Στους δρόμους θρηνεί η Ελλάδα τα τελευταία 50 χρόνια 140.000 νεκρούς και 350.000 αναπήρους, οι 150.000 εκ των οποίων παρέμειναν «φυτά» όσο διάστημα έζησαν! Τα στοιχεία απόλυτα δραματικά, όπως και δραματική η παντελής έλλειψη σχεδιασμού πρόληψης και καταστολής των τροχαίων ατυχημάτων-δυστυχημάτων εκ μέρους της ελληνικής πολιτείας.
Το 60% και πλέον των θυμάτων είναι νέοι έως 30 ετών, δηλαδή μέσα σε μισό αιώνα χάσαμε πάνω από 300.000 ενεργό πληθυσμό. Η νέα ελληνική γενοκτονία συντελείται πλέον όχι από τους Τούρκους αλλά από εμάς τους ίδιους ως κράτος. Τη στιγμή που στις δυτικές χώρες η μείωση των δυστυχημάτων φτάνει το 50%, σε εμάς ξεπερνά το 50%. Η αδιαφορία του κράτους στην πρόληψη, μέσω της υποχρεωτικής παιδείας στην οδική συμπεριφορά, πασιφανής. Έτσι τα παιδιά μας μαθαίνουν να οδηγούν χωρίς ζώνες ασφαλείας, χωρίς κράνος, με υπερβολικές ταχύτητες σε άθλιους δρόμους και κυρίως, έχοντας κάνει χρήση αλκοόλ.Πόσες φορές δεν οδηγούμε με το κινητό και το τσιγάρο στο χέρι; Πόσες φορές ήπιαμε, αλλά δεν πήραμε ταξί;
Πόσες φορές βάλαμε τα παιδιά μας μαζί με τον συνοδηγό στο μπροστινό κάθισμα; Πέραν των απωλειών σε ανθρώπινες ζωές, το οικονομικό κόστος αγγίζει τα 600 δις ευρώ αυτή την πεντηκονταετία για την χώρα μας! Δώδεκα δις ευρώ ξοδεύουμε για την αντιμετώπιση τους ανά έτος! Γνωρίζουμε ότι η μη παραχώρηση προτεραιότητας στους πεζούς στις διαβάσεις τιμωρείται από τον ΚΟΚ με βαθμούς ποινής και 150 ευρώ πρόστιμο; Υπάρχει βεβαίωση έστω και μιας τέτοιας παράβασης από τα αρμόδια όργανα; Η ατομική αυτή βόμβα που ξεκληρίζει τους Έλληνες στους δρόμους πρέπει να τελειώσει. Ο βουλευτής Ημαθίας Γιώργος Ουρσουζίδης είναι πρόεδρος της επιτροπής οδικής ασφάλειας της Βουλής. Οφείλει να ενεργήσει τάχιστα ώστε να φύγει αυτό το άθλιο καρκίνωμα που εξοντώνει 1.600 Έλληνες κάθε χρόνο.
Θόδωρος Ελευθεριάδης