Κατατέθηκε το σχέδιο Νόμου με τίτλο «Αυτοτελής υπηρεσία ελέγχου νομιμότητας Ο.Τ.Α. – Οικονομιμή βιωσιμότητα και αυτοτέλεια Ο.Τ.Α. – Κανόνες Δημοσιονομικής Διαχείρισης και άλλες διατάξεις θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης». Το σχέδιο νόμου υπογράφουν οι υπουργοί Εσωτερικών Ν. Βούτσης και Οικονομικών Ε. Τσακαλώτος.
Συγκεκριμένα, ανάμεσα στα άλλα, προβλέπεται:
— Η ίδρυση στην κάθε έδρα περιφέρειας Αυτοτελής Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ (ΑΥΕ-ΟΤΑ), η οποία υπάγεται απευθείας στον υπουργό Εσωτερικών.
— Σε κάθε ΑΥΕ – ΟΤΑ συστήνεται η θέση του Ελεγκτή Νομιμότητας, ο οποίος ασκεί τον έλεγχο της νομιμότητας των πράξεων των ΟΤΑ και τον πειθαρχικό έλεγχο αιρετών οργάνων τους.
— Κάθε ΑΥΕ – ΟΤΑ έχει δικό της οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας και διαρθρώνεται ως εξής:
α. Γραφείο Ελεγκτή Νομιμότητας,
β. Διεύθυνση Εποπτείας ΟΤΑ με (α) Τμήμα Γενικών Υποθέσεων, (β) Τμήμα Οικονομικών Υποθέσεων, (γ) Τμήμα Τεχνικών Υποθέσεων,
γ. Αυτοτελές Τμήμα Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης.
— Προβλέπονται πειθαρχικά όργανα και αρμοδιότητες.
— Συστήνεται Επιτροπή Οικονομικής Ανασυγκρότησης των ΟΤΑ. Σύμφωνα με το Σχέδιο Νόμου:
2. Σκοπός της Επιτροπής είναι η διαχρονική παρακολούθηση των οικονομικών μεγεθών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ως Υποτομέα Ο.ΤΑ, κατά την έννοια του άρθρου 14 παρ, 1 περ. β και δ του ν. 4270/2014 ( A’ 143), η μέριμνα για τον ορθολογισμό της οικονομικής διαχείρισης των Ο.ΤΑ και των νομικών τους προσώπων και η υποβολή εισηγήσεων σχετικά με δημοσιονομικές πολιτικές που to Κράτος ή οι Ο/ΤΑ και ία νομικά τους πρόσωπα ενδείκνυται να υλοποιηθούν, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνταγματικά κατοχυρωμένα οικονομική αυτοτέλεια των τελευταίων-
3. Έργο της Επιτροπές ε[ναι:
α) Η συγκέντρωση των οικονομικών στοιχείων των Ο/Τ A και των νομικών τους προσώπων και η παρακολούθηση των δημοσιονομικών και εν γένει των οικονομικών μεγεθών τους, σε συνεργασία μι τις αρμόδιες για την εποπτεία τους Αρχές και τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εσωτερικών και διοικητικής Ανασυγκρότησης,
β) Η κατάρτιση περιοδικών εκθέσεων αχαϊκά με την πορεία της οικονομικής και δημοσιονομικής κατάστασης των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων, καθώς και η υποβολή εισηγήσεων προς τα καθ’ ύλην αρμόδια όργανα της Κεντρικής Διοίκησης για τη χάραξη πολιτικών και τη λήψη μέτρων που να διασφαλίζουν την οικονομική βιωσιμότητα των ΟΤΑ.
γ) Η μέριμνα για την κατάρτιση από τους Ο.ΤΑ και τα νομικά τους πρόσωπα που εντάσσονται στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, ρεαλιστικών και τουλάχιστον ισοσκελισμένων προϋπολογισμών, σύμφωνα με τους στόχους και τα άριστων πιστώσεων του κρατικού προϋπολογισμού και του εκάστοτε ισχύοντος Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής, παρέχοντας γνώμη επί των σχεδίων αυτών στους φορείς αυτούς, στην αρμόδια για την εποπτεία τους Αρχή και στον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
δ) Η παρακολούθηση της ορθής εκτέλεσης των προϋπολογισμών των ως άνω φορέων σε τριμηνιαία βάση.
ε) Η αντιμετώπιση του προβλήματος της υπερχρέωσης των Ο.ΤΑ και των νομικών τους προσώπων, καθώς και των περιπτώσεων αδυναμίας ισοσκέλισης του προϋπολογισμού των ανωτέρω φορέων, σύμφωνα με τη διαδικασία ίου επόμενου άρθρου.
-Προβλέπεται η παρακολούθηση κατάρτισης και εκτέλεσης προϋπολογισμών των ΟΤΑ.
-Το άρθρο 14 προβλέπει τη δημιουργία Λογαριασμού Οικονομικής Ενίσχυσης των ΟΤΑ.