Ξανά στο δημοτικό συμβούλιο της Βέροιας μπαίνει τη Δευτέρα το θέμα της θέσης στάθμευσης στην αφετηρία των αστικών λεωφορείων στην Τρεμπεσίνας. Νέο στοιχείο στην επίμαχη υπόθεση είναι η αρνητική εισήγηση της αρχαιολογίας για την παραχώρηση της θέσης, που πιθανότατα να επηρεάσει το σώμα, στο περιθώριο μάλιστα μιας σκληρής κόντρας μεταξύ του δημάρχου Κώστα Βοργιαζίδη και του προέδρου του ΚΤΕΛ αστικών Παύλου Παυλίδη.
Στην εισήγηση του αρμόδιου αντιδημάρχου Άρη Λαζαρίδη τονίζεται μεταξύ άλλων ότι λόγω του έργου της αστικής ανάπλασης, διαφοροποιήθηκαν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των παρόδιων οδών και πεζοδρομίων στη συμβολή της Τρεμπεσίνας με τη Βενιζέλου μέχρι τη συμβολή της με την Αγ, Παταπίου, με συνέπεια να μην είναι δυνατή η στάθμευση των αστικών σ’ αυτή τη πλευρά της οδού.
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ απαγορεύεται η στάθμευση σε πεζοδρόμια, πλατείες ειδικά ερείσματα που προορίζονται για πεζούς ως και ποδηλατόδρομους, εκτός αν επιτρέπεται σε αυτούς η στάθμευση με ειδική σήμανση. Για δε τις κατοικημένες περιοχές επιτρέπεται παρέκκλιση στον καθορισμό των θέσεων στάσης, αφετηρίας ή στάθμευσης αστικών, υπεραστικών ακόμη και επιβατηγών αυτοκινήτων δημοσίας χρήσης.
Ο κ. Λαζαρίδης με βάση τα παραπάνω επισημαίνει τη δυνατότητα στάθμευσης των αστικών στο πεζοδρόμιο της οδού Τρεμπεσίνας, με απαραίτητη προϋπόθεση να υπολογιστεί ελεύθερη διέλευση πεζών πλάτους περίπου 1,50 μ.
Για το ίδιο θέμα η επιτροπή ποιότητας ζωής με απόφασή της (3-11-2014) υποστηρίζει τη δυνατότητα στάθμευσης των αστικών πάνω στο πεζοδρόμιο της οδού Τρεμπεσίνας, κατά τις μέρες και ώρες λειτουργίας των αστικών γραμμών.
Αντίθετη ωστόσο είναι η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας, η οποία με έγγραφό της προς την τεχνική υπηρεσία του δήμου στις 5 Ιανουαρίου, υπογραμμίζει πως δεν είναι δυνατή η στάθμευση λεωφορείου επί του πεζοδρομίου της οδού Τρεμπεσίνας, το οποίο βρίσκεται στο άμεσο περιβάλλον του ιερού ναού Μ. Θεολόγου.
Ο Πρόεδρος των Αστικών
Επικοινωνήσαμε για το ίδιο θέμα με τον πρόεδρο των αστικών Παύλο Παυλίδη, ο οποίος μας δήλωσε: «Όταν κατασκευάστηκε το νέο πεζοδρόμιο έγινε επί τούτου χαμηλό για να μπορεί να ανεβαίνει το αστικό, το οποίο δεν μπορεί να παρκάρει στον δρόμο. Εξάλλου ο ίδιος ο Κώδικας επιτρέπει μόνο για αστικά και λεωφορεία το παρκάρισμα επάνω σε πεζοδρόμια και υπάρχει ειδικό άρθρο γι’ αυτό. Αυτό που μένει είναι να προσδιοριστεί όπως το προβλέπει και το επιτρέπει ο νόμος για την ασφάλεια μετακίνησης του επιβατικού κοινού. Οσο για την αρχαιολογία αυτή δεν έχει λόγο, καθ’ ότι όπως είπαμε δεν ζητάμε νέα αφετηρία».
Οι αποφάσεις την ερχόμενη Δευτέρα…