Ξεπέρασε κάθε προσδοκία η επιτυχία της διάλεξης που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης 18 Νοεμβρίου στο ‘Αιγές Μέλαθρον’ με θέμα τη δυσλεξία και τη διάσπαση προσοχής, με συνδιοργανωτές την Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ομιλητής ο Εφευρέτης – Καθηγητής κ. Γεώργιος Θ. Παυλίδης, Καθηγητής Μαθησιακών Δυσκολιών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ο οποίος δήλωσε εντυπωσιασμένος από την άρτια οργάνωση της εκδήλωσης που είχε ως αποτέλεσμα την τεράστια συμμετοχή (περισσότερα από 600 άτομα), παρά την πολεμική εναντίον της εκδήλωσης και τις βολές που ακούστηκαν από κάποιους το προηγούμενο διάστημα.
Η συντριπτική πλειοψηφία των ακροατών ήταν εκπαιδευτικοί, που σύμφωνα με τον κ. Παυλίδη έδειξαν εμπράκτως το ενδιαφέρον του κλάδου για τη συγκεκριμένη θεματολογία και την επιμόρφωσή τους.
Την ημερίδα παρακολούθησαν και ο εκπρόσωπος της Μητρόπολης, ο αντιπεριφερειάρχης Κώστας Καλαϊτζίδης (που στο τέλος απένειμε τιμητική πλακέτα στον ομιλητή), με τους περιφερειακούς συμβούλους Νίκη Καρατζιούλα και Θεόφιλο Τεληγιαννίδη, οι αντιδήμαρχοι Παιδείας Βέροιας και Νάουσας Γιώργος Σοφιανίδης και Στέλιος Δάγγας, ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Βασίλης Λυκοστράτης, η πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Βέροιας Ελένη Γκόγκα, δημοτικοί σύμβουλοι αλλά και γονείς που θέλησαν να ενημερωθούν για το θέμα της δυσλεξίας και της διάσπασης προσοχής.
Ιδιαίτερα επικοινωνιακός ο κ. Παυλίδης κατάφερε να κρατήσει ζωντανή και γεμάτη την αίθουσα για σχεδόν τρεις ώρες. Αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά και τα συμπτώματα ενός δυσλεξικού παιδιού και ενός παιδιού με διάσπαση προσοχής και παρορμητικότητα. Υποστήριξε πως η δυσλεξία δεν επηρεάζεται από το περιβάλλον αλλά είναι κάτι με το οποίο γεννιέται ένα παιδί, είναι δηλαδή βιολογική και κληρονομική. Η δυσλεξία είναι ένα πρόβλημα μαθησιακής δυσκολίας και ουδεμία σχέση έχει με την ευφυΐα ενός ατόμου. Πρόκειται για δυσκολία στη γραφή και την ανάγνωση, ενώ όπως σημείωσε, οι δυσλεξικοί δυσκολεύονται στις ξένες γλώσσες και ιδιαίτερα στα Αγγλικά. Τόνισε την ανάγκη για έγκαιρη και κυρίως σωστή διάγνωση της δυσλεξίας ώστε να ακολουθήσει και η σωστή αντιμετώπιση, ενημερώνοντας το κοινό για όλα τα χαρακτηριστικά και συμπτώματα που μπορεί να παρουσιάζει ένας δυσλεξικός, τόσο στη γραφή όσο και στην ανάγνωση, και προτρέποντας τους εκπαιδευτικούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τους μαθητές που παρουσιάζουν κάποια συμπτώματα.
Σε αντίθεση με τον δυσλεξικό που έχει μαθησιακό πρόβλημα, το άτομο με διάσπαση προσοχής έχει πρόβλημα αυτοσυγκέντρωσης, αυτοέλεγχου και συμπεριφοράς, οργάνωσης, κοινωνικότητας αλλά μπορεί να έχει και δυσλεξία. «Ποτέ μην πάτε κόντρα σε ένα παιδί με διάσπαση προσοχής. Θα είστε αιώνια εχθροί. Θέλει ειδικό χειρισμό και αγάπη για να έρθει στα νερά σας», είπε χαρακτηριστικά ενώ έκλεισε με τη φράση: «Όταν βλέπετε μια αδυναμία σε ένα παιδί, ψάξτε για την υπεροχή».
Ο κ. Παυλίδης καταχειροκροτήθηκε από το κοινό, που στο τέλος της ομιλίας του έσπευσε να τον συγχαρεί. Όλοι οι συμμετέχοντες παρέλαβαν πιστοποιητικό παρακολούθησης της διάλεξης.