"Εξήντα χιλιόμετρα απέμειναν για να ολοκληρωθεί η τάφρος του Έβρου. Το έργο ξεκίνησε να υλοποιείται επί αρχηγίας ΓΕΣ Φράγκου Φραγκούλη τον Αύγουστο του 2010. Άρχισε η κατασκευή του από το Τρίγωνο στο τριεθνές, έφτασε ως την περιοχή του Διδυμοτείχου και συνεχίστηκε αντίστροφα από το δέλτα του Έβρου, φτάνοντας σήμερα ως τις Φέρες, καλύπτοντας μια συνολική απόσταση 80 χιλιομέτρων από τα 140 που απαιτούνται για την κάλυψη όλου του μήκους των συνόρων του Έβρου.
Το έργο κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου με μηχανήματα υποδομές και προσωπικό του Ελληνικού Στρατού, κοστίζοντας ουσιαστικά στον κρατικό προϋπολογισμό, όσο η αξία των καυσίμων για τα μηχανήματα που χρειάστηκαν. Ο σκοπός της κατασκευής του ήταν πολλαπλός, αφού θα λειτουργούσε ως έργο αντιπλημμυρικής θωράκισης, ως αρδευτικό, αμυντικό αλλά και ως υποδομή ανάσχεσης της λαθρομετανάστευσης αφού δεν θα υπήρχε δυνατότητα προσέγγισης από παράνομα εισελθόντες επισκέπτες.
Σήμερα το έργο παραμένει σε απόλυτη στασιμότητα, από το 2011, με πρόσχημα την έλλειψη χρημάτων για το κόστος των καυσίμων, με μοναδική ελπίδα το ενδιαφέρον που ήδη εξέφρασε ο Υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος". Ο επιστημονικά υπεύθυνος του έργου, Καθηγητής δασικής οδοποιίας και εδαφομηχανικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Εσκίογλου, εξέφρασε στον STATUS 94.2, την απογοήτευσή του για τη μη ολοκλήρωση των υπολοίπων 60 χιλιομέτρων που απομένουν, αλλά και για το γεγονός ότι κανείς άλλος δεν ενδιαφέρθηκε μέχρι σήμερα για την ολοκλήρωση ενός έργου, που όταν τελειώσει θα προσφέρει λύσεις σε πολλά σύνθετα και δυσεπίλυτα προβλήματα του Έβρου.