Του Δρ. Φώτη Δ. Κουτσουπιά
Η κρίση και η συνακόλουθη πτώση του βιοτικού επιπέδου της ελληνικής οικογένειας, πλήττουν πρώτα και κυρίως τα παιδιά και τους νέους ανθρώπους. Η ένδεια αφ’ ενός των ποικίλων αγαθών, αφ’ ετέρου των κινήτρων για αγώνα, απειλεί το μέλλον των σημερινών νέων. Και αυτός είναι ο πιο βασικός λόγος για τον οποίο ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης επιδιώκει και αγωνίζεται για την ανατροπή της υφεσιακής κατάστασης, την ανάδειξη ευκαιριών, τη δυνατότητα μόρφωσης, την αξιοκρατία. Η αριστεία ως στάση ζωής, ως καθημερινή προσπάθεια που καταβάλει ο καθένας για να γίνει το καλύτερο που μπορεί, είναι επιβραβεύσιμη, και περισσότερο όταν αφορά τους λιγότερο προνομιούχους.
Η απόκτηση των κατάλληλων εφοδίων προσφέρεται στο σχολείο. Ο σχεδιασμός του Κ. Μητσοτάκη για τη δημόσια εκπαίδευση ξεκινάει από τη δωρεάν προσχολική αγωγή, ακόμη και στην πρώιμη ηλικία της φοίτησης σε παιδικό σταθμό. Ως προς την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οραματίζεται «ελεύθερα αυτόνομα σχολεία, με μεγαλύτερη δικαιοδοσία στους διευθυντές», πρότυπα σχολεία που δίνουντη δυνατότητα σε αδύναμους οικονομικά μαθητές να προοδεύσουν. Οι δάσκαλοι να ασκούνε το έργο τους με ελευθερία και υπευθυνότητα και ηεπαγγελλόμενη αξιολόγηση να βοηθάει και να επιβραβεύει, όχι να τιμωρεί.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,ο σκοπός δεν πρέπει να είναι η «παραγωγή πτυχιούχων», αλλά η ουσιαστική μόρφωση και η σύνδεση της γνώσης με την αγορά εργασίας. Η απαραίτητη αξιολόγηση θα γίνεται από αξιόπιστους αξιολογητές. Και βέβαια, η υποστήριξη στο δημόσιο Πανεπιστήμιο, δεν αναιρεί τη δυνατότητα ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων.
Σχετικά με το άσυλο, ο πρόεδρος της Ν.Δ. υπερασπίζεται το άσυλο την ελεύθερης έκφρασης, απορρίπτει όμως το άσυλο της ανομίας. Τέλος, εκτιμά τους αγώνες της Δ.Α.Π., που «αν δεν υπήρχε,τα πανεπιστήμια θα είχαν εκχωρηθεί σε συλλογικότητες άκρας αριστεράς». Διατυπώνει όμως τη γνώμη ότι θα πρέπει να προχωρήσει σε αλλαγές, «να γίνει ένας μηχανισμός υγιούς πολιτικού προβληματισμού».
Ο Φώτης Δ. Κουτσουπιάς διετέλεσε σχολικός σύμβουλος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ημαθία και είναι: πτυχιούχος Ακαδημίας, Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στον τομέα της νεώτερης εκκλησιαστικής ιστορίας της Θ. Σ. του Α.Π.Θ. και διδάκτορας παιδαγωγικών επιστημών της Π. Σ. του Α.Π.Θ.