Λίγες μέρες πριν από τις εκλογές βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία ακόμα προεκλογική επιλογή του απερχόμενου Υπουργού Παιδείας, κ. Λοβέρδου και μάλιστα, αυτή τη φορά, παρά την αντίθετη, αναλυτικά τεκμηριωμένη εισήγηση του ΙΕΠ, στη συνεδρίαση της 15ης Ιανουαρίου.
Όπως είχαμε επισημάνει στην επίκαιρη ερώτηση που καταθέσαμε στις 19/12/2014, η εισαγωγή της μελέτης /εμπέδωσης στο ωρολόγιο πρόγραμμα της υποχρεωτικής ζώνης, με στόχο να ολοκληρώνονται στο σχολείο όλες οι μαθησιακές διαδικασίες, «είναι αδύνατον να υλοποιηθεί, αν δεν υπάρξει προηγουμένως ριζική αναδιάρθρωση των σχολικών βιβλίων και περιορισμός του τεράστιου και αντιπαιδαγωγικού όγκου της διδακτέας ύλης στο δημοτικό σχολείο, κάτι που ο ΣΥΡΙΖΑ και το εκπαιδευτικό κίνημα επίμονα ζητούν και πλέον φαίνεται, έστω σε επίπεδο διακηρύξεων, να το αντιλαμβάνεται και το Υπουργείο, αλλά είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί μέχρι τις 25 Ιανουαρίου».
Είναι γνωστό ότι:
1. Σε καμία χώρα του κόσμου δεν γίνεται «πιλοτική εφαρμογή» της εισαγωγής νέου αντικειμένου σε όλα τα σχολεία της επικράτειας (στην περίπτωσή μας σε όλα τα σχολεία ΕΑΕΠ της επικράτειας), παρά μόνο σε συγκεκριμένο αριθμό σχολείων, τα οποία ονομάζονται πιλοτικά και τα οποία επιλέγονται μέσα από συγκεκριμένη διαδικασία.
2. Σε καμία χώρα του κόσμου δεν ξεκινάει οποιαδήποτε «πιλοτική εφαρμογή» στη μέση της σχολικής χρονιάς (χρόνος έναρξης κάθε «πιλοτικής εφαρμογής είναι η αρχή της σχολικής χρονιάς), όταν τα σχολεία λειτουργούν με τα ήδη συνταχθέντα ωρολόγια προγράμματα, τα οποία θα πρέπει να αναμορφωθούν, ώστε να γίνει ανακατανομή των ωρών των εκπαιδευτικών και πιθανότατα αλλαγές και στα αντικείμενα διδασκαλίας τους.
3. Σε καμία χώρα του κόσμου δεν ξεκινάει οποιαδήποτε «πιλοτική εφαρμογή» χωρίς να προηγηθεί ο Α΄ κύκλος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών (Σεπτέμβριο-Οκτώβριο), να ακολουθήσει ο Β΄ κύκλος επιμόρφωσης (Δεκέμβριο-Ιανουάριο) με στόχο την ανατροφοδότηση διδασκαλίας – μάθησης και να ολοκληρωθεί η επιμόρφωση με το Γ΄ κύκλο επιμόρφωσης (Απρίλιο), κατά τη διάρκεια του οποίου γίνεται η εξαγωγή των συμπερασμάτων και αναζητούνται οι λύσεις στα προβλήματα που παρουσιάστηκαν.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της «πιλοτικής εφαρμογής», η διαδικασία παρακολουθείται και υποστηρίζεται ερευνητικά και παιδαγωγικά από ειδικούς ερευνητές και από τους Σχολικούς Συμβούλους.
Ακόμα και εάν υποθέσουμε ότι ο κ. Υπουργός δεν είχε γνώση των παραπάνω, για ποιο λόγο αγνόησε την εντελώς διαφορετική και αναλυτικά τεκμηριωμένη εισήγηση που παρουσίασε το ΙΕΠ, και μάλιστα κατόπιν ερωτήματος από το Υπουργείο Παιδείας;