Ευφυής ιδέα ή «βλάσφημη κίνηση» όπως ισχυρίζονται μερικοί; Το θέμα είναι πως μία ισπανική start-up έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα στο παραδοσιακό κρασί.
Ακριβώς όπως τα αλκοολούχα αναψυκτικά τάραξαν τη βιομηχανία των αλκοολούχων ποτών στη δεκαετία του ’90, οι επιχειρηματίες πίσω από την εταιρεία «Gik», το νεότερο κρασί της Ισπανίας, ελπίζουν πως το λουλακί αλκοολούχο ποτό τους θα είναι το επόμενο θέμα συζήτησης στην βιομηχανία του κρασιού. «Η γλυκιά και δροσερή γεύση και το έντονο λουλακί χρώμα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του Gik» αναφέρει στην ιστοσελίδα της η εταιρεία. Και μην ανησυχείτε αν δεν είστε γνώστες. «Δε θα χρειαστεί να παρευρεθείτε σε εκδηλώσεις γευσιγνωσίας για να απολαύσετε το γαλάζιο κρασί, αφού η γεύση του το καθιστά τόσο εύκολο στην εκτίμηση» λένε οι κατασκευαστές. Το κρασί παράγεται από ισπανικές ποικιλίες σταφυλιών και στη συνέχεια παίρνει το βαθύ ηλεκτρίκ χρώμα του με την προσθήκη του anthyocyacin, μιας φυσικής χρωστικής που εξάγεται από τη φλούδα των σταφυλιών και το λουλακί, μια φυσική χρωστική ουσία που προέρχεται από το φυτό ισάτις.
Οι κατασκευαστές πίσω από το νέο ποτό είναι έξι Ισπανοί στην ηλικία των 20, χωρίς εμπειρία στην οινοποίηση ενώ δεν προσπαθούν να προσποιηθούν πως το χρώμα κάνει τη διαφορά στη γεύση. Όλα έχουν να κάνουν με τον νεωτερισμό. «Η κατανάλωση του Gik δεν έχει να κάνει μόνο με το γεγονός πως πίνει κανείς μπλε κρασί» λέει η διαφήμιση. «Πίνετε καινοτομία, σπάτε τους κανόνες και δημιουργείτε τους δικούς σας. Επανεφεύρετε τις παραδόσεις». Το κρασί βγήκε στην αγορά φέτος τον Ιούνιο και μπορεί να το αγοράσει κανείς μέσω διαδικτύου για παράδοση στην Ισπανία, με κόστος περίπου 10 ευρώ το μπουκάλι. Μέσα σε λίγους μήνες θα κυκλοφορήσει στις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Ολλανδίας.
Στην ερώτηση πώς αποφάσισαν να κάνουν κάτι τέτοιο, οι δημιουργοί του λένε: «Το Gik γεννήθηκε για πλάκα. Για να ταρακουνήσει λίγο τα νερά και να δούμε τι θα συμβεί. Για να δημιουργήσουμε κάτι νέο. Κάτι διαφορετικό» Ενώ στην ερώτηση: «Γιατί ένα μπλε κρασί;» απαντούν: «Γιατί όχι;».