Η ανάπτυξη του ολοήμερου σχολείου, η διασύνδεση των ερευνητικών ινστιτούτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ και οι διαδικασίες για την κατάρτιση των προϋπολογισμών της Παιδείας είναι μεταξύ των αλλαγών που κρίθηκε ότι θα πρέπει να προχωρήσουν μέχρι τον φετινό Ιούνιο.
Η έκθεση του ΟΟΣΑ που συντάχθηκε το 2011 σχετικά με την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση μπαίνει στην άκρη, διατηρώντας μόνο ορισμένα σημεία που ανταποκρίνονται στην σημερινή κατάσταση. Νέα επικαιροποιημένη έκθεση αναμένεται να συνταχθεί από τον Ιούνιο.
Το νέο χρονοδιάγραμμα των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, μετά από τις διαπραγματεύσεις, θα κινηθεί στο εξής πλαίσιο: Μέχρι τον Ιούνιο του 2016, θα προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις εκείνες που υποδεικνύονταν μεν από την υπάρχουσα έκθεση του ΟΟΣΑ, συμφωνήθηκε δε ότι είναι αναγκαίο να προχωρήσουν.
Πρόκειται για έξι σημεία:
Την ανάπτυξη του ολοήμερου σχολείου
Τη διασύνδεση ερευνητικών ινστιτούτων, πανεπιστημίων και ΤΕΙ (η οργάνωση δηλαδή του ενιαίου χώρου Έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης)
Τις διαδικασίες για την κατάρτιση των προϋπολογισμών της Παιδείας (με έμφαση στον κεντρικό ρόλο του υπουργείου, ώστε να γνωρίζει την πορεία όλων των χρημάτων που καταλήγουν στην εκπαίδευση)
Τον τρόπο παρακολούθησης των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων
Την αυτονομία των ΑΕΙ,
Την ανάπτυξη και την εκπαίδευση της σχολικής ηγεσίας
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα σημεία αυτά δεν αποτελούν περιορισμό για νομοθετική δράση από πλευράς υπουργείου, καθώς σε περιπτώσεις που θα κρίνονται «αναγκαίες» κάποιες νομοθετικές ρυθμίσεις, αυτές θα προχωρούν.
Στη συνέχεια, από τον Ιούνιο του 2016 και για έναν χρόνο, θα πραγματοποιηθούν οι διαδικασίες για τη σύνταξη της νέας έκθεσης του ΟΟΣΑ, η οποία θα λαμβάνει υπόψη της τα εκπαιδευτικά δεδομένα της παρούσας συγκυρίας και όχι τους δείκτες και τα νούμερα του 2009, στα οποία βασίστηκε η έκθεση του 2011.
Στόχος, η σύνταξη της νέας έκθεσης να έχει ολοκληρωθεί τον Ιούνιο, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσουν οι διαδικασίες για τη διαμόρφωση ενός «νέου εκπαιδευτικού παραδείγματος» για τη χώρα, όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, με βάση τα ευρωπαϊκά και διεθνή δεδομένα για την εκπαίδευση, την έρευνα και την ανάπτυξη, αλλά και με πρόταγμα την κοινωνική δικαιοσύνη.
Το παραπάνω χρονοδιάγραμμα, είναι σαφές ότι θα προχωρά παράλληλα με τον Εθνικό και Κοινωνικό Διάλογο για την Παιδεία, που έχει ξεκινήσει από πλευράς υπουργείου και μένει να φανεί στην πράξη πώς θα αξιοποιηθούν νομοθετικά τα αποτελέσματα του διαλόγου, η πρώτη φάση του οποίου έχει χρονικό όριο τον ερχόμενο Μάρτιο.