Με άρθρο της βρετανικής εφημερίδας Guardian καταπιάστηκε η Α' Λυκείου των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Βέροιας, «Ι. Σαφαρίκας-Ι. Μπαρμπαρούσης», στα πλαίσια της χρήσης αυθεντικών πηγών στο μάθημα των Αγγλικών (επίπεδο Advanced).
Το συγκεκριμένο άρθρο ανήκει στη στήλη Secret Teacher της Guardian, όπου δάσκαλοι και καθηγητές έχουν τη δυνατότητα να στέλνουν τα κείμενά τους σχετικά με τις προσωπικές τους εμπειρίες όσον αφορά στη διδασκαλία των μαθητών/φοιτητών.
Το άρθρο που επέλεξαν οι μαθητές της Α' Λυκείου αναφέρεται στο πρόβλημα της εποχής μας που αφορά στην εκπαίδευση και πιο συγκεκριμένα στο γεγονός ότι ο σημερινός μαθητής εστιάζει μόνο στις τελικές εξετάσεις, ξεχνώντας ότι είναι η όλη πορεία που διανύει μέχρι το τελικό στάδιο των εξετάσεων που αποκαλούμε εκπαίδευση. Φυσικά, και ο ίδιος ο συγγραφέας τονίζει στο άρθρο του την αδυναμία του συστήματος να βοηθήσει τον εκάστοτε μαθητή να αποκτήσει πιο σφαιρική αντίληψη και κατανόηση της πραγματικότητας που βιώνει.
Οι μαθητές ήρθαν αντιμέτωποι με αφοπλιστικές ιδέες που τους “ταρακούνησαν”, μιας και τους ανάγκασαν να αναλογιστούν μήπως και οι ίδιοι βιώνουν μια παρόμοια κατάσταση. Αντιλήφθηκαν ότι στις μέρες μας τα περισσότερα πράγματα παρέχονται στους νέους έτοιμα, με αποτέλεσμα οι ίδιοι να μη χρειάζεται να προσπαθήσουν για να πετύχουν κάτι. Δυστυχώς η σκέψη έχει αποκοπεί από τη διαδικασία της μάθησης, πλέον όλα είναι έτοιμα• έτοιμες απαντήσεις στις ερωτήσεις του test, έτοιμα αποτελέσματα στις μαθηματικές πράξεις.
Ολοκληρώνοντας το άρθρο, τα παιδιά της Α' Λυκείου συνειδητοποίησαν ότι η παραγωγική σκέψη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης και της γνώσης, παραχωρώντας μας το δικαίωμα να αποφασίζουμε οι ίδιοι για τον εαυτό μας και να επιλέγουμε την “τροφή” του μυαλού μας. Το να τα περιμένουμε όλα έτοιμα και να τα δεχόμαστε αβίαστα είναι αδιαμφισβήτητα πολύ βολικό, αλλά σίγουρα δε μας βοηθάει σε τίποτα μακροπρόθεσμα στην πραγματική ζωή που μας περιμένει εκεί έξω. Οι εξετάσεις της ζωής δε δέχονται έτοιμες απαντήσεις.
Με βάση αυτήν την ιδέα πορευόμαστε στα Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια Βέροιας και έτσι θα συνεχίσουμε, γιατί την εύκολη και απλή οδό κανείς δε θυμάται ή εκτιμάει εν τέλει.