Σημαντική είναι η καταγγελία των καθηγητών της νεοελληνικής γλώσσας της Π.Ε Ημαθίας, αναφορικά με την μεγάλη απόκλιση της βαθμολόγησης των γραπτών των μαθητών της Γ΄Λυκείου στις πρόσφατες πανελλαδικές εξετάσεις. Ο μέσος πανελλαδικός όρος στην κλίμακα 15-18 προσεγγίζει το 24%, ενώ στην Ημαθία μόλις το 8,41% και μάλιστα με την συντριπτική πλειοψηφία να είναι ανάμεσα στο 15-16. Η καταγγελία που εστάλη από την ΕΛΜΕ Ημαθίας σίγουρα πρέπει να προκαλέσει την κινητοποίηση των αρμοδίων αρχών, που πρέπει να την διερευνήσουν άμεσα για κάθε ενδεχόμενο αδικίας των μαθητών της περιφερειακής μας ενότητας. Η καταγγελία έχει ως εξής:
"Αιτία για την ανακοίνωση αυτή αποτέλεσαν οι βαθμοί των μαθητών μας, που πρόσφατα αναρτήθηκαν στα σχολεία του νομού, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Επειδή οι βαθμοί απείχαν πάρα πολύ από το επίπεδο επιδόσεων πολλών μαθητών μας, κάναμε μια στοιχειώδη έρευνα στους αναρτημένους βαθμούς, η οποία αποκάλυψε ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τη βαθμολόγηση.
Τα στατιστικά στοιχεία απέδειξαν ότι, ενώ το πανελλαδικό ποσοστό στην κλίμακα 15 - 18 προσεγγίζει το 24%, στο νομό Ημαθίας το αντίστοιχο είναι 8,41% και μάλιστα η συντριπτική πλειοψηφία των βαθμών των μαθητών μας είναι ανάμεσα στο 15 - 16.
Η απόκλιση αυτή, που προφανώς ενισχύει την προηγούμενη κλίμακα βαθμολογίας, είναι πολύ μεγάλη για να θεωρηθεί, έστω και οριακά, φυσιολογική. Δείχνει ασφαλώς πως κάτι δεν πήγε καλά στην βαθμολόγηση των μαθητών μας απ’ το αρμόδιο βαθμολογικό κέντρο το οποίο -ειρήσθω εν παρόδω- δεν το ξέρουμε, καθότι φαίνεται πως αποτελεί σοβαρό κρατικό απόρρητο!
Κατανοούμε τη δυσκολία βαθμολόγησης των γραπτών στις πανελλαδικές εξετάσεις, η οποία προκύπτει από πολλούς παράγοντες, όπως επίσης και τον μεγάλο κόπο των συναδέλφων βαθμολογητών να ανταποκριθούν με ευθύνη στο σοβαρό καθήκον τους. Ξέρουμε συνάμα ότι επωμίζονται το βάρος να αντεπεξέλθουν ταυτόχρονα και σε όλα τα στρεβλά και ανάποδα που έχει το ίδιο το σύστημα των εξετάσεων αυτών. Είναι ανάγκη όμως να τονίσουμε πως όλα αυτά δεν ακυρώνουν την προσοχή με την οποία πρέπει να προσεγγίζει κανείς τη βαθμολόγηση των γραπτών. Όχι μόνο για να ελαχιστοποιηθεί η όποια αδικία, αλλά και για να μην απαξιωθεί η προσπάθεια και ο κόπος των μαθητών μας.
Είναι σε γνώση μας ότι δεν υπάρχει δυνατότητα επανεξέτασης και, επομένως, διόρθωσης όποιου τυχόν λάθους. Για τους παραπάνω λόγους θα προτείναμε να δίνονται από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ακριβέστερες οδηγίες, για κάθε επιμέρους ερώτημα, ΚΟΙΝΕΣ σε όλα τα βαθμολογικά κέντρα, ώστε οι μαθητές, του νομού μας τουλάχιστον, να μην "πέφτουν θύματα" - για τρίτη φορά από αρχής Πανελληνίων εξετάσεων - της δυσλειτουργίας του συστήματος βαθμολόγησης. Ας σταματήσει εδώ!"
Οι καθηγήτριες και οι καθηγητές που δίδαξαν και βαθμολόγησαν το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στον νομό Ημαθίας.