Κεραυνός εν αιθρία η δήλωση – τοποθέτηση του Εξοχότατου Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Φίλη, περί γενοκτονίας ή… εθνοκάθαρσης;! ΟΧΙ! Είναι η συνέχεια της πολιτικής υποτέλειας, που ασκεί η επίσημη ελληνική πολιτική και δικαιώνει τον Εξοχότατο υπουργό καθόσον δεν απαιτήθηκε, επίσημα, από το Ελληνικό κράτος η αναγνώριση της Γενοκτονίας σε κανένα φόρουμ ή οργανισμό. Οι όποιες αναγνωρίσεις της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, έγιναν από τις δραστηριότητες των Ελλήνων του Πόντου.
Ως ιδεολογικός εκφραστής του κυβερνητικού κόμματος, ο Εξοχότατος, συνεχίζει την πολιτική της «Ελληνοτουρκικής Φιλίας», της φιλίας του ζεϊμπέκικου, της κατάθεσης στεφάνου στο μαυσωλείο του Κεμάλ, της κουμπαριάς,… όταν η άλλη πλευρά διατηρεί casus belli στο Αιγαίο, παραβιάζει ασύστολα τον ελληνικό εναέριο χώρο, προβάλει γκρίζες ζώνες σε ελληνικές περιοχές και κατέχει μέρος της Κύπρου. Τώρα επανήλθε, ο Εξοχότατος, στην… εθνοκάθαρση! λόγω της επικείμενης συνάντησης των πρωθυπουργών Ελλάδος - Τουρκίας και θεώρησε ότι θα έπρεπε να δωρίσει προίκα στον… νυμφίο; Να αποπροσανατολίσει τον κόσμο από την ένδεια του και ό,τι επέρχεται απ’ το σχισμένο μνημόνιο; Πάντως το πιο σίγουρο είναι ότι έλυσε το υπαρξιακό του πρόβλημα.
Ναι, με γενοκτονίες (Αρμενίων, Ελλήνων του Πόντου, Ασσυρίων) έκανε την εθνοκάθαρση του ο Κεμάλ. Όταν απέτυχε ο πανισλαμισμός ξεκίνησε τον παντουρκισμό. Κάθε μη Τούρκος έπρεπε να αφανιστεί. Οι εγγράμματοι με κρεμάλα (για σιγουριά), οι άνδρες στα τάγματα εργασίας (!) και οι υπόλοιποι με «Άουσβιτς εν ροή». Ένα πάντως είναι σίγουρο ότι ο κ. Φίλης γλίτωσε την επ’ αυτόφωρω σύλληψη του, γιατί τα λέει εδώ που ψηφίστηκε νόμος 4285, αλλά... Αν αυτά τα έλεγε σε κράτος, όπου η άρνηση της γενοκτονίας είναι έγκλημα (λ.χ. Ελβετία) θα ήταν μέσα, όπως έπαθε Τούρκος αξιωματούχος.
… Και περιμένεις κ. Καθηγητή, Κώστα Φωτιάδη, με τέτοια πολιτική, να παραλάβει η Βουλή το έργο που σου ανάθεσε; Κάθισες και συνέγραψες δεκατέσσερις (14) τόμους, έργο κορωνίδα της ανάδειξης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού, να αποδείξεις τι; Ότι είχες χρόνο και χρήμα(!) να συλλέξεις όλο αυτό το υλικό και να το αναδείξεις, για να έλθει ο κάθε εξουσιαστής να το απαξιώσει;
Όμως «ουδέν κακό αμιγές καλού». Θέλω να πιστεύω ότι οι Έλληνες του Πόντου θα πρέπει να αναθεωρήσουμε τη στάση μας. Επανήλθε στο προσκήνιο η άτη μας, που έφερε η μέγιστη ύβρις της γείτονας. Ότι το περιστατικό θα γίνει μια νέα αφετηρία, με συνοχή και υποστήριξη, ώστε να έλθει η Νέμεσις.
Εκείνο όμως που με τρομάζει είναι η διάβρωση της βάσης και ο αποπροσανατολισμός των νέων παιδιών που συμμετέχουν στους συλλόγους.
