Το επικοινωνιακό ναυάγιο είναι η αιτία του αντάρτικου που έχει δημιουργηθεί εναντίον του TAP ο οποίος παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, εμμένει στη στάση του να είναι απών από την τοπική κοινωνία, στάση η οποία μόνο ως υπεράνω θα μπορούσε να χαρακτηριστεί.
Και με επιείκεια το λέμε γιατί δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι είναι τόσο πολύ αφελείς οι άνθρωποί του, που θα ακολουθούσαν την τακτική του κρυψίνου ενώ ταυτοχρόνως τα μηχανήματά του εμφανίζονται για εργασίες και οι ίδιοι εμφανίζονται σε βραβεύσεις δεξιά και αριστερά.
Ή μήπως είναι;
Με τα κεντρικά γραφεία της χώρας να βρίσκονται στην Αθήνα και το έργο να κατασκευάζεται στη Βόρεια Ελλάδα, είναι πραγματικά δύσκολο (ή έτσι εξυπηρετούσε) να παρακολουθήσουν το έργο. Η επιλογή της Αθήνας ως έδρας της Κοινοπραξίας προφανώς στόχευε την εγγύτητα στην κεντρική πολιτική σκηνή (ανεξαρτήτως χρώματος προφανώς). Το έργο όμως δείχνει όπως αναμενόταν ότι δεν θα υλοποιηθεί μέσω καλών πολιτικών σχέσεων, αφού το κομμάτι αυτό ολοκληρώθηκε με την τελική υπογραφή και αδειοδότηση που έλαβε από τη σημερινή κυβέρνηση . Το έργο πλέον μπορεί να υλοποιηθεί μόνο με τη συναίνεση της τοπικής κοινωνίας η οποία σε καίρια τμήματα είναι κάθετα αντίθετη. Καμία υπογραφή δεν μπορεί να νικήσει τους μαχητικούς αγρότες, που θα ξαπλώσουν μπροστά στα μηχανήματα αν το αποφασίσουν, καμία διεθνής ή υπερατλαντική συμφωνία. Άλλωστε ο TAP μετράει ήδη 4 προσφυγές στο ΣΤΕ, το οποίο ήδη αποτελεί πλήγμα για τη φήμη του...
Αν δεν ζητάει ήδη τα ρέστα από τον TAP η ελληνική κυβέρνηση, αλλά και ολόκληρη η πολιτική σκηνή για τα 32 εκ. ανταποδοτικά που ο ΤΑΡ λέει ότι θα δώσει και δεν δίνει με αποτέλεσμα να μην ανοίγει ο δρόμος της κατασκευής, αν δεν ζητά τα ρέστα για την επιεικώς απαράδεκτη επικοινωνιακή πολιτική της εταιρείας να μην ενημερώνει τις τοπικές κοινωνίες γεγονός που θέτει σε αμφισβήτηση την αξιοπιστία και τις δεσμεύσεις της, θα ζητήσει λέτε τα ρέστα από τους μαχητικούς αγρότες που θα διεκδικούν ξαπλωμένοι τα χωράφια τους; Την ουρά της απέξω θα βγάλει η πολιτική σκηνή
όπως συνηθίζεται και θα αφήσει τον ΤΑΡ να βγάλει την άκρη μόνος του, κατηγορώντας για την αποτυχία την προηγούμενη κυβέρνηση (και πολύ καλά θα κάνει) που ξεκίνησε τις συζητήσεις για το έργο και το έβαλε σε τροχιά (και ας εγκαινίασε ο Αλέξης τον αγωγό τον περασμένο Μάιο). Οι δε καθυστερήσεις που θα πρέπει να αρχίσουν να πληρώνουν στους κατασκευαστές υπεργολάβους (οι οποίοι θεωρούσαν ότι αυτά τα προβλήματα θα είναι λυμένα) θα έρθουν και θα πνίξουν τον αγωγό TAP ο οποίος φημολογείται ότι βρίσκεται ήδη εκτός προϋπολογισμού και χωρίς την άμεση χρηματοδότηση από την EBRD θα αντιμετωπίσει σοβαρό πρόβλημα.
Η έλλειψη σοβαρού επικοινωνιακού συντονισμού θα κάνει το έργο να σκάσει στην Ελλάδα. Η λύση δεν είναι οι ατελείωτες συναντήσεις των ελληνικών κλιμακίων της εταιρείας με πολιτικούς φορείς, αλλά η σοβαρή προσέγγιση της κοινωνίας που θα φιλοξενήσει τον αγωγό.
ΜΑΛΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Δίκτυο Οικολογικής
Πληροφόρησης Καβάλας