και την όμορη της Πέλλας, διέρχεται ο μεγαλύτερος εξαγωγικός όγκος νωπών και μη αγροτικών προϊόντων της χώρας μας».
Παρατηρήσεις οδηγών για την πρώτη μέρα κυκλοφορίας
Η πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του άξονα ήταν ανακουφιστική και εντυπωσιακή για τους οδηγούς, ωστόσο από αρκετούς εντοπίστηκαν λεπτομέρειες και ζητήματα που μπορούν να βελτιώσουν την κυκλοφορία αν και εφόσον επιλυθούν. Όπως π.χ. στον τρόπο μετακίνησης όσων κατευθύνονται ερχόμενοι από Βέροια προς τις επιχειρήσεις της βιομηχανικής ζώνης Νάουσας, αφού εντός του αυτοκινητόδρομου υπάρχει υποχρεωτική διέλευση προς Μονόσπιτα, και από τον δρόμο σύνδεσης με τον παλιό δρόμο απαγόρευση στροφής προς τα αριστερά. Στο σημείο τομής του παλιού δρόμου από Στενήμαχο προς διασταύρωση Νάουσας στον κόμβο προς Μονόσπιτα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, δεδομένου ότι προτεραιότητα έχει το αυτοκίνητο που εισέρχεται στον δρόμο από τα Μονόσπιτα (οι οδηγοί που έρχονται από Στενήμαχο έχουν STOP)!
Μεγάλη προσοχή επίσης χρειάζεται στις παράπλευρες οδούς, που από χθες είναι διπλής κυκλοφορίας.