Το 4ο ΓΕΛ Βέροιας επισκέφθηκε η θεατρική ομάδα Παπαλάνγκι στις 6-2-2015, ύστερα από πρόσκληση του σχολείου μας για να παρουσιάσει την παράσταση : “(Δεν) είμαι Προ” του Τάσου Αγγελόπουλου, σε σκηνοθεσία Θέμη Θεοχάρογλου.
Πρόκειται για μια βιωματική δράση που αφορά στην πρόληψη της σχολικής βίας και αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των μαθητών για τη σχολική βία και το ζήτημα της ταυτότητας των νέων στα πλαίσια της σχολικής ζωής. Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια διδασκαλίας του μαθήματος «Καλλιτεχνική παιδεία- Θεατρολογία» αλλά και του πολιτιστικού προγράμματος :» Τότε εγώ…τώρα αυτός, τα δέντρα που δε ρίζωναν».
Λίγα λόγια για το έργο:
Αυτή είναι η ιστορία του Άρη. Ο Άρης είναι ένας έφηβος όπως τόσοι και τόσοι όλοι. Μόνο που, όπως τόσοι και τόσοι άλλοι, έχει καταφέρει να γίνει “αόρατος” για να μην τον ενοχλεί και να μην τον πληγώνει κανείς. Μια μέρα, όμως, εμφανίζεται στο σχολείο του η Νάγια, η καινούργια μαθήτρια από την Ιταλία. Ο Άρης θα ήθελε η Νάγια να τον προσέξει, αλλά η Νάγια δεν τον βλέπει, αφού έχει περάσει τόσον καιρό “αόρατος”. Από εκείνη τη στιγμή, ο Άρης αποφασίζει να γίνει προ*, να σταματήσει να είναι πια “αόρατος”.
Αυτή είναι η ιστορία για το πώς ο Άρης άρχισε αυτός να ενοχλεί και να πληγώνει τους πάντες γύρω του. Αλλά, είναι και η ιστορία για το πώς ο Άρης ανακάλυψε ότι το να είσαι ο εαυτός σου είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να είσαι.
Σε μια χιουμοριστική ιστορία για το κυνήγι της δημοφιλίας στο σχολείο, δύο ηθοποιοί αφηγούνται την ιστορία της γνωριμίας τους και πως ο ένας προκειμένου να τραβήξει την προσοχή του άλλου, αποφάσισε να υιοθετήσει όλους τους άλλους “ρόλους” πλην του εαυτού του.» Σκηνοθεσία: Θέμης Θεοχάρογλου . Παίζουν: Άρης Νινίκας, Νάγια Καρακώστα.
Η παράσταση διαρκεί 35 λεπτά και παρουσιάζεται όχι στο θέατρο, αλλά από σχολείο σε σχολείο και από αίθουσα σε αίθουσα. Οι ηθοποιοί είναι αυτοί που πηγαίνουν από τάξη σε τάξη, ανάλογα με το σχολικό πρόγραμμα, ενώ τα παιδιά παρακολουθούν την παράσταση καθισμένα στα θρανία τους με την παρουσία του δασκάλου ή του καθηγητή.
Στο τέλος της παράστασης ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση με τους μαθητές για θέματα που θίγονταν στο θεατρικό έργο. Τέλος τα μέλη της θεατρικής ομάδας του σχολείου είχαν την ευκαιρία να πάρουν απαντήσεις σε ζητήματα υποκριτικής από τους ηθοποιούς.
Σαρηγιαννίδου Ελισάβετ