Σαρωτικές αλλαγές στον τομέα της Παιδείας εξήγγειλε χθες ο νέος υπουργός Κώστας Γαβρόγλου που προβλέπουν σε βάθος τριετίας, μεταξύ άλλων, αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, κατάργηση των πανελλαδικών, αλλαγή του ωρολόγιου προγράμματος, αλλαγή πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕ, αυτοαξιολόγηση σχολείων κ.λ.π.
Συγκεκριμένα ο υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για:
• Νέο εμπλουτισμένο Ενιαίο Τύπο Δημοτικού Σχολείου, που προσφέρει σχεδόν σε όλα τα παιδιά το ίδιο εμπλουτισμένο πρόγραμμα
• Αναβάθμιση της ειδικής αγωγής, με 538 νέα Τμήματα Ένταξης, 38 Ειδικές σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων και αυξάνοντας τις προσλήψεις προσωπικού
• Εκκίνηση της απογευματινής ενισχυτικής διδασκαλίας στο γυμνάσιο
• Θεσμοθέτηση μιας νέας φάσης εντατικών μαθημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας για όσους και όσες παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση,
• Οργάνωση και λειτουργία δομών υποδοχής για την εκπαίδευση παιδιών προσφύγων.
• Ο κ. Γαβρόγλου μίλησε για αύξηση του προϋπολογισμού για την Παιδεία, η οποία όμως δεν ισχύει και για τα πανεπιστήμια καθώς, όπως καταγγέλλουν οι πρυτάνεις τους, εφέτος είχαν μειωμένους προϋπολογισμούς. Γι αυτό ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε ότι του κάνουν εντύπωση οι απόψεις των πρυτάνεων των ΑΕΙ επ’ αυτού.
«Προβλέπεται αύξηση των δαπανών του υπουργείου Παιδείας σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2016 κατά 257 εκ. ευρώ ή κατά 5,3%. (δηλ. 2,85% επί του ΑΕΠ από 2,80%» είπε ο νέος υπουργός Παιδείας.
Εξαγγελίες για Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο
Ο νέος υπουργός Παιδείας εξήγγειλε την πρωτοβάθμια εκπαίδευση:
•επέκταση του ενιαίου τύπου ολοήμερου δημοτικού και στα μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια σχολεία (συνολικά 769 σχολεία),
•προσθήκη ενός έτους στην υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση,
•ενίσχυση του απογευματινού προγράμματος του ολοήμερου
•Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση,
Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως είπε επιτροπή του ΙΕΠ, θα μελετήσει τα πορίσματα του Εθνικού Διαλόγου για την παιδεία, τις απόψεις που έχουν γενικά διατυπωθεί στον δημόσιο διάλογο για τα θέματα αυτά τα τελευταία 20 χρόνια αλλά και τις απόψεις των εμπειρογνωμόνων και εκπαιδευτικών φορέων. Σχετικά μίλησε για:
•σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο λύκειο,
•μεταρρύθμιση του ωρολογίου προγράμματος του Λυκείου και
•αλλαγή στον τρόπο πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Προχωράμε στη θέσπιση διαδικασιών για τον σχεδιασμό και την αποτίμηση των σχολικών μονάδων» είπε ο κ. Γαβρόγλου. «Επιδιώκουμε να ενισχυθούν οι αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων και συνεπώς η αυτονομία της σχολικής μονάδας. Οι διαδικασίες του σχεδιασμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου (αυτοαξιολόγηση) που σταδιακά θα εισαχθούν θα αποτελούν εσωτερική υπόθεση των σχολικών μονάδων και δεν θα έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα ούτε βέβαια θα συνδέονται με μισθούς ή απολύσεις. Τέτοιου τύπου αυτοαξιολογήσεις θα αναδείξουν τις πρωτοποριακές δράσεις που γίνονται με πρωτοβουλία εκπαιδευτικών σε πολλά από τα σχολεία μας. Στις αυτοαξιολογήσεις, όμως, των σχολικών μονάδων θα καταγραφούν και οι υποχρεώσεις της Πολιτείας που σε πολλούς τομείς υπολείπονται».
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: ο Ενιαίος Χώρος Εκπαίδευσης και Έρευνας, απεμπλοκή των ειδικών λογαριασμών έρευνας (ΕΛΚΕ) από το δημόσιο λογιστικό, επαναφορά του νομοσχεδίου για τα μεταπτυχιακά, αφού ληφθούν υπόψη πολλές από τις ρυθμίσεις που έχουν προταθεί από τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.
Μετά του Αγίου Πνεύματος οι Πανελλαδικές
Την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων της τρέχουσας σχολικής χρονιάς μετά την αργία του Αγίου Πνεύματος αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου, οι μαθητές της τρίτης λυκείου θα δώσουν το πρώτο μάθημα των πανελλαδικών την εβδομάδα μετά την αργία του Αγίου πνεύματος, που θα είναι στις 5 Ιουνίου 2017.
Έτσι, οι μαθητές θα ολοκληρώσουν πρώτα τις ενδοσχολικές εξετάσεις τους και μετά θα μπουν στη διαδικασία των πανελλαδικών.
Η σχετική απόφαση έχει ληφθεί, ωστόσο μένει η επίσημη δημοσίευση της σε σχετική εγκύκλιο.