Αναστάτωση χθες στο κέντρο της Βέροιας από την ογκώδη και θορυβώδη κινητοποίηση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Κι όπως όλα δείχνουν, με τα μεγάλα ζητήματα στο κυκλοφοριακό της πόλης μπροστά μας, αυτή είναι μόνο η αρχή. Ακόμη κι αν το ζήτημα της αφετηρίας των αστικών λυθεί με κάποιον τρόπο, το επίμαχο θέμα των μονοδρομήσεων Μητροπόλεως και Βενιζέλου μάλλον θα πυροδοτεί την ατμόσφαιρα για πολύ καιρό, από την ώρα της εφαρμογής του μέτρου.
Όσο κι αν δεχτεί κάποιος ότι η πολιτική του δήμου στο κέντρο της Βέροιας υπέρ του πεζού είναι σωστή, εκτιμώ ότι η εφαρμογή της θα προκαλέσει πολλά προβλήματα, εντεινόμενα από τους μικρούς δρόμους και από εμάς τους κακούς οδηγούς. Κάθε τέτοιος σχεδιασμός που προτείνει αλλαγή φιλοσοφίας, αλλάζοντας στην ουσία την ίδια την κοινωνία και τις συνήθειές της, το κύριο πράγμα που χρειάζεται είναι σωστή οργάνωση και ωρίμανση της προτεινόμενη επιλογής στην κοινή γνώμη. Πόσο μάλλον όταν οι επιλογές της μονοδρόμησης βρίσκουν αντίθετους όλους τους φορείς της πόλης, ακόμη και την ίδια την τροχαία…
Συνεπώς, εκείνο που πρέπει να γίνει είναι ένας συνολικός στρατηγικός σχεδιασμός των μεταφορών σε επίπεδο δήμου, σε βάθος 10 και πλέον ετών. Με κεντρική κατεύθυνση την αποδέσμευση των σημερινών χώρων των δύο ΚΤΕΛ και τη μεταφορά τους περιφερειακά. Σε συνδυασμό φυσικά με επιλογές πολιτικών υπέρ του πεζού και του ποδηλάτη, που κι αυτές θέλουν τον χρόνο τους.
Το μεγάλο στοίχημα είναι σε 10 χρόνια η εικόνα της πόλης στο κέντρο να μην είναι η σημερινή, αλλά απείρως καλύτερη. Γι’ αυτό ας μην βιάζουμε τις αποφάσεις και τις πολιτικές μας. Η πόλη θα βρίσκεται εδώ και μετά από εμάς.
Κ.Π.