Το Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2015 έγινε αδελφοποίηση της Ευξείνου Λέσχης Ποντίων Νάουσας με το τουρκικό φολκλορικό συγκρότημα Burhaniye, με μεσολάβηση, παρότρυνση της Ένωσης Τεχνών Ελλάδος. Μια πράξη που μπορεί να θεωρηθεί ως κρίμα (crime), και ανάλογα με την ανάδραση και τη στάση του, ο καθένας ας δώσει την ερμηνεία που πρέπει στη λέξη. Τι το μεμπτό για μια αδελφοποίηση, ίσα- ίσα το αντίθετο θα πει κάποιος. Ναι, αν δεν ήταν για την επίτευξη του μείζονος αιτήματος. Το έλασσον αίτημα είναι η αδελφοποίηση, το μείζον όμως; Έχουμε, για παράδειγμα κάποιον που θέλει να καταλύσει το άσυλο του σπιτιού μας και να το συλήσει (μείζον αίτημα), όμως επιθυμεί να ενδώσουμε χωρίς πίεση (δεν θέλει να ασκήσει βία, εθελοδουλεία;). Κτυπά την πόρτα μας και ζητά ένα ποτήρι νερό (έλασσον αίτημα). Ποιος δεν θα έδινε νερό σε ένα διψασμένο! Αλλά εμείς ανοίγουμε το σπίτι μας και τον βάζουμε μέσα, ενδίδουμε στο μείζον αίτημα του με ό,τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό. Να δούμε λίγο τις συνέπειες από τη συγκεκριμένη «αδελφοποίηση»: Δεν θα σταθώ στο γεγονός ότι υποβιβάζεται η Εύξεινος Λέσχη Ποντίων Νάουσας και μετατρέπεται σε φολκλορικό Σύλλογο, αφού αδελφοποιείται με ένα τέτοιο, γιατί απ’ ότι ξέρω η αδελφοποίηση γίνεται μεταξύ ομοίων ή παρόμοιων Συλλόγων. Θα σταθώ σε αυτά που ειπώθηκαν στην παρουσίαση της Ευξείνου Λέσχης από την εκπρόσωπό της, ως πρώτη δόση των συνεπειών της ενδοτικότητας στο «μείζον αίτημα». Τα μέλη της Ευξείνου Λέσχης, ειπώθηκε είναι: «…Πόντιοι που ήλθαν από τον Εύξεινο Πόντο αφήνοντας κινητή και ακίνητη περιουσία … σε μια ανταλλαγή πληθυσμών». Και ήταν τέτοια η σπουδή τους, όπως λέει η άλλη πλευρά, να φύγουν για την Ελλάδα, που εκεί στη Σμύρνη, δημιούργησαν ένα καλαμπαλίκι (kalabalık), συνωστισμό, τέτοιο, που έριχναν και τους συνανθρώπους τους στη θάλασσα!!! Και για να ρίξουν πέτρα πίσω τους έκαψαν τη Σμύρνη!!! Ναι έτσι έγινε; Και αυτά που περιγράφει ο Χόρτον φαντασία του είναι; Μυθιστόρημα έγραψε;
Στις ψυχές των τριακοσίων πενήντα τριών χιλιάδων Ελλήνων που άφησαν τα ιερά σκηνώματά τους στην προγονική πατρίδα και μόνο γιατί ήταν Έλληνες τι μνημόσυνο θα κάνετε κύριοι της Ευξείνου Λέσχης Ποντίων Νάουσας; Στους απογόνους αυτών που κατάφεραν να διαφύγουν της σφαγής και όχι των δηώσεων (τι έγκλημα κι αυτό να αντισταθούν, αντέξουν των δηώσεων και να καταφέρουν να σώσουν το τομάρι τους, αντί να μείνουν εκεί και να γίνουν βορά της μέγιστης ύβρις), που αγωνίζονται να αναδείξουν και να αναγνωριστεί η γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού θα πείτε: ότι δεν ξέραμε!
Η απάντηση ήλθε από το ακροατήριο των Τούρκων άμεσα. Εν χορώ οι σύνεδροι φώναζαν dozdurma, με το που κόλλησε η μεταφράστρια και αναζητούσε να μεταφράσει τη λέξη «ανταλλαγή» στα τούρκικα. Ήξεραν ελληνικά! Και έπαιρναν αυτό ακριβώς που ήθελαν; Όχι θα τους διέφευγε! Και η συνέχεια της παρουσίασης; «έφεραν μαζί τους τα ιερά τιμαλφή και τα βιβλία τα οποία φυλάσσονται στη Λέσχη μας». Δηλαδή είπατε και ανακρίβειες, πώς άφησαν εκεί την κινητή περιουσία τους, αφού έφεραν και αντικείμενα πέραν των απαραίτητων. Καταλάβατε, κύριοι, ότι δίνετε τροφή στον γείτονα να ισχυρίζεται όσα ισχυρίζεται. Κατάμουτρα μας είπε η τουρκάλα μεταφράστρια «Karanteniz milet», όπως αποδίδουν το «Πόντιοι», μια φυλή οι οποίοι είναι ένα μίγμα Χαλδο-τζανο –Λαζο- Τσερκέζοι κ.ά., που ισχυρίζονται ότι είναι Έλληνες (δηλαδή είμαστε μειονότητα στην πατρίδα μας). Με τις υγείες μας! Πηγαίνετε τώρα να κάνετε πολιτισμικές ανταλλαγές και να συγκρίνετε ποιος χορεύει καλά τα ποντιακά, το τουρκικό φολκλορικό συγκρότημα Burhaniye ή η Ευξείνος Λέσχη Ποντίων Νάουσας.
Κύριοι, εξουσιαστές και μη: Ο Πόντος είναι η ιδέα. Η παρτίδα που αγαπά η καρδιά. Είναι το βίωμα ενός ελληνισμού που αρνείται τη σύνθλιψη κάτω από μια κεντρική ιδεολογία επείσακτης νεοτερικότητας. Ο Πόντος είναι μέρος του ελληνισμού, που αρνείται το διαχωρισμό του. Αρνείται τη λήθη. Ο Πόντος είναι η αιχμή του δόρατος ενός ελληνισμού, που θέλει συνέχεια, που επιδιώκει συν-χώρεση. Απαιτεί τη αναγνώριση της Γενοκτονίας. Απαιτεί να ζητήσει συν-γνώμη η γείτονα, γιατί «όποιος δε ζητά συγγνώμη συνεχίζει να μισεί». Και το μέλλον δε κτίζεται με μίσος. Αλλά ούτε και με υποτέλεια. Και η Εύξεινος Λέσχη, όπως κάθε Σύλλογος Ελλήνων του Πόντου, δεν είναι ένα φολκλορικό σωματείο, αλλά ένας πόνος και μια ιστορία, βαριά όσο ο αφανισμός των τριακοσίων πενήντα τριών χιλιάδων προγόνων μας. Αν δεν μπορείτε να την σεβαστείτε, σιωπήστε! Ειδάλλως θα θεωρηθεί ότι μιλάτε σαν Ντονμέ (Dönme).
Δρ Καϊλάρης Γιάννης
Υ. Γ. α) Μαθαίνω ότι κλήθηκε ο ευπατρίδης τ. στρατηγός Φράγκος Φραγκούλης, από την Ε.Λ.Π. Νάουσας να μιλήσει με αφορμή τη θέση «Φίλη». Μήπως αναζητείται εξιλέωση τύπου «Κολυμβήθρα Σιλωάμ»; Γνωρίζει την πραξιολογία της ΕΛΠ Νάουσας ο καλεσμένος;
β) … Στην αντιφώνηση του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας αναφέρθηκε στη σφαγή της Χίου που «ήταν απλώς ο προάγγελος της τουρκικής θηριωδίας. Η οποία, στην συνέχεια, γιγαντώθηκε κατά του ελληνικού έθνους με την γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου και των Ελλήνων της Μικράς Ασίας». «Τη μνήμη αυτή του μαρτυρίου των προγόνων μας», είπε ο κ. Παυλόπουλος, «την κρατούμε άσβεστη στην ιστορική μας συνείδηση ως εθνικό χρέος. Και την υπενθυμίζουμε στο διηνεκές προς την γείτονα Τουρκία όχι για λόγους εκδίκησης που, άλλωστε, είναι αίσθημα άγνωστο στον πολιτισμό των Ελλήνων»… « Ότι πρέπει να την αναγνωρίσουν…» (τύπος)
Δεν το ζητούμε εμείς, η δεοντολογία το απαιτεί!