Με δυο μονοκονδυλιές η επιστολή του Πατριάρχη αναδεικνύει το περίγραμμα της πολιτιστικής και θρησκευτικής παρακαταθήκης των Βεροιέων. Έτσι που αναρωτιέται κανείς, αν η επιστολή της οποίας αποδέκτης υπήρξε ο Μητροπολίτης μας, γράφηκε για να εκφρασθούν οι ευχαριστίες του Οικουμενικού Πατριάρχη για την «Αβραμιαία φιλοξενία» που οι ευγνωμονούσες εκκλησιαστικές και πολιτικές αρχές επιφύλαξαν στον Υψηλό επισκέπτη, ή για να υπομνησθεί στις υπεύθυνες υπηρεσίες το καθήκον τους να προστατέψουν και να αναδείξουν τη θρησκευτική παρακαταθήκη των προγόνων μας.
Αλήθεια, τι να τα κάνεις Επίκαιρε, τι να τα κάνετε κι εσείς οι άλλοι επώνυμοι και μη χρονογράφοι τα σημειώματα με τα οποία προσπαθείτε να κεντρίσετε το ενδιαφέρον του κόσμου; Και… ποιος σας διαβάζει;
Όμως τώρα το πράγμα διαφέρει. Έρχεται ο Πατριάρχης με το κύρος του και ιχνηλατεί τον θρησκευτικό μας πλούτο. Εκτιμά εκείνα που βλέπει και βγάζει τα συμπεράσματά του. Κι έπειτα, κάθεται στο γραφείο του εκεί στη Βασιλεύουσα και γράφει. Στο Μητροπολίτη απευθύνεται αλλά σε όλους τους Βεροιώτες, από το Δήμαρχο μέχρι τον τελευταίο δημότη, τα λέει:
-Για την Παληά Μητρόπολη γράφει και υπενθυμίζει πως «ο ευπρεπής ανακαινισθείς μεγαλοπρεπής αυτός Βυζαντινός ναός των Πρωτοκορυφαίων Αποστόλων, είναι αντάξιος της ιστορίας και της παραδόσεως της Εκκλησίας της Βεροίας».
-Για τη μοναδικότητα του Βήματος που φέρει ακόμη τα ίχνη παρουσίας του ιδρυτού της τοπικής Εκκλησίας γράφει και για την απήχηση των συνεδρίων «Τα Παύλεια» που αποτελούν πλέον αναγνωρισμένον Πανεπιστημιακό θεσμό της Ορθοδοξίας.
-Για τις Μονές που φιλοξενούνται σε περιοχές του Δήμου Βεροίας γράφει. Για την Ιερή Σκήτη του Τιμίου Προδρόμου την οποία εκόσμησαν και αγίασαν «σημαντικές μορφές του Ορθόδοξου μοναχισμού, όπως ο Γρηγόριος Παλαμάς και πολλοί άλλοι». Και για την Παναγία Σουμελά που αποτελεί «Το Παλλάδιον των εν Ελλάδι καταφυγόντων Ορθοδόξων Ποντίων».
Εκείνο που δεν γράφει ο Πατριάρχης (ίσως γιατί το θεωρεί αυτονόητο) είναι η υποχρέωση που έχουν οι Βεροιείς (άρχοντες και λαός) να προστατέψουν ως κόρην οφθαλμού και να αξιοποιήσουν τους εκκλησιαστικούς θησαυρούς που με τόση σαφήνεια οριοθετεί το γράμμα από το Φανάρι. Τους θησαυρούς που οφείλουν να καταστήσουν «πόλον έλξεως» για τους φιλοθρήσκους και φιλοτέχνους επισκέπτες.
Ημεδαπούς και ξένους.
Ορ. Σιδηρόπουλος