Τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα δεχόμαστε κλήσεις σε κινητά και σταθερά τηλέφωνα από διάφορες εταιρίες που μας κάνουν προσφορές και μάλιστα μας καλούν με το ονοματεπώνυμό μας… Γνωρίζουν δηλαδή αρκετά στοιχεία από τα προσωπικά μας δεδομένα και αρκετές πληροφορίες που αναφέρονται στο πρόσωπο το οποίο καλούν. Πόσο προσωπικά λοιπόν είναι τα δεδομένα μας; Από ελάχιστα έως καθόλου, θα ήταν η σωστή απάντηση στην εποχή της τεχνολογίας. Όλα τα στοιχεία μας είναι στη διάθεση των εταιριών των social media, της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας και όσο κι αν συζητάμε, ως ζητούμενο, για την προστασία των προσωπικών μας δεδομένων κυρίως στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, τόσο το θέμα μας προσπερνάει…
Αναρωτιόμαστε πόσοι άνθρωποι άραγε πίσω από χιλιάδες κομπιούτερ, μας… επεξεργάζονται και μας κατηγοριοποιούν! Πόσο τυχαίες είναι οι προσφορές που δεχόμαστε στις προσωπικές μας ιστοσελίδες και ταυτίζονται απόλυτα με τις προτιμήσεις και επιλογές μας ακόμη και στην ψυχαγωγία μας…
Αλλά και σε σοβαρότερες περιπτώσεις, πόσες φορές δεν εξυπηρετηθήκαμε από τους παρόχους μας που μπαίνουν στους υπολογιστές και στους λογαριασμούς μας και μας ρυθμίζουν κατόπιν αιτήματός μας, τυχόν προβλήματα (π.χ. συνδεσιμότητα στο ίντερνετ) που αντιμετωπίζουμε…
Ων ουκ έστιν αριθμός, τα περιστατικά που συμβαίνουν στον καθένα από μας και μας κάνουν να αναρωτιόμαστε πόσο προσωπικά είναι τα δεδομένα μας. Και δεν θα είχαμε καθόλου άδικο εάν προτείναμε την αλλαγή του όρου από προσωπικά δεδομένα σε προσωπικά διαδεδομένα… Διότι πιο διαδεδομένα δεν γίνεται!