Τελικά και το ΕΚΑΒ Ημαθίας συμμετέχει στη επίσχεση εργασίας σήμερα Πέμπτη, εκτός εάν υπάρξει ευνοϊκή εξέλιξη, αφού με την έναρξη των κινητοποιήσεων χθες στην Αθήνα, αποδεσμεύτηκαν κάποια χρήματα για το α΄ τρίμηνο του 2015 που αφορά τα εξαιρέσιμα. Όμως μας είπε ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ Ημαθίας, Φίλιππος Παπαστεργιόπουλος, μιλώντας χθες το πρωί στο Ράδιο Τύπος Fm 99,7, βρέθηκε μία φόρμουλα και για τα εκτός έδρας τα οποία είναι ένα σημαντικό ποσό που αφορά από το 2014 μέχρι σήμερα (12 μήνες) και είναι χρήματα που βάζουν οι εργαζόμενοι από την τσέπη τους σε περιπτώσεις διακομιδής σε άλλες πόλεις όπου και διαμένουν.
Η επίσχεση όσον αφορά τα αιτήματα έχει να κάνει με τη χρηματοδότηση όχι μόνο των δεδουλευμένων αλλά του ΕΚΑΒ γενικότερα με την υποχρηματοδότησή του τα τελευταία χρόνια. «Τα οχήματα είναι σε μια κατάσταση τραγική, δεν μπορούν να επισκευαστούν διότι χρειάζονται χρήματα. Από το ΕΚΑΒ της Ημαθίας έχουμε οχήματα στο συνεργείο τα οποία δεν μπορούν να επισκευαστούν λόγω έλλειψης χρημάτων. Ο δικός μας ο τομέας έχει αυτοκίνητα σε συνεργείο της Θεσσαλονίκης τα οποία παραμένουν ακόμα εκεί. Μην ξεχνάμε ότι είναι παλαιά οχήματα με 14 χρόνια συνεχούς χρήσης με παραπάνω από 500.000 χιλιόμετρα. Μέχρι πρότινος είχαμε 10 αυτοκίνητα. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν έξι ασθενοφόρα με την παλαιότητα που σας ανέφερα. Οπότε καταλαβαίνετε ότι σχεδόν σε κάθε βάρδια δηλώνεται και μία βλάβη. Ο λόγος που συνεχίζουν να λειτουργούν είναι ο υπερβάλλον ζήλος των συναδέλφων στο συνεργείο της Θεσσαλονίκης με αποτέλεσμα να μπορούμε να έχουμε πάντα διαθέσιμα ασθενοφόρα» μας είπε ο κ. Παπαστεργιόπουλος προσθέτοντας ότι από τα έξι ασθενοφόρα, σε βάρδια είναι τρία αυτοκίνητα το πρωί και το απόγευμα και δύο τη νύχτα, για όλη την Ημαθία και όλα τα περιστατικά που θα προκύψουν.
Πόσο μάλλον εάν συμβεί ένα ατύχημα όπως αυτά που σημειώνονται συχνά στην Εγνατία και το ΕΚΑΒ Ημαθίας καλείται να είναι παρόν αφού το Νοσοκομείο της Βέροιας βρίσκεται σε κομβικό σημείο.
Όσον αφορά το προσωπικό, ούτε αυτό μπορεί να καλύψει τις ανάγκες στις βάρδιες αφού κάθε χρόνο και μειώνεται, από συνταξιοδοτήσεις κυρίως, οι οποίες δεν αναπληρώνονται ως θέσεις εργασίας.
«Αυτή τη στιγμή είμαστε περίπου 30, που είναι ένας πολύ μικρός αριθμός. Από αυτούς οι 4 καλύπτουν το συντονιστικό κέντρο, οπότε απομένουν 26 για τα πληρώματα. Ένα αυτοκίνητο για να λειτουργήσει σε 24ωρη βάση, με ρεπό και άδειες, θέλει 11 άτομα. Οπότε μπορείτε να φανταστείτε πόσα ασθενοφόρα θα είναι διαθέσιμα από δω και πέρα. Δύο και ίσως ένα τρίτο για κάποιες βάρδιες. Μ’ αυτά τα δεδομένα είναι πολύ δύσκολο να λειτουργήσεις σωστά. Βέβαια εμείς ως εργαζόμενοι αυτό που είναι να κάνουμε θα το κάνουμε. Το άσχημο όμως είναι ότι όλα αυτά τα προβλήματα έχουν αντίκτυπο στον κόσμο. Και είναι λογικό να παραπονούνται κάποιοι ότι καθυστερούν τα ασθενοφόρα, όταν αυτά είναι ήδη κατειλημμένα σε κάποιο άλλο περιστατικό. Δεν υπάρχει κανένας άλλος λόγος καθυστέρησης. Ακόμα και σε ένα έκτακτο – επείγον περιστατικό εάν το ασθενοφόρο είναι κατειλημμένο δεν μπορεί να πάει. Πρέπει να υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα. Εμείς στις επαφές μας που έχουμε με τις τοπικές Αρχές της Ημαθίας έχουμε εισηγηθεί πολλές φορές ότι χρειαζόμαστε γύρω στα 50-55 άτομα. Δηλαδή να βγαίνουν τρία ασθενοφόρα πρωί και απόγευμα κι ένα για τα δευτερογενή περιστατικά (εξιτήρια, διακομιδές κ.λπ.). Εξάλλου ένας παράγοντας που έχει επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του ΕΚΑΒ είναι αυτά τα δευτερογενή περιστατικά, τα εξιτήρια, τα οποία εδώ και δύο χρόνια τα έχει επωμιστεί το ΕΚΑΒ ενώ πρώτα γίνονταν από τα νοσοκομειακά ασθενοφόρα. Τώρα αυτά δεν λειτουργούν διότι οι εργαζόμενοί τους βγήκαν για λίγο καιρό σε διαθεσιμότητα και μετά τους έφεραν στο ΕΚΑΒ. Απ’ ότι γνωρίζω υπάρχει ένας οδηγός μόνο που κάνει μια πρωινή βάρδια». Αυτά μας είπε ο Πρόεδρος του ΕΚΑΒ Ημαθίας τονίζοντας προς όλες τις πλευρές ότι η Υπηρεσία έχει ανάγκη από προσωπικό. «Τα οχήματα τα επισκευάζουμε και κάτι γίνεται, χωρίς εργαζόμενους όμως δεν βγαίνει» κατέληξε ο κ. Παπαστεργιόπουλος.
Σοφία Γκαγκούση