Οι βασικές αλλαγές που προτείνονται στο πλαίσιο της β΄ φάσης της κυκλοφοριακής μελέτης παρουσιάστηκαν στη χθεσινή συνεδρίαση της κυκλοφοριακής επιτροπής του δήμου Βέροιας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η γνωμοδοτική πρόταση της επιτροπής δεν ψηφίστηκε με 4-3 ψήφους (Ορφανίδης, Λαζαρίδης, εκπρόσωπος υπηρεσιών ναι, Σουμελίδης, Πατσίκας και Γουλτίδης όχι), με τον διοικητή της τροχαίας Ανδρέα Καλογερόπουλο να μειοψηφεί εκφράζοντας τη διαφωνία του με τη συντριπτική πλειοψηφία των προτεινόμενων αλλαγών. Παρά την αρνητική απόφαση, θα ακολουθήσει εισαγωγή της μελέτης στη δημοτική κοινότητα, την επιτροπή ποιότητας ζωής και τελικά στο δημοτικό συμβούλιο, που γνωμοδοτούν, με τον τελικό ρόλο στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας.
Εκτός από τις προτάσεις για μονοδρόμηση των οδών Μητροπόλεως (εκτός του τμήματος από τη συμβολή των τριών οδών μέχρι το υπόγειο πάρκινγκ που παραμένει διπλής κυκλοφορίας) και Βενιζέλου, οι σημαντικότερες αλλαγές έχουν να κάνουν με τη μονοδρόμηση των οδών Μπότσαρη (άνοδος) και Καραϊσκάκη (η κίνηση από την πλ. Ωρολογίου προς Θωμαΐδος θα γίνεται δια των οδών Μπότσαρη, Ανδρούτσου και Κανάρη), αλλαγές στη Λεωφόρο Στρατού (μονοδρόμηση-κάθοδος από τη συμβολής της στην Ελιά μέχρι το υπό κατασκευή πάρκινγκ) και την οδό Πίνδου, η οποία θα ανεβαίνει από την Ανοίξεως προς τα Αστικά, ενώ η Τρεμπεσίνας θα κατεβαίνει, όπως ισχύει έως και σήμερα άνοδος) κ.ά.
Σύμφωνα με τη νέα μελέτη, στην αντιμετώπιση του προβλήματος του πάρκινγκ υπάρχει κατανομή συγκεκριμένων ζωνών στάθμευσης ανάλογα με τις ανάγκες κατοίκων και επαγγελματιών, ωστόσο μεγάλο μέρος αυτών χαρακτηρίζονται ως ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης, που μεταφράζεται ίσως και σε επί πληρωμή στάθμευση, είτε δια της χρήσης κάρτας είτε οποιασδήποτε άλλης μεθόδου αποφασίσει ο Δήμος, αφού μελετήσει όλες τις παραμέτρους στη μελέτη εφαρμογής που θα ακολουθήσει.
Τοποθετήσεις μελών
Ορθή, σοβαρή και αναλυτική χαρακτήρισε τη μελέτη ο Πρόεδρος της Επιτροπής Γιώργος Ορφανίδης και υποστήριξε πως πρέπει να παραδοθεί, προς εφαρμογή, σημειώνοντας ότι είναι η πρώτη κυκλοφοριακή μελέτη σε ολοκληρωμένη μορφή στον Δήμο. Ο κ. Ορφανίδης παρατήρησε ότι ο ίδιος δεν θεωρεί το κυκλοφοριακό ως το νούμερο 1 πρόβλημα της πόλης, ωστόσο κάτι πρέπει να γίνει.
Ο Ζήσης Πατσίκας σημείωσε ότι η εφαρμογή των προτάσεων ενώ φαινομενικά θα λύσει κάποια προβλήματα, θα γεννήσει καινούργια και θα διογκώσει το υπάρχον κυκλοφοριακό της Βέροιας και του πάρκινγκ, καλώντας τη διοίκηση να την αποσύρει.
Ο Διοικητής της Τροχαίας Βέροιας ήταν κατηγορηματικά αντίθετος με τις μονοδρομήσεις κεντρικών δρόμων της Βέροιας, όπως Μητροπόλεως και Βενιζέλου, και χαρακτήρισε κακό για κάποιον επισκέπτη στην πόλη να βλέπει μπροστά του έναν μονόδρομο.
Ο Μιχάλης Σουμελίδης στάθηκε στην απουσία των φορέων και τόνισε πως η μελέτη αυτή δεν υπάρχει περίπτωση να εφαρμοστεί στην πράξη ούτε από τη δημοτική αρχή.
«Μήπως να το ξαναδούμε, λαμβάνοντας υπόψη τους φορείς που έχουν άποψη;», ανέφερε η κ. Σγούρου, γραμματέας του εμπορικού συλλόγου, καθώς, όπως είπε, ο εμπορικός σύλλογος είναι ο ιστός της πόλης.
Αρνητικοί και οι έμποροι, αστικά - υπεραστικά,
ταξί και σχολές οδηγών
Νωρίτερα, εμπορικός σύλλογος Βέροιας, ΚΤΕΛ αστικών και υπεραστικών, σωματείο ταξί ‘Ο Άγιος Γεώργιος’ και σωματείο εκπαιδευτών οδήγησης ‘Φίλιππος’, με επιστολή τους εξέφραζαν την κάθετη διαφωνία τους με τα μέτρα της κυκλοφοριακής μελέτης, προαναγγέλλοντας τη μη συμμετοχή τους στη συνεδρίασης της αρμόδιας επιτροπής. Στην επιστολή τους ανέφεραν την αρχική τους άρνηση σε έναν σχεδιασμό που προβλέπει μονοδρομήσεις, απαγορεύσεις κυκλοφορίας κλπ, σε μια χρονική περίοδο οδυνηρής οικονομικής κατάστασης.
«Επομένως η παρουσία μας κατά την παραλαβή της δεύτερης φάσης της κυκλοφοριακής μελέτης στην Κυκλοφοριακή Επιτροπή του Δήμου είναι άτοπη, αφού κατά πρώτο δεν συμμερίζεστε τις απόψεις των επαγγελματικών φορέων και κατά δεύτερο προχωρείτε σε σχεδιασμούς που θα ταλαιπωρούν τον πολίτη και τους επαγγελματίες της πόλης με άγνωστες συνέπειες στο μέλλον», αναφέρει η επιστολή, σημειώνοντας παράλληλα ότι η μη σωστή συνεργασία του μελετητή με τους φορείς ανέδειξε ότι δεν υπάρχει η κοινωνική και επαγγελματική συναίνεση για τέτοιες απόψεις που θα επιφέρουν τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των κλάδων τους, που έχουν ως κοινό σκοπό την εξυπηρέτηση του πολίτη.