Οι γνωστές αντιπαραθέσεις οξύνθηκαν και πάλι με αφορμή την οριστικοποίηση της εκταμίευσης 2.700.000 ευρώ για την μελέτη του «κουμπώματος» του κάθετου άξονα (ένα έργο που πρέπει να είναι παράδειγμα παγκόσμιας αποφυγής από την αρχή της μελέτης και της κατασκευής του!) στην Εγνατία. Ο αρμόδιος θεματικός αντιπεριφερειάρχης Στάθης Αβραμίδης στην τοποθέτηση του στο Περιφερειακό Συμβούλιο χάραξε τις προτεραιότητες της μελέτης, οι οποίες δεν έχουν κανέναν, ένθεν κακείθεν, ιδιοτελή προσανατολισμό, αλλά κύρια στόχευση έχουν να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό και όχι το αν χάσουν… πελάτες οι καντίνες, τα σουβλατζίδικα και τα καφέ, που βρίσκονται στον σημερινό άξονα- «σκοτώστρα» Εγνατίας-Βέροιας-Νάουσας-Σκύδρας-Έδεσσας. Με τη λογική αυτή έπρεπε να μην γίνει η χάραξη της Εγνατίας Οδού από Βέροια προς Κοζάνη και ο δρόμος να περνάει από Γεωργιανούς, Καστανιά για να συνεχίσουν να έχουν δουλειά τα ψητοπωλεία και οι παραγωγοί στη "Ζωοδόχο Πηγή" και τον Πολύμυλο!
Eπί της ουσίας και με σεβασμό στις ενστάσεις που πολλάκις περιέγραψε ο Κώστας Βοργιαζίδης για τον κόμβο της Κουλούρας και το ενδεχόμενο υποβάθμισης του. Η Βέροια θα ωφεληθεί σε μέγιστο βαθμό με την αποφόρτιση του σημερινού κυκλοφοριακού ρεύματος στην «περιφερειακή» οδό, η οποία είναι όχι μόνο κορεσμένη, αλλά πολλές φορές έχει προκαλέσει θανατηφόρα δυστυχήματα. Η αποσυμφόρηση της εισόδου της πόλης από βαρέα οχήματα και φορτηγά θα προσφέρει μέγιστη ανακούφιση από τους κυκλοφοριακούς ρύπους. Να μην ξεχνάμε επίσης ότι ο δρόμος θα δώσει λύση στο τεράστιο μεταφορικό φορτίο των εξαγωγικών μας επιχειρήσεων του πρωτογενούς τομέα, τόσο στην Ημαθία, όσο και στην Πέλλα, αλλά και θα μπορούσε στο μέλλον να καταστεί πραγματικός κάθετος άξονας της Εγνατίας με την ολοκλήρωση του στην Αριδαία και τη δημιουργία ενός διασυνοριακού σταθμού με τα Σκόπια. Επίσης θα εξυπηρετηθούν, με ασφάλεια, τα χιονοδρομικά κέντρα Ημαθίας και Πέλλας και κυρίως θα σταματήσουν να χάνονται ανθρώπινες ζωές σε ένα δρόμο-καρμανιόλα. Οι ευθύνες για αυτή την απίστευτη ταλαιπωρία στην ολοκλήρωση του άξονα, ας αναζητηθούν στις ισορροπίες και τα όποια πολιτικά συμφέροντα παλιότερων εποχών.
Το ζήτημα είναι ότι οι σημερινοί πολιτικοί αυτοδιοικητικοί ταγοί, όπως ο Κώστας Καλαϊτζίδης, ο Κώστας Βοργιαζίδης, ο Νίκος Κουτσογιάννης, ο Παναγιώτης Γκυρίνης, έχουν αποφασίσει να βάλουν στην άκρη κάθε είδος τοπικισμού. Και αυτό είναι προς τιμή τους. Η Ημαθία οφείλει να σκέπτεται και να δρα με τη λογική της ενότητας και όχι του υποσυνόλου. Αρκετά το πληρώσαμε ως πολίτες της επί σειρά δεκαετιών.
Θόδωρος Ελευθεριάδης