Νέος κύκλος αγροτικών κινητοποιήσεων από χθες, με άγνωστο το περιεχόμενο, την ένταση και τον χρονικό τους ορίζοντα. Με την κοινωνία και τους φορείς να εμφανίζονται συντονισμένοι με τον αγροτικό κόσμο, σημείο από το οποίο ξεκινά μάλλον το οξύμωρο των κινητοποιήσεων στην Ελλάδα του 2017 και των μνημονίων. Ενωμένοι υπέρ των αγροτών οι φορείς, ωστόσο διαφοροποιημένοι σε σχέση με το κλείσιμο δρόμων, πράγμα το οποίο μπορούν να εγγυηθούν κάποιοι τοπικοί αγροτικοί σύλλογοι, όχι όμως όλοι. (Ήδη χθες είχαμε το πρώτο μπλόκο με τεράστια προβλήματα στην εθνική οδό Αθηνών-Πατρών.) Και ένας Θεός ξέρει ποια θα είναι η αντιμετώπιση των φορέων στις κινητοποιήσεις των αγροτών στο επόμενο διάστημα, όταν αρχίσουν πράγματι να κλείνουν οι δρόμοι σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Η αρχική ανοικτή υποστήριξη των φορέων υπέρ του αγροτικού κλάδου, ως βασικού πράγματι συντελεστή της τοπικής οικονομίας στην Ημαθία, δεν παύει παράλληλα να ενέχει στοιχεία προβληματισμού, αφού μια μείωση των φορολογικών μέτρων στον συγκεκριμένο κλάδο, αυτομάτως θα σημαίνει (στο πνεύμα των ισοδυνάμων) επιβάρυνση κάποιων άλλων, που κι αυτοί βρίσκονται σε αδιέξοδο. Ωστόσο, οι αγρότες της Ημαθίας, έχουν δηλώσει ότι δεν επιθυμούν ούτε σκοπεύουν να κλείσουν δρόμους σε βάρος άλλων επαγγελματιών.
Επί της ουσίας, είναι μάλλον φανερό ότι αυτόν τον καιρό δεν μπορούμε να περιμένουμε πολλά από τις κινητοποιήσεις κανενός κλάδου, όσο δίκαιες και εύλογες και αν είναι. Συνεπώς, ευχής έργον θα ήταν οι αγροτικές κινητοποιήσεις να μην επηρεάσουν άλλους κλάδους της τοπικής οικονομίας, κάνοντας ακόμη πιο δύσκολη την ήδη επιβαρυμένη και αδιέξοδη κατάσταση. Ειδικά στα δικά μας πράγματα, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επηρεαστεί η δυναμική που εμφανίζουν αυτόν τον καιρό τα χιονοδρομικά μας κέντρα και η συνακόλουθη δουλειά που δίνεται μέσω αυτών σε πολλά καταστήματα. Ακόμη, πρέπει να διαφυλαχτεί ο προγραμματισμός της επόμενης περιόδου επισκεπτών για τις εκδηλώσεις της αποκριάς (Νάουσα, Μελίκη κ.λπ.). Και φυσικά, οφείλεται προστασία και σεβασμός στις εξαγωγικές παραγωγικές μας μονάδες που συνεχίζουν τις μεταφορές προϊόντων σε όλη τη διάρκεια του έτους. Κάθε άλλη εξέλιξη, θα είναι ένα αυτογκόλ σε βάρος της τοπικής οικονομίας.