Συνωστισμός στις μεσαίες βαθμολογίες προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων, που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας.
Eξάλλου, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά το Βήμα, φέτος στις Ιατρικές Σχολές θα μπουν «γιατροί-λογοτέχνες», καθώς το ποσοστό «ρεκόρ» των αριστούχων στα μαθήματα της Φυσικής και Χημείας, ανέδειξε σε ρυθμιστικό παράγοντα την Έκθεση.
Το εντυπωσιακό ποσοστό των αριστούχων του 27% στα παραπάνω μαθήματα (με 5% τα περασμένα έτη), θα καθορίσει τους «πρώτους των πρώτων».
Στον Θετικό προσανατολισμό τα εύκολα θέματα είχαν σαν αποτέλεσμα υπάρχουν 5.010 αριστούχοι στη Φυσική (από 1.920) και 6.466 στη Χημεία.
Τα παραπάνω οδηγούν σε μικρή άνοδο των βάσεων στις περιζήτητες Ιατρικές σχολές της χώρας.
Κατά τα άλλα, πτώση στην πλειονότητα των Σχολών των ΑΕΙ δείχνουν τα βαθμολογικά στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας.
Κατακόρυφη θα είναι η πτώση των βάσεων στις Πολυτεχνικές Σχολές, μικρότερη στα αστικά κέντρα και εντυπωσιακή στα τμήματα της περιφέρειας.
Και αυτό, γιατί περίπου 9.000 «καλοί» υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης από τους περίπου 30.000 που κατατάσσονται στον επιστημονικό αυτό χώρο δεν έδωσαν καν Μαθηματικά, αλλά στράφηκαν προς την «τετράδα» της Ιατρικής, με αποτέλεσμα να μην διεκδικούν θέσεις στα Μαθηματικά τμήματα ή τα πολυτεχνικά τμήματα και η πτώση των βάσεων σε αυτά να είναι αισθητή.
Σήμερα θα αναρτηθούν στα σχολεία οι βαθμολογίες για περίπου 80.000 υποψήφιους, οι οποίοι από το μεσημέρι θα έχουν πρόσβαση στους βαθμούς τους και διαδικτυακά. Οι βαθμοί των υποψηφίων των ΕΠΑΛ θα ανακοινωθούν στις 22 Ιουνίου.
Ο πρώτος μεγάλος στόχος για το 2016 επιτεύχθηκε. Οι εξετάσεις είχαν απόλυτη επιτυχία και ήταν από τις πιο δύσκολες και απαιτητικές εξετάσεις των τελευταίων ετών. Στη στοχοποίηση και στις πρωτοφανείς επιθέσεις που δέχεται το υπουργείο Παιδείας, απαντάμε με έργο. Θα επιτευχθεί και ο δεύτερος στόχος που είναι το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο, ένα στοίχημα 30ετίας. Εργαζόμαστε ήδη για να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί και τα βιβλία στην ώρα τους, την πρώτη ώρα της νέας σχολικής χρονιάς» ανέφερε, από την πλευρά του, ο υπουργός Παιδείας.
«Οι εξετάσεις φέτος, όπως ξέρετε, ήταν διπλές. Ήταν το παλαιό και το νέο σύστημα. Με αυτή την έννοια ήταν πιο δύσκολο να διενεργηθούν. Διενεργήθηκαν με άψογο τρόπο και ήθελα να συγχαρώ εδώ όλους τους συντελεστές» πρόσθεσε ο Νίκος Φίλης.
«Επίσης, ήταν θέματα διαβαθμισμένα ως προς τη δυσκολία τους. Δεν ήταν θέματα εξόντωσης, ούτε θέματα απλώς ενός διαβατηρίου για να περάσουν με ευκολία τα παιδιά στα πανεπιστήμια. Ήταν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, όπως πρέπει να είναι, έτσι ώστε να γίνεται μια σωστότερη επιλογή των παιδιών» συμπλήρωσε.
Στις εξετάσεις μπήκαν συνολικά 650 θέματα, τα οποία όπως τονίστηκε «ήταν από το βιβλίο, δηλαδή από την τάξη διδασκαλίας».
Ως προς τις επιδόσεις των μαθητών, στα αρχαία ελληνικά έγραψε πάνω από τη βάση το 47,35%, ενώ αρίστευσε το 10,25%. Στα λατινικά το 69,09% και στην ιστορία το 52,23%. Αντιστοίχως στα μαθηματικά θετικών σπουδών πάνω από τη βάση έγραψε το 53,24%, στη φυσική το 69,5% και στη χημεία το 75,27%.