Ασφαλώς και είναι στη σωστή κατεύθυνση οι σχεδιασμοί και οι συνεργασίες Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και ΕΣΕΕ για την προώθηση των προϊόντων ΠΟΠ της χώρας μας (αγροτικών ή μεταποιητικών) στις ξένες αγορές. Η λογική λέει πως η ποιοτική προσέγγιση και το brande που αποδίδει στο προϊόν ο συγκεκριμένος τίτλος, του προσδίδει κύρος και υψηλή προστιθέμενη αξία, άρα αυξημένα έσοδα. (Απλώς, σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, σταματά ακόμη και η λογική, αφού οι μαρτυρίες των τελευταίων ετών στην αγορά άλλα πράγματα δείχνουν, με τους καταναλωτές π.χ. να αποζητούν τα μικρά ροδάκινα λόγω χαμηλότερης τιμής...)
Παρά ταύτα, η προσπάθεια ανάδειξης και προώθησης της ποιότητας των προϊόντων πρέπει να συνεχιστεί, ως απαραίτητο στοιχείο εξόδου από την κρίση και ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μετά από αυτήν. Διότι η λογική λέει κι εδώ, πως η καλή πορεία ενός προϊόντος στο εξωτερικό θα ευνοήσει την ανάπτυξή του και την ενασχόληση νέων επενδυτών με το αντικείμενο.
Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της ελληνικής φέτας (ΠΟΠ). Με την αγορά της Ε.Ε. να καταναλώνει όλες τις ποσότητες που εξάγονται από τη χώρα και να ζητά κι άλλες, την ίδια ώρα που η ελληνική παραγωγή αδυνατεί να αυξήσει τις ποσότητες και να καλύψει την αγορά εσωτερικού και εξωτερικού. Ακόμη και στην περίοδο πριν από την κρίση. Γιατί άραγε;
Απαντήσεις στα παραπάνω δεν χρειάζονται, παρά μόνον οργάνωση και πολλή δουλειά από όλους, σωστός σχεδιασμός, με κίνητρα σ’ αυτούς που μπορούν να παραγάγουν. Μια χώρα σε τέτοια κρίση οφείλει να επενδύσει στα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα. Ειδάλλως χάνει το παιχνίδι